Změřili jsme dynamiku nového Volkswagenu Tiguan s prozatím vrcholným naftovým motorem. Jak rychlý je v praxi a jak si stojí vedle aut, která už mají naše měření za sebou?
Kapitoly článku:
Pokud toužíte po svižném a úsporném SUV, nabízí se vám na trhu mnoho možností, přičemž jednou z těch nejaktuálnějších je nová generace modelu Tiguan. Volkswagen v současnosti nabízí coby vrchol dieselových motorů dvoulitrové TDI naladěné na 140 kW (190 k), které vždy dostanete se sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Přesně tahle verze nám také dorazila do testu.
Ještě než se podíváme na Tiguan podrobněji v rámci klasického redakčního testu, řekneme si něco o dynamice a brzdách, protože i nový Tiguan prošel naším redakčním měřením.
Konkrétně se tedy bavíme o přeplňovaném naftovém čtyřválci, který kromě maximálních 140 kW (190 k) dostupných od 3500 do 4000 ot./min nabídne také 400 Nm v rozmezí 1900 - 3000 ot./min. To v praxi stačí na zrychlení 0-100 km/h za 7,9 s a nejvyšší rychlost 212 km/h.
Nový Tiguan osazený prozatím nejsilnějším dieselem je bezesporu svižné SUV, motoru ale jako kdyby trochu scházela výbušnost, pro kterou mají někteří
zákazníci dieselové jednotky tak rádi
Stovka pod osm sekund vypadá velmi slibně, ale jak už se v praxi několikrát ukázalo, realita může být poněkud odlišná. Než se pustíme s Tiguanem do měření, je potřeba ho nastavit do nejsportovnějšího režimu. To znamená zvolit režim jízdy Sport, nastavit převodovku do režimu S a nastavit rovněž ESP opět do režimu Sport, což se dělá jako u dalších koncernových aut přes dotykovou obrazovku. Podržet brzdu, zmáčknout plyn a můžeme vyrazit.
Sedmistupňové DSG řadí absolutně bleskově, takže na výsledném grafu jen těžko poznáte moment přeřazení. Dynamika jako taková ale nakonec není tak zajímavá, jak byste možná podle tabulkových údajů čekali
Tak jako vždy, i tentokrát jsme měřili s dvojicí osob na palubě, aby výsledek lépe odpovídal realitě. Nakonec se nám ale nepodařilo dostat se pod hranici osmi sekund. V průměru nejlepších měření v každém směru je konečný výsledek 9,56 s, což představuje menší zklamání. Další údaje najdete níže.
Zrychlení: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 140 kW DSG7 |
0-50 km/h (s) |
3,13 |
0-100 km/h (s) |
9,56 |
0-130 km/h (s) |
15,63 |
0-150 km/h (s) |
21,44 |
|
|
30-50 km/h (s) |
1,54 |
50-70 km/h (s) |
2,10 |
80-120 km/h (s) |
6,84 |
130-150 km/h (s) |
5,81
|
Abyste si udělali představu o tom, kde se asi tak zhruba testovaný Tiguan se svou dynamikou pohybuje, přikládáme ještě jednu tabulku. Tam najdete přehled dosud měřených automobilů a jejich výsledků při sprintu z nuly na 100 km/h. Jenom připomeneme, že výsledná hodnota je vždy průměrem nejlepších pokusů v každém směru.
Volkswagen Tiguan vs. další dříve měřené automobily |
Model |
Výkon |
Naměřený čas 0-100 km/h |
Rozdíl oproti VW Tiguan |
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 |
140 kW (190 k) |
9,6 s |
|
Audi A4 2.0 TDI |
110 kW (150 k) |
10,3 s |
+0,7 s |
Fiat 500X 2.0 MJT 4x4 |
103 kW (140 k) |
10,2 s |
+0,6 s |
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi 110 kW |
110 kW (150 k) |
10,3 s |
+0,7 s |
Jaguar XE 20d |
132 kW (180 k) |
9,1 s |
-0,5 s |
Mazda 6 Wagon 4WD |
110 kW (150 k) |
10,3 s |
+0,7 s |
Nissan Qashqai 1.5 dCi |
88 kW (110 k) |
12,0 s |
+2,4 s |
Peugeot 308 SW GT |
132 kW (180 k) |
8,5 s |
-1,1 s |
Renault Talisman 1.6 dCi EDC |
120 kW (163 k) |
10,3 s |
+0,7 s |
Škoda Octavia RS TDI 4x4 |
|
7,6 s |
-2,0 s |
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 |
110 kW (150 k) |
10,9 s |
+1,3 s |
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG |
110 kW (150 k) |
9,6 s |
+0,0 s |
VW Touran 2.0 TDI |
110 kW (150 k) |
9,8 s |
+0,2 s |
Volvo XC90 D5 |
|
8,8 s |
-0,8 s |
Zde ještě porovnání s vybranými dříve měřenými auty. Tiguan reprezentuje červená křivka, dvoulitrový naftový Passat (110 kW) s automatem modrá, Touran opět s motorem 2.0 TDI 110 kW (ale s manuálem) zobrazuje zelená křivka a světle modrá křivka reprezentuje akceleraci Jaguaru XE 20d