205
Fotogalerie

Nový Mercedes-Benz třídy S hodlá být nejlepším autem na světě

Mercedes představil novou generaci třídy S. Kromě toho, že by tento vůz měl nabídnout inteligentní jízdu, účinnou techniku a prvotřídní luxus, jde podle výrobce o absolutní špičku automobilismu obecně.

Kapitoly článku:


Mercedes nás s příchodem nové generace třídy S ani moc nenapínal. Po sérii různých neoficiálních materiálů bylo prakticky jasné, jaký design auto dostalo, a samotná automobilka pak představila základní fakta týkající se interiéru. Dnes už konečně můžeme nabídnout kompletní představení, velké množství fotek a samozřejmě také první videa.

Na design karoserie si asi udělá ten nejlepší názor každý sám. Tisková zpráva hovoří o dynamických tvarech, atletickém charakteru nebo masce chladiče, která je ještě větší, než tomu bylo dosud. Designéři chtěli, aby stejně jako dříve, každý na první pohled okamžitě poznal, že teď právě přijel Mercedes-Benz, což se myslím povedlo na výbornou.

Mimochodem u nového „eska“ vsadil výrobce na diody, kterých je na autě téměř 500. Nový Mercedes si tak připsal zajímavé prvenství, když jako první automobil na světě vůbec nepoužívá žárovky. V každém předním světlometu najdete 56 diod, vzadu to je 35 diod pro jednu svítilnu, 4 diody spotřebovala zadní mlhovka a v interiéru najdeme dalších cca 300 diod.

Interiér slibuje jenom to nejlepší. Jak už Mercedes oznámil dříve, u nové třídy S se nejprve postavila varianta s prodlouženým rozvorem a od ní pak byla odvozena běžná verze. Oproti končící generaci je v interiéru více prostoru, a to ve všech směrech. Například před koleny zadních cestujících přibylo 14 mm. V základu lze vybírat ze dvou variant zadních sedadel, v případě prodlouženého rozvoru máte k dispozici dokonce pět možností. Nechybí masáže, možnosti polohování zadních sedadel (sklon až 43,5°), lehátková úprava, verze s luxusní středovou konzolí vzadu, prvotřídní ozvučení a tak dále.

Nabídka motorizací zahrnuje čtyři položky, přičemž dvě z toho jsou hybridní. Na výběr mají zájemci dieselový šestiválec S 350 BlueTEC s výkonem 258 koní a vrcholem točivého momentu 620 Nm (při tabulkové spotřebě 5,5 l/100 km). Úspornější alternativou je S 300 BlueTEC Hybrid osazený dieselový čtyřválcem, kterému pomáhá elektromotor o výkonu 27 koní. Spotřeba této verze má být 4,4 l/100 km. Příznivci benzinu mohou vybírat mezi S 400 Hybrid, který kombinuje šestiválec s maximem 306 koní a elektromotor o výkonu 27 koní, nebo klasikou v podobě S 500. Tahle varianta je aktuálně nejvýkonnější. Nabídne parametry 455 koní, 700 Nm, stovku za 4,8 s a maximálku omezenou na 250 km/h.

Z dalších novinek, které přicházejí spolu s třídou S do prodeje, stojí za zmínku systém rozpoznávající nerovnosti na silnici, kterým přizpůsobí aktivní podvozek (u nás si tedy přijde na své). Na zadních sedadlech najdete podavače zámků bezpečnostních pásů a také airbag integrovaný do pásu.

Nová vlajková loď automobilky Mercedes-Benz měří na délku 5116 mm, na šířku 1899 mm a vysoká je 1496 mm. Oproti starému provedení je tedy delší, širší, ale zároveň nižší. Co je také důležité, rozvor náprav nabral poctivých 130 mm (3035 mm). Dalších 130 mm získáte v případě, že si pořídíte verzi s prodlouženým rozvorem náprav. Cena na českém trhu bude startovat těsně za hranicí dvou milionů Kč.

Pokud by vás zajímaly další podrobnosti, najdete je tiskové zprávě. 


 

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud