Dalším z řady našich redakčních testů projde Mazda6 s karoserií kombi, naftovým motorem a pohonem všech kol. Jaké jsou naše bezprostřední první dojmy?
Mazda letos uvedla na český trh celou řadu novinek a jednou z nich byla i modernizovaná verze Mazdy6. Ta toho sice na pohled mnoho nového nepřinesla (není se čemu divit, vždyť tento model vypadá pořád velmi dobře), ale pár důležitých věcí se změnilo uvnitř. Odhlučnění interiéru by mělo být o 25 % lepší a hlavně se v nabídce objevila možnost pořídit provedení kombi s pohonem všech kol. A právě tohle auto nám aktuálně dělá v redakci společnost.
Mazda nabízí pohon 4x4 k oběma dieselovým čtyřválcům, kdy ten slabší (110 kW / 150 k) pracuje s manuální převodovkou a silnější (129 kW / 175 k) používá automat. Testovací vůz dorazil s manuální převodovkou, což kromě výkonu 110 kW znamená také 380 Nm, zrychlení z nuly na 100 km/h za 9,5 s a nejvyšší rychlost 201 km/h.
Konkrétní testovaná verze dorazila s výbavou Attraction, což je přesný střed nabídky. Bavíme se tedy o automobilu s cenou od 804 900 Kč. V rámci sériové výbavy je zde všechno podstatné, tedy dvouzónová automatická klimatizace, tempomat, vyhřívaná sedadla, mlhová světla, Bluetooth, elektricky ovládaná okna, parkovací asistent a tak dále. Příplatková výbava zahrnuje jen metalický lak Titanium Flash za 14 900 Kč a navigaci za 12 500 Kč plus pár drobností.
Tak jako vždy následují níže bezprostřední první dojmy. Pokud máte nějaké otázky k testované Mazdě6, diskuze vám je plně k dispozici.
- Facelift v podstatě není vůbec poznat, ale to nic nemění na faktu, že jde o velmi pěkné auto.
- Výbava Attraction svým černým interiérem příliš nezaujme, ale z důležitých věcí zde nechybí vůbec nic.
- Těžko říci, jestli se odhlučnění opravdu zlepšilo o 25 %, nicméně uvnitř je Mazda6 opravdu tichá.
- O to více ale vynikne jedna „drobnost“, která by si ještě další „odhlučňovací“ kúru zasloužila. Podvozek má ve svém odhlučnění rezervy.
- Pozice za volantem, sedadla, ergonomie, prostor... vše je v naprostém pořádku.
- Motor je tichý a kultivovaný. Vypadá, že bude mít i velmi rozumnou spotřebu.
- Manuální převodovka je regulérně skvělá. Dráhy jsou přesné a krátké. Řadit je vyloženě radost.
- Podvozek dostal téměř ideální nastavení nabízející dostatečný komfort a zároveň příjemnou jistotu v zatáčkách. Ano, když na to přijde, můžete se i s tímto kombíkem na okreskách dobře pobavit.
- Pohon všech kol má jisté rezervy. Na rozdíl od Haldexu, který v podstatě nemáte šanci donutit k prokluzu přední nápravy, tady k protočení předních kol při prudkém rozjezdu dochází. Zadní náprava se připojuje s jistým zpožděním.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5