Na konci minulého měsíce jsme vám avizovali, že španělský Seat si do svého největšího modelu Tarraco přichystal návrat dvoulitrového motoru TSI v posílené verzi.
Pokud jste si u nás chtěli koupit silný Seat Tarraco, mohli jste sáhnout po dvoulitrovém dieselu s výkonem 200 koní, nebo po plug-in hybridu se systémovým výkonem 245 koní. Nyní už ale na český trh dorazila i řádná benzinová pumelice 2.0 TSI, která si to sem zamířila z ostrých aut jako Škoda Octavia RS a VW Golf GTI.
Čtyřválcový dvoulitr disponuje výkonem 180 kW (245 koní) a točivým momentem 370 N.m. Rodinné SUV roztáhne z klidu na stovku za 6,2 sekundy a dokáže vyvinout maximální rychlost 228 km/h. Je tedy nejdynamičtější ze všech. Pohotovostní hmotnost v pětimístné verzi činí 1769 kg, oproti variantě 1.4 e-Hybrid je tedy o 99 kg lehčí.
Za Seat Tarraco s tímto motorem zaplatíte minimálně 1.144.900 Kč, je totiž k mání pouze ve sportovně střižené výbavě FR. Oproti silnému TDI ve stejné výbavě je levnější o 15 tisíc korun a oproti hybridu dokonce o dvacet tisíc. Tento motor je v tarracu standardně vyzbrojen automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.
Výbava FR znamená 19palcová kola, infotainment o úhlopříčce 9,2“ s navigací a internetem, zadní parkovací kameru, prediktivní tempomat, vyhřívaná přední a zadní sedadla či parkovací asistent. Protože je výbava sportovně střižená, dostanete i hliníkové pedály, progresivní řízení a sportovní podvozek.
Seat Tarraco 2.0 TSI 4WD: Technické údaje a srovnání s 1.4 TSI e-Hybrid |
Motor |
2.0 TSI 4WD |
1.4 TSI e-Hybrid |
Zdvihový objem [cm3] |
1984 |
1395 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/k] |
180/245 |
180/245 |
Točivý moment [N.m/min-1] |
370/1600-4300 |
400/1550-3500 |
Převodovka |
7A |
6A |
Maximální rychlost [km/h] |
228 |
205 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
6,2 |
7,5 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
8,4-9,2 |
1,6-1,8 |
Cena FR [Kč] |
1.144.900 |
1.164.900 |
V galerii najdete Seat Tarraco FR 2.0 TDI z našeho testu.