Máte těžké auto? Za parkování ve městě zaplatíte o dost více. Taková myšlenka přichází od Borise Palmera, starosty německého univerzitního města Tübingen jižně od Stuttgartu... Zdroj: BMW

Máte těžké auto? Za parkování ve městě zaplatíte o dost více. Taková myšlenka přichází od Borise Palmera, starosty německého univerzitního města Tübingen jižně od Stuttgartu... | Zdroj: BMW

...který za tamní stranu Zelených a městský výbor pro ochranu klimatu navrhuje ve svém městě razantní zvýšení ročního poplatku za rezidenční parkování, a to v závislosti na hmotnosti vozu. Zdroj: BMW

...který za tamní stranu Zelených a městský výbor pro ochranu klimatu navrhuje ve svém městě razantní zvýšení ročního poplatku za rezidenční parkování, a to v závislosti na hmotnosti vozu. | Zdroj: BMW

V současnosti vyjde roční parkování pro rezidenty Tübingenu na 30 eur (asi 760 Kč) bez ohledu na to, jakým autem jezdí. Výbor nyní doporučil zvýšit roční poplatek na 120 eur (asi 3000 Kč)... Zdroj: BMW

V současnosti vyjde roční parkování pro rezidenty Tübingenu na 30 eur (asi 760 Kč) bez ohledu na to, jakým autem jezdí. Výbor nyní doporučil zvýšit roční poplatek na 120 eur (asi 3000 Kč)... | Zdroj: BMW

...přičemž majitelé vozidel o hmotnosti přesahující 1800 kg by platili o 60 eur více, tedy celkem 180 eur (asi 4600 Kč).   Zdroj: Mercedes-Benz

...přičemž majitelé vozidel o hmotnosti přesahující 1800 kg by platili o 60 eur více, tedy celkem 180 eur (asi 4600 Kč).   | Zdroj: Mercedes-Benz

Nová pravidla rezidenčního parkování jsou nepochybně zaměřena na vytlačení velkých SUV z centra německého města. Zdroj: Mercedes-Benz

Nová pravidla rezidenčního parkování jsou nepochybně zaměřena na vytlačení velkých SUV z centra německého města. | Zdroj: Mercedes-Benz

A zatímco v jiných metropolích dostávají elektromobily a plug-in hybridy určitá zvýhodnění pro parkování s ohledem na jejich nižší produkci emisí, návrh Palmera zahrnuje i tato obecně těžší auta s bateriemi. Zdroj: Mercedes-Benz

A zatímco v jiných metropolích dostávají elektromobily a plug-in hybridy určitