Otestovali jsme Volkswagen Tiguan nové generace

Otestovali jsme Volkswagen Tiguan nové generace

V tuto chvíli nás především zajímá, jak moc dynamická je aktuálně nejsilnější naftová verze disponující maximem 140 kW (190 k). Jaké dříve měřené automobily na tuhle novinku nestačí a naopak kdo z dříve testovaných vozů by Tiguanu ujel?

V tuto chvíli nás především zajímá, jak moc dynamická je aktuálně nejsilnější naftová verze disponující maximem 140 kW (190 k). Jaké dříve měřené automobily na tuhle novinku nestačí a naopak kdo z dříve testovaných vozů by Tiguanu ujel?

Měření akcelerace samozřejmě předchází nastavení všeho do sportovního režimu

Měření akcelerace samozřejmě předchází nastavení všeho do sportovního režimu

Výsledek měření vypadá takto, DSG řadí tak, že to na zrychlení nepoznáte. Naměřený čas 0-100 km/h je pro Tiguan 9,6 s

Výsledek měření vypadá takto, DSG řadí tak, že to na zrychlení nepoznáte. Naměřený čas 0-100 km/h je pro Tiguan 9,6 s

A zde máme pro představu graf s několika dříve měřenými automobil. Tiguan reprezentuje červená křivka, VW Passat modrá, VW Touran zelená a Jaguar XE 20d světle modrá. Přesná čísla následují dále

A zde máme pro představu graf s několika dříve měřenými automobil. Tiguan reprezentuje červená křivka, VW Passat modrá, VW Touran zelená a Jaguar XE 20d světle modrá. Přesná čísla následují dále

Audi A4 2.0 TDI 110 kW jsme naměřili 10,3 s, je tedy o 0,7 s pomalejší

Audi A4 2.0 TDI 110 kW jsme naměřili 10,3 s, je tedy o 0,7 s pomalejší

Fiat 500X 2.0 MJT 4x4. Italské malé SUV s výkonem 103 kW (140 k) a devitistupňovým automatem zvládlo stovku za 10,2 s. Rozdíl 0,6 s ve prospěch výkonnějšího Tiguanu

Fiat 500X 2.0 MJT 4x4. Italské malé SUV s výkonem 103 kW (140 k) a devitistupňovým automatem zvládlo stovku za 10,2 s. Rozdíl 0,6 s ve prospěch výkonnějšího Tiguanu

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi 110 kW s manuálem vykázal stejných 10,3 s jako Audi A4. Opět rozdíl 0,7 s hovořící pro Tiguan

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi 110 kW s manuálem vykázal stejných 10,3 s jako Audi A4. Opět rozdíl 0,7 s hovořící pro Tiguan

Malý britský sedan s naftovým čtyřválcem o výkonu 132 kW (180 k) pod kapotou pokořil při měření stovku za 9,1 s. Oproti Tiguanu je o půl sekundy rychlejší

Malý britský sedan s naftovým čtyřválcem o výkonu 132 kW (180 k) pod kapotou pokořil při měření stovku za 9,1 s. Oproti Tiguanu je o půl sekundy rychlejší

Mazda6 s karoserií kombi, pohonem všech kol, manuálem a dieselem opět o výkonu 110 kW (150 k). V praxi jsme změřili stovku za 10,3 s, takže je o 0,7 s pomalejší než Tiguan

Mazda6 s karoserií kombi, pohonem všech kol, manuálem a dieselem opět o výkonu 110 kW (150 k). V praxi jsme změřili stovku za 10,3 s, takže je o 0,7 s pomalejší než Tiguan

Peugeot 308 SW GT - dynamické francouzské kombi s dieselem naladěným na 132 kW (180 k) umí stovku za 8,5 s. Je tedy o 1,1 s rychlejší než Tiguan

Peugeot 308 SW GT - dynamické francouzské kombi s dieselem naladěným na 132 kW (180 k) umí stovku za 8,5 s. Je tedy o 1,1 s rychlejší než Tiguan

Nissan Qashqai s jedna-pětkou dCi, pohonem předních kol, výkonem 110 koní a manuálem nemá ambice uchvátit dynamikou a stovka za 12,02 s to dokazuje. Rozdíl oproti Tiguanu je 2,4 s

Nissan Qashqai s jedna-pětkou dCi, pohonem předních kol, výkonem 110 koní a manuálem nemá ambice uchvátit dynamikou a stovka za 12,02 s to dokazuje. Rozdíl oproti Tiguanu je 2,4 s

