Již v květnu se nám Renault Mégane R.S. Trophy-R představil jako  nejnovější rekordman  mezi produkčními předokolkami na Severní smyčce Nürburgringu. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Již v květnu se nám Renault Mégane R.S. Trophy-R představil jako nejnovější rekordman mezi produkčními předokolkami na Severní smyčce Nürburgringu. | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Nyní už automobilka detailněji popisuje, jaké úpravy na ostrém hatchbacku pomohly konečnému času 7:40,100 s, který sesadil z trůnu dřívějšího mistra Hondu Civic Type R. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Nyní už automobilka detailněji popisuje, jaké úpravy na ostrém hatchbacku pomohly konečnému času 7:40,100 s, který sesadil z trůnu dřívějšího mistra Hondu Civic Type R. | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Trophy-R má pod kapotou stejný přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec jako standardní Trophy, i když s novým výfukem od Akrapoviče. Identický je rovněž výkon 220 kW (300 koní) a točivý moment 400 N.m. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Trophy-R má pod kapotou stejný přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec jako standardní Trophy, i když s novým výfukem od Akrapoviče. Identický je rovněž výkon 220 kW (300 koní) a točivý moment 400 N.m. | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Jedinou možností u nového „erka“ je pak výhradně manuální šestistupňová převodovka. Maximální rychlost Trophy-R je 262 km/h a na stovku přitom zrychlí za 5,4 sekundy, tedy o 3 setiny rychleji než standardní Trophy. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Jedinou možností u nového „erka“ je pak výhradně manuální šestistupňová převodovka. Maximální rychlost Trophy-R je 262 km/h a na stovku přitom zrychlí za 5,4 sekundy, tedy o 3 setiny rychleji než standardní Trophy. | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Namísto zvyšování výkonu se totiž inženýři zaměřili mimo jiné na snižování hmotnosti. Zvolením karbonové kapoty, karbonového zadního difuzoru, odlehčené zadní nápravy, tenčích oken, lehké baterie... | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Namísto zvyšování výkonu se totiž inženýři zaměřili mimo jiné na snižování hmotnosti. Zvolením karbonové kapoty, karbonového zadního difuzoru, odlehčené zadní nápravy, tenčích oken, lehké baterie... | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

...absence zadních sedaček (na jejich místě je teď rozpěra) a předních skořepin z kompozitu, nehledě na zmíněný výfuk Akrapovič a volitelná karbonová kola, se podařilo seškrtat hmotnost o 130 kg. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

...absence zadních sedaček (na jejich místě je teď rozpěra) a předních skořepin z kompozitu, nehledě na zmíněný výfuk Akrapovič a volitelná karbonová kola, se podařilo seškrtat hmotnost o 130 kg. | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Trophy je dokonce nabízeno pouze s lehčím a menším infotainmentem s obrazovkou o velikosti 7 palců (z původních 8,7 palců), čímž se ušetřilo 250 g. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Trophy je dokonce nabízeno pouze s lehčím a menším infotainmentem s obrazovkou o velikosti 7 palců (z původních 8,7 palců), čímž se ušetřilo 250 g. | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Renault Sport má ke všemu volitelně nabízet odstranění LED mlhovek z předního nárazníku, vytvářející dodatečné otvory přístupu vzduchu k brzdám a šetřící další 2 kg. | Renault Mégane R.S. Trophy-R  Zdroj: Renault

Renault Sport má ke všemu volitelně nabízet odstranění LED mlhovek z předního nárazníku, vytvářející dodatečné otvory přístupu vzduchu k brzdám a šetřící další 2 kg. | Renault Mégane R.S. Trophy-R  | Zdroj: Renault

K vylepšení schopností hot-hatche byl dále kompletně přenastaven podvozek s nastavitelnými tlumiči Öhlins, tužším stabilizátorem vzadu a jinou geometrií, která například zvětšila negativní odklon předních kol. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

K vylepšení schopností hot-hatche byl dále kompletně přenastaven podvozek s nastavitelnými tlumiči Öhlins, tužším stabilizátorem vzadu a jinou geometrií, která například zvětšila negativní odklon předních kol. | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Standardní čtyřpístkové brzdy Brembo s ocelovými kotouči je pak možné za příplatek nahradit karbon-keramickými brzdami. Použitým obutím je Bridgestone Potenza S007. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Standardní čtyřpístkové brzdy Brembo s ocelovými kotouči je pak možné za příplatek nahradit karbon-keramickými brzdami. Použitým obutím je Bridgestone Potenza S007. | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Nakonec byla vyladěna i aerodynamika, kdy přední nárazník disponuje přepracovaným splitterem a vzduch pod vozem směrují k zadnímu difuzoru speciální panely na podvozku. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Nakonec byla vyladěna i aerodynamika, kdy přední nárazník disponuje přepracovaným splitterem a vzduch pod vozem směrují k zadnímu difuzoru speciální panely na podvozku. | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Produkce Trophy-R je limitována na 500 kusů, které se budou vyznačovat bílým lakem s červenými detaily a samolepkami. V prodeji se má novinka objevit před koncem letošního roku. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Produkce Trophy-R je limitována na 500 kusů, které se budou vyznačovat bílým lakem s červenými detaily a samolepkami. V prodeji se má novinka objevit před koncem letošního roku. | Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault

