Lotus Elise plní na evropských trzích úlohu lehkého dvoumístného vozu s motorem uloženým před zadní nápravou.

Lotus Elise plní na evropských trzích úlohu lehkého dvoumístného vozu s motorem uloženým před zadní nápravou.

Lotus Elise plní na evropských trzích úlohu lehkého dvoumístného vozu s motorem uloženým před zadní nápravou.
10
Fotogalerie

Lotus Elise: facelift ve stylu Evory

Lotus představuje první snímky a podrobnosti k modernizovanému modelu Elise. Ten pro rok 2010 převzal rysy větší Evory.

Lotus Elise se dočkal kompletního omlazení pro modelový rok 2011. Kromě modifikací exteriéru se změny dotkly i pohonných jednotek směřujících ke zvýšení jejich efektivity. Pojďme si tak jednotlivé změny představit pěkně popořádku.

Mezi nejvýraznější prvky modelu pro rok 2011 patří změna koncepce předních světlometů, jež se nyní spokojí s jedinými sdruženými jednotkami, do nichž jsou vestavěna denní světla složená z LED. Podle prvních snímků se zdá, že přední mlhovky chybí. Že se rekonstrukce přední části vozu se nesla v duchu služebně mladší série Evora, je znát na první pohled. Patrné je to zejména při pohledu na širokou masku chladiče.

Lotus Elise 2011 01.jpg Lotus Elise 2011 02.jpg Lotus Elise 2011 03.jpg

Sdružené zadní svítilny zůstaly co do své koncepce zachovány, nicméně ventilační otvory z vnějších okrajů zadní části nového typu Elise zmizely. Záď navíc nyní disponuje širokým a kompaktním nárazníkem, do jehož spodního okraje byl velmi citilivě včleněn difuzor. Podle výrobce se právě modifikace karosérie nového modelu významnou měrou podílely na snížení odporu vzduchu a ve výsledku i snížení spotřeby paliva potažmo emisí CO2 o plných 13 %. Díky tomu se všechny tři modely řady Elise nyní vměstnají pod hladinu 200 g/km a kombinovaná spotřeba začíná těsně nad hranicí 6,1 l/100km. 

Lotus Elise 2011 09.jpg Lotus Elise 2011 08.jpg Lotus Elise 2011 10.jpg

Na omlazeném modelu se nachází nová šestistupňová, manuálně řazená převodovka s těsnějším odstupňováním, tempomat a dvě sady zcela nových litých kol. Na závěr si tak ve stručnosti shrňme jízdní výkony vozů Elise modelového roku 2011: Lotus Elise, 0-100 km/h 6,7 s, nejvyšší rychlost 200 km/h. Lotus Elise R, 0-100 km/h 5,4 s, nejvyšší rychlost 222 km/h. Lotus Elise SC, 0-100 km/h 4,6 s, nejvyšší rychlost 233 km/h.

Nezbývá než připomenout, že Lotus Elise již plných 14 let na evropských trzích plní úlohu lehkého dvoumístného vozu s motorem uloženým před zadní nápravou, jenž má i s přihlédnutím k výše popsaným modifikacím potenciál nabízet v současné době znamenitý kompromis mezi pořizovacími náklady, emisemi a jízdními zážitky. Prodeje modifikovaných vozů řady Elise budou zahájeny v dubnu letošního roku, cenové relace mají být zveřejněny souběžně s blížící se oficiální premiérou na ženevském autosalonu.

Lotus Elise 2011 04.jpg Lotus Elise 2011 05.jpg Lotus Elise 2011 06.jpg
Lotus Elise 2011 07.jpg 
Lotus Elise 2011

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud