Automobilka BMW před oficiální dubnovou premiérou uvolnila spousty snímků a detailů ke svému novému velkému kupé řady 6.
Takže nová „šestka“ v provedení kupé je tady v plné parádě. O žádné fantastické odhalení ale nejde, neboť sériová verze je takřka identická se studií BMW 6 Series Coupe Concept z loňského autosalonu v Paříži. Již na podzimním autosalonu v Los Angeles pak značka BMW představila (ovšem vystavila až letos v Detroitu) sériové provedení řady BMW 6 Convertible s otevřenou karoserií a plátěnou střechou, varianta Coupe se pak prvně ukáže v dubnu publiku autosalonu v Šanghaji. Šéfdesignérem tohoto projektu „prémiového kupé GT“ je Adrian van Hooydonk, jenž v této pozici nahradil již roku 2009 Chrise Banglea.
Také z tohoto důvodu působí nová „šestka“ v porovnání s tou výběhovou méně ostrým, kontroverzním dojmem, což lze plně sledovat také u aktuální generace řady 5 (F10) při konfrontaci s E60. Novinka se vyznačuje nízkou a pozvolně sestupující linií střechy, opticky protaženou zádí a propracovanými hlavními světlomety. Vůz s konfigurací sedadel 2+2 je 4 894 mm dlouhý, 1 894 mm široký a 1 369 mm vysoký, takže je v porovnání se svým předchůdcem o 75 mm delší, 39 mm širší a 5 mm nižší. Rozvor náprav narostl o 75 mm na 2 855 mm, z čehož mají těžit především cestující na zadních sedadlech, objem zavazadlového prostoru zůstal zachován na dostačující hodnotě 460 l.
Zpracování interiéru pak prakticky odpovídá již výše zmíněné a s předstihem představené variantě Convertible, a to včetně k řidiči nepatrně natočené středové konzole a rozměrného displeje v její horní části. V závislosti na stupni výbavy se mohou řidiči těšit na celou škálu moderních bezpečnostních a komfortních soustav včetně projekčního displeje head-up na čelním skle, parkovacího asistenta, couvací kamery, hlídání slepého úhlu a nechtěného opuštění jízdního pruhu, ventilovaných sedadel, panoramatické střechy, audiosystému Bang and Olufsen nebo asistence pro jízdu ve tmě (především vyhledává chodce mimo řidičovo zorné pole a prostor osvětlený reflektory).
Ve chvíli zahájení prodejů, k němuž má v Evropě dojít během letošního podzimu, bude BMW 6 Coupé k dispozici ve dvou motorových provedeních. Verze 640i Coupe nabídne přeplňovaný, řadový zážehový šestiválec s výkonem 320 koní (235 kW) a točivým momentem až 450 Nm, s nímž zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,4 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h, přičemž průměrná spotřeba paliva má dosáhnout 7,7 l/100 km.
Vrcholnou variantou se stává BMW 650i Coupe opatřené dvojitě přeplňovaným osmiválcem s objemem 4,4 l, výkonem naladěným v tomto případě na 407 koní (300 kW) a točivým momentem 600 Nm. Zrychlení na 100 km/h proběhne v tomto případě za 4,9 s a spotřeba paliva dosáhne v průměru 10,4 l/100 km.
Obě pohonné jednotky budou standardně doplněny osmistupňovými automatickými převodovkami, zdá se však, že pro šestiválec bude alespoň v USA k mání šestistupňový „manuál“, což pro Ameriku vypadá trochu jako „házení perel sviním“. Inu, uvidíme. Tyto informace bude třeba ještě ověřit a doplnit, stejně jako cenové relace, nicméně do podzimu je zatím času dost.
Nová "šestka" chce navázat na to nejlepší z dějin velkých kupé značky BMW