Renault Mégane R.S. Trophy-R | Zdroj: Renault

Nyní už automobilka detailněji popisuje, jaké úpravy na ostrém hatchbacku pomohly konečnému času 7:40,100 s, který sesadil z trůnu dřívějšího mistra Hondu Civic Type R. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault
Trophy-R má pod kapotou stejný přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec jako standardní Trophy, i když s novým výfukem od Akrapoviče. Identický je rovněž výkon 220 kW (300 koní) a točivý moment 400 N.m. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault
Jedinou možností u nového „erka“ je pak výhradně manuální šestistupňová převodovka. Maximální rychlost Trophy-R je 262 km/h a na stovku přitom zrychlí za 5,4 sekundy, tedy o 3 setiny rychleji než standardní Trophy. | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault
Namísto zvyšování výkonu se totiž inženýři zaměřili mimo jiné na snižování hmotnosti. Zvolením karbonové kapoty, karbonového zadního difuzoru, odlehčené zadní nápravy, tenčích oken, lehké baterie... | Renault Mégane R.S. Trophy-R Zdroj: Renault
19
Fotogalerie

Nový Renault Mégane R.S. Trophy-R do detailu: 300 koní zůstává, pryč je 130 kg

Po oznámení rekordu na Nürburgringu již Renault zveřejňuje kompletní informace o nejostřejším Méganu současné generace.

Již v květnu se nám Renault Mégane R.S. Trophy-R představil jako nejnovější rekordman mezi produkčními předokolkami na Severní smyčce Nürburgringu. Nyní už automobilka detailněji popisuje, jaké úpravy na ostrém hatchbacku pomohly konečnému času 7:40,100 s, který sesadil z trůnu dřívějšího mistra Hondu Civic Type R.

Trophy-R má pod kapotou stejný přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec jako standardní Trophy, i když s novým výfukem od Akrapoviče. Identický je rovněž výkon 220 kW (300 koní) a točivý moment 400 N.m. Jedinou možností u nového „erka“ je pak výhradně manuální šestistupňová převodovka. Maximální rychlost Trophy-R je 262 km/h a na stovku přitom zrychlí za 5,4 sekundy, tedy o 3 setiny rychleji než standardní Trophy.

Namísto zvyšování výkonu se totiž inženýři zaměřili mimo jiné na snižování hmotnosti. Zvolením karbonové kapoty, karbonového zadního difuzoru, odlehčené zadní nápravy, tenčích oken, lehké baterie, absence zadních sedaček (na jejich místě je teď rozpěra) a předních skořepin z kompozitu, nehledě na zmíněný výfuk Akrapovič a volitelná karbonová kola, se podařilo seškrtat hmotnost o 130 kg.

Trophy je dokonce nabízeno pouze s lehčím a menším infotainmentem s obrazovkou o velikosti 7 palců (z původních 8,7 palců), čímž se ušetřilo 250 g. Renault Sport má ke všemu volitelně nabízet odstranění LED mlhovek z předního nárazníku, vytvářející dodatečné otvory přístupu vzduchu k brzdám a šetřící další 2 kg.   

K vylepšení schopností hot-hatche byl dále kompletně přenastaven podvozek s nastavitelnými tlumiči Öhlins, tužším stabilizátorem vzadu a jinou geometrií, která například zvětšila negativní odklon předních kol. Standardní čtyřpístkové brzdy Brembo s ocelovými kotouči je pak možné za příplatek nahradit karbon-keramickými brzdami. Použitým obutím je Bridgestone Potenza S007.

Nakonec byla vyladěna i aerodynamika, kdy přední nárazník disponuje přepracovaným splitterem a vzduch pod vozem směrují k zadnímu difuzoru speciální panely na podvozku. Produkce Trophy-R je limitována na 500 kusů, které se budou vyznačovat bílým lakem s červenými detaily a samolepkami. V prodeji se má novinka objevit před koncem letošního roku.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud