Francouzská automobilka má pro elektromobily ty nejlepší předpoklady – modulární platformu EMP2 a pohon odzkoušený na menším e-208. Elektrifikace větší řady 308 byla dalším logickým krokem.
Peugeot 308 s plug-in hybridním pohonem tvoří přes 20 % objednávek. Asi nikoho nepřekvapí ohlášený další postup automobilky, kterým bude čistě elektrická verze. Sériová výroba by měla odstartovat v červenci příštího roku, píše britský Autocar.
Čistě elektrickou verzi bude automobilka nabízet pro hatchback i kombi SW. Technika vychází z menší e-208, Peugeot však celý systém znovu naladil a zvýšil jeho efektivitu. Motor, palubní nabíječka a tepelné čerpadlo se nacházejí pod kapotou. 400V bateriový set s kapacitou 50 kWh najdeme tradičně pod sedadly. Díky tomu zůstal zavazadlový prostor netknutý a nabízí stejný objem jako plug-in hybrid.
S externě nabíjitelnou verzí by měla souhlasit i předpokládaná hmotnost kolem 1600 kg. Baterie má nové chemické složení, které navýšilo účinnost na 12,4 kWh/100 km. To pomohlo prodloužit dojezd elektrické 308 na přibližně 400 kilometrů. Na delších cestách se bude hodit možnost nabíjet výkonem až 100 kW.
K dispozici bude pouze jedna verze s výkonem 115 kW a točivým momentem 270 Nm. Na pohon všech kol si bohužel musíme nechat zajít chuť. Přestože je do sériové výroby daleko, automobilka předpokládá, že bateriová verze bude stejně úspěšná jako plug-in hybrid.