Divize Aston Martin Q se na zatím neprodejné (ale plně funkční) studii se pěkně vyřádila. Zdroj: Aston Martin

Divize Aston Martin Q se na zatím neprodejné (ale plně funkční) studii se pěkně vyřádila. | Zdroj: Aston Martin

Inspirací jí byly úspěšné závodní modely DB3S (1953) a DBR1. Druhý jmenovaný stroj dovedli piloti Carroll Shelby a Roy Salvadori v roce 1959 k řadě slavných vítězství, včetně prvního místa na Le Mans, přičemž druhé skončilo duo Maurice Trintignant/Paul Frére na stejném modelu. Zdroj: Aston Martin

Inspirací jí byly úspěšné závodní modely DB3S (1953) a DBR1. Druhý jmenovaný stroj dovedli piloti Carroll Shelby a Roy Salvadori v roce 1959 k řadě slavných vítězství, včetně prvního místa na Le Mans, přičemž druhé skončilo duo Maurice Trintignant/Paul Frére na stejném modelu. | Zdroj: Aston Martin

DBR22 má jen nezbytné minimum dílů karbonové kapotáže kvůli uhlazenějšímu vzhledu, na přídi si můžeme všimnout vstupního otvoru z karbonu s unikátní strukturou, inspirovaného právě DB3S a DBR1. Disky s čtrnácti paprsky mají průměr 21 palců. Zdroj: Aston Martin

DBR22 má jen nezbytné minimum dílů karbonové kapotáže kvůli uhlazenějšímu vzhledu, na přídi si můžeme všimnout vstupního otvoru z karbonu s unikátní strukturou, inspirovaného právě DB3S a DBR1. Disky s čtrnácti paprsky mají průměr 21 palců. | Zdroj: Aston Martin

Za otevřeným kokpitem najdeme dvě aerodynamické kapličky, záď pak opticky rozšiřuje světelný pás. Zdroj: Aston Martin

Za otevřeným kokpitem najdeme dvě aerodynamické kapličky, záď pak opticky rozšiřuje světelný pás. | Zdroj: Aston Martin

Uvnitř najdeme minimalisticky pojatou palubní desku s elegantními digitálními ukazateli a samozřejmě hromadu karbonu a kůže, která jako by vypadla z prestižní brašnářské dílny. Zdroj: Aston Martin

Uvnitř najdeme minimalisticky pojatou palubní desku s elegantními digitálními ukazateli a samozřejmě hromadu karbonu a kůže, která jako by vypadla z prestižní brašnářské dílny. | Zdroj: Aston Martin

Ale koncept není jen o designu. Pod kapotou má dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 5,3 litru, naladěný na 526 kW (715 k) a 753 Nm točivého momentu. S nimi je DBR22 na 96 km/h za 3,4 sekundy a jeho maximem je 319 km/h. Zdroj: Aston Martin

Ale koncept není jen o designu. Pod kapotou má dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 5,3 litru, naladěný na 526 kW (715 k) a 753 Nm točivého momentu. S nimi je DBR22 na 96 km/h za 3,4 sekundy a jeho maximem je 319 km/h. | Zdroj: Aston Martin

Aston zde poprvé vyzkoušel 3D tisk hliníku pro zadní pomocný rám, který je vytvořen několika vytištěnými a poté slepenými prvky. Výhodou je významné snížení hmotnosti při zachování tuhosti. Zdroj: Aston Martin

Aston zde poprvé vyzkoušel 3D tisk hliníku pro zadní pomocný rám, který je vytvořen několika vytištěnými a poté slepenými prvky. Výhodou je významné snížení hmotnosti při zachování tuhosti. | Zdroj: Aston Martin

Inspirací jí byly úspěšné závodní modely DB3S (1953) a DBR1. Druhý jmenovaný stroj dovedli piloti Carroll Shelby a Roy Salvadori v roce 1959 k řadě slavných vítězství, včetně prvního místa na Le Mans, přičemž druhé skončilo duo Maurice Trintignant/Paul Frére na stejném modelu. Zdroj: Aston Martin
DBR22 má jen nezbytné minimum dílů karbonové kapotáže kvůli uhlazenějšímu vzhledu, na přídi si můžeme všimnout vstupního otvoru z karbonu s unikátní strukturou, inspirovaného právě DB3S a DBR1. Disky s čtrnácti paprsky mají průměr 21 palců. Zdroj: Aston Martin
Za otevřeným kokpitem najdeme dvě aerodynamické kapličky, záď pak opticky rozšiřuje světelný pás. Zdroj: Aston Martin
Uvnitř najdeme minimalisticky pojatou palubní desku s elegantními digitálními ukazateli a samozřejmě hromadu karbonu a kůže, která jako by vypadla z prestižní brašnářské dílny. Zdroj: Aston Martin
7
Fotogalerie

Aston Martin ohromil konceptem DBR22. Oslavuje schopnosti divize Q a předvádí 3D tisk kovu v praxi

Poklona schopnostem mistrů z divize zakázkových vozů v kombinaci s odkazem na závodní legendy vypadá božsky. A jede 319 km/h!

Na přehlídku Monterey Car Week v Kalifornii si britská značka připravila úchvatnou dvoumístnou střelu bez střechy s názvem DBR22. Je dílem divize Q, která letos slaví deset let své existence. Během nich vytvořila nádherné stroje typu Aston Martinů Vulcan nebo Victor, na zatím neprodejné (ale plně funkční) studii se pěkně vyřádila. Inspirací jí byly úspěšné závodní modely DB3S (1953) a DBR1. Druhý jmenovaný stroj dovedli piloti Carroll Shelby a Roy Salvadori v roce 1959 k řadě slavných vítězství, včetně prvního místa na Le Mans, přičemž druhé skončilo duo Maurice Trintignant/Paul Frére na stejném modelu.

DBR22 má jen nezbytné minimum dílů karbonové kapotáže kvůli uhlazenějšímu vzhledu, na přídi si můžeme všimnout vstupního otvoru z karbonu s unikátní strukturou, inspirovaného právě DB3S a DBR1. Disky s čtrnácti paprsky mají průměr 21 palců. Za otevřeným kokpitem najdeme dvě aerodynamické kapličky, záď pak opticky rozšiřuje světelný pás. Uvnitř najdeme minimalisticky pojatou palubní desku s elegantními digitálními ukazateli a samozřejmě hromadu karbonu a kůže, která jako by vypadla z prestižní brašnářské dílny.

Ale koncept není jen o designu. Pod kapotou má dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 5,3 litru, naladěný na 526 kW (715 k) a 753 Nm točivého momentu. S nimi je DBR22 na 96 km/h za 3,4 sekundy a jeho maximem je 319 km/h. Aston zde poprvé vyzkoušel 3D tisk hliníku pro zadní pomocný rám, který je vytvořen několika vytištěnými a poté slepenými prvky. Výhodou je významné snížení hmotnosti při zachování tuhosti. Skvělé jízdní vlastnosti pak jistí pečlivé ladění adaptivních tlumičů i spodní výztuhy vpředu i vzadu. Pokud se vám vůz líbí, vězte, že jej divize Q nabídne velmi omezenému množství vybraných zákazníků.

Aston Martin

Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.

Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.

Aston Martin VantageAston Martin DB11 Aston Martin Vanquish

Doporučujeme

Články odjinud