Je to sice také naftový vrchol nabídky a také stojí přes milion, ale dynamikou neuchvátí. Výsledek Renaultu Talisman 1.6 dCi EDC je 10,30 s. Na Tiguan ztrácí 0,7 s

Je to sice také naftový vrchol nabídky a také stojí přes milion, ale dynamikou neuchvátí. Výsledek Renaultu Talisman 1.6 dCi EDC je 10,30 s. Na Tiguan ztrácí 0,7 s

Svižnou naftovou čtyřkolku najdete třeba u Škody. Octavia RS TDI s pohonem všech kol a převodovkou DSG pokořila při našem měření stovku za 7,6 s, tedy přesně o dvě sekundy rychleji než testovaný Tiguan

Svižnou naftovou čtyřkolku najdete třeba u Škody. Octavia RS TDI s pohonem všech kol a převodovkou DSG pokořila při našem měření stovku za 7,6 s, tedy přesně o dvě sekundy rychleji než testovaný Tiguan

To Superb Combi s dieselovým dvoulitrem, manuálem, pohonem všech kol a výkonem 110 kW (150 k) tak rychlý není. Výsledek má hodnotu 10,9 s. Za Tiguanem by zaostal o 1,3 s

To Superb Combi s dieselovým dvoulitrem, manuálem, pohonem všech kol a výkonem 110 kW (150 k) tak rychlý není. Výsledek má hodnotu 10,9 s. Za Tiguanem by zaostal o 1,3 s

Volvo XC90 D5 pokořilo během testu stovku za 8,8 s, tedy o 0,8 s rychleji než Tiguan. Potřebovalo k tomu ale výkonu 165 kW (225 k)

Volvo XC90 D5 pokořilo během testu stovku za 8,8 s, tedy o 0,8 s rychleji než Tiguan. Potřebovalo k tomu ale výkonu 165 kW (225 k)

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 110 kW DSG vykázal výsledek 9,6 s, což je stejná hodnota jako u Tiguanu. Passat si ale k tomu vystačil s nižším výkonem a pohonem pouze předních kol

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 110 kW DSG vykázal výsledek 9,6 s, což je stejná hodnota jako u Tiguanu. Passat si ale k tomu vystačil s nižším výkonem a pohonem pouze předních kol

A ještě jedno koncernové TDI naladěné na 110 kW (150 k). Když jsme měřili VW Touran 2.0 TDI 110 kW, byl výsledek 9,8 s, čas je tedy o dvě desetiny sekundy horší než u Tiguanu

A ještě jedno koncernové TDI naladěné na 110 kW (150 k). Když jsme měřili VW Touran 2.0 TDI 110 kW, byl výsledek 9,8 s, čas je tedy o dvě desetiny sekundy horší než u Tiguanu

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

Nový Volkswagen Tiguan

V tuto chvíli nás především zajímá, jak moc dynamická je aktuálně nejsilnější naftová verze disponující maximem 140 kW (190 k). Jaké dříve měřené automobily na tuhle novinku nestačí a naopak kdo z dříve testovaných vozů by Tiguanu ujel?
Měření akcelerace samozřejmě předchází nastavení všeho do sportovního režimu
Výsledek měření vypadá takto, DSG řadí tak, že to na zrychlení nepoznáte. Naměřený čas 0-100 km/h je pro Tiguan 9,6 s
A zde máme pro představu graf s několika dříve měřenými automobil. Tiguan reprezentuje červená křivka, VW Passat modrá, VW Touran zelená a Jaguar XE 20d světle modrá. Přesná čísla následují dále
40
Fotogalerie

Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede?

Změřili jsme dynamiku nového Volkswagenu Tiguan s prozatím vrcholným naftovým motorem. Jak rychlý je v praxi a jak si stojí vedle aut, která už mají naše měření za sebou?

Kapitoly článku:


Pokud toužíte po svižném a úsporném SUV, nabízí se vám na trhu mnoho možností, přičemž jednou z těch nejaktuálnějších je nová generace modelu Tiguan. Volkswagen v současnosti nabízí coby vrchol dieselových motorů dvoulitrové TDI naladěné na 140 kW (190 k), které vždy dostanete se sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Přesně tahle verze nám také dorazila do testu. 

Ještě než se podíváme na Tiguan podrobněji v rámci klasického redakčního testu, řekneme si něco o dynamice a brzdách, protože i nový Tiguan prošel naším redakčním měřením.

Konkrétně se tedy bavíme o přeplňovaném naftovém čtyřválci, který kromě maximálních 140 kW (190 k) dostupných od 3500 do 4000 ot./min nabídne také 400 Nm v rozmezí 1900 - 3000 ot./min. To v praxi stačí na zrychlení 0-100 km/h za 7,9 s a nejvyšší rychlost 212 km/h. 

