Šest značek, šest modelů a s výjimkou jediného zisk plného počtu pěti hvězd. Institut EuroNCAP zveřejnil výsledky nejnovější série nárazových testů.
V této sérii prošly nárazovými zkouškami modely Audi A3 hatchback, minivan Ford B-MAX, pick-up Isuzu D-Max, hatchback Kia Cee’d, kompakt Renault Clio a Volvo V40. To je však pouze abecední pořadí, neboť zrovna například posledně jmenované Volvo V40 v rámci této společnosti excelovalo a dosáhlo nejen plného počtu hvězd, ale také vůbec nejlepšího výsledku, jakého kdy automobil dané třídy dosáhl.
Přehled výsledků šestice nově zkoušených modelů
A čím to, že tento model deklasoval řadu renomovaných konkurentů současnosti i minulosti? Jak jistě tušíte, odpověď je jednoduchá: Volvo V40 těží z předností airbagu pro chodce, jímž je vybaveno jako první auto sériově. Připomeňme, že se tento airbag se v případě kontaktu s tělem chodce otevře zpod zadní hrany kapoty, jež se přitom přizdvihne, a pokryje nejtvrdší části přídě vozu včetně paty čelního skla a sloupků A. Volvo V40 v oblasti ochrany chodců získalo díky tomu hodnocení plných 88 %, což se dosud žádnému z přímých konkurentů v tomto segmentu nepodařilo.
Audi A3
Ford B-MAX
Ale pojďme dále. Ostudu si neudělal ani Ford B-MAX, jenž i přes absenci sloupků B (zadní pár bočních dveří se pro zlepšení přístupu do interiéru a usnadnění manipulace v omezených prostorech posouvá vzad) uspěl ve všech parametrech ochrany přepravovaných osob. Do karet tomuto modelu hraje v očích přísnějších podmínek EuroNCAP také zástavba systému Active City Safety, jež kromě jiného usnadňuje a zefektivňuje brzdění při kritických situacích v městském provozu.
Kia Cee'd
Renault Clio
Volvo V40
Bez větších potíží si na pět hvězd sáhly také vozy Renault Clio, Kia Cee'd a Audi A3, jež podle hodnocení komisařů EuroNCAP přinesly zřetelný pokrok především v ochraně chodců. V oficiálním vyjádření EuroNCAP k této problematice stojí: „V Evropě patří 14 % všem zabitým při dopravních nehodách chodcům. Před třemi lety EuroNCAP zpřísnilo svá kritéria pro posuzování této oblasti, a jak je vidět, výrobci automobilů od té chvíle učinili značný pokrok.“
Isuzu D-Max je jediným z této sestavy, jemuž se nepodařilo dosáhnout na plný bodový zisk
Jediným novým modelem z testované sestavy, jenž svými bezpečnostními parametry nezískal plný počet pěti hvězd, se stal nový pick-up Isuzu D-Max, nicméně podobné „pochybení“ není u vozů této kategorie ničím neobvyklým. Stejně jde o značné zlepšení, neboť Isuzu D-Max předchozí generace dopadlo v roce 2008 podstatně hůře...