_DSC1993.jpg_DSC1995.jpg_DSC1934.jpg
Nový Tiguan osazený prozatím nejsilnějším dieselem je bezesporu svižné SUV, motoru ale jako kdyby trochu scházela výbušnost, pro kterou mají někteří
zákazníci dieselové jednotky tak rádi 

Stovka pod osm sekund vypadá velmi slibně, ale jak už se v praxi několikrát ukázalo, realita může být poněkud odlišná. Než se pustíme s Tiguanem do měření, je potřeba ho nastavit do nejsportovnějšího režimu. To znamená zvolit režim jízdy Sport, nastavit převodovku do režimu S a nastavit rovněž ESP opět do režimu Sport, což se dělá jako u dalších koncernových aut přes dotykovou obrazovku. Podržet brzdu, zmáčknout plyn a můžeme vyrazit.

vw_tiguan_manual.jpg
Sedmistupňové DSG řadí absolutně bleskově, takže na výsledném grafu jen těžko poznáte moment přeřazení. Dynamika jako taková ale nakonec není tak zajímavá, jak byste možná podle tabulkových údajů čekali

Tak jako vždy, i tentokrát jsme měřili s dvojicí osob na palubě, aby výsledek lépe odpovídal realitě. Nakonec se nám ale nepodařilo dostat se pod hranici osmi sekund. V průměru nejlepších měření v každém směru je konečný výsledek 9,56 s, což představuje menší zklamání. Další údaje najdete níže. 

Zrychlení: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 140 kW DSG7
0-50 km/h (s) 3,13
0-100 km/h (s) 9,56
0-130 km/h (s) 15,63
0-150 km/h (s) 21,44
   
30-50 km/h (s) 1,54
50-70 km/h (s) 2,10
80-120 km/h (s) 6,84
130-150 km/h (s)

5,81

Abyste si udělali představu o tom, kde se asi tak zhruba testovaný Tiguan se svou dynamikou pohybuje, přikládáme ještě jednu tabulku. Tam najdete přehled dosud měřených automobilů a jejich výsledků při sprintu z nuly na 100 km/h. Jenom připomeneme, že výsledná hodnota je vždy průměrem nejlepších pokusů v každém směru. 

Volkswagen Tiguan vs. další dříve měřené automobily
Model Výkon Naměřený čas 0-100 km/h Rozdíl oproti VW Tiguan
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 140 kW (190 k) 9,6 s  
Audi A4 2.0 TDI  110 kW (150 k) 10,3 s +0,7 s
Fiat 500X 2.0 MJT 4x4 103 kW (140 k) 10,2 s +0,6 s
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi 110 kW 110 kW (150 k) 10,3 s +0,7 s
Jaguar XE 20d 132 kW (180 k) 9,1 s -0,5 s
Mazda 6 Wagon 4WD  110 kW (150 k) 10,3 s +0,7 s
Nissan Qashqai 1.5 dCi 88 kW (110 k) 12,0 s +2,4 s
Peugeot 308 SW GT 132 kW (180 k) 8,5 s -1,1 s
Renault Talisman 1.6 dCi EDC 120 kW (163 k) 10,3 s +0,7 s
Škoda Octavia RS TDI 4x4   7,6 s -2,0 s
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 110 kW (150 k) 10,9 s +1,3 s
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG 110 kW (150 k) 9,6 s +0,0 s
VW Touran 2.0 TDI  110 kW (150 k) 9,8 s +0,2 s
Volvo XC90 D5   8,8 s -0,8 s
tiguan vs. ostatní.jpg
Zde ještě porovnání s vybranými dříve měřenými auty. Tiguan reprezentuje červená křivka, dvoulitrový naftový Passat (110 kW) s automatem modrá, Touran opět s motorem 2.0 TDI 110 kW (ale s manuálem) zobrazuje zelená křivka a světle modrá křivka reprezentuje akceleraci Jaguaru XE 20d
tiguan_audi_a4.jpgtiguan_fita500x.jpgtiguan_ford_mondeo_kombi.jpgtiguan_jaguar-se.jpgtiguan_mazda4wd.jpgtiguan_pegueot_308.jpgtiguan_qashqai.jpgtiguan_renault_talisman.jpgtiguan_skoda_octavia_4x4.jpgtiguan_skoda_superb.jpgtiguan_volvo_xc90.jpgtiguan_vw_passat_variant.jpgtiguan_vw_touran.jpg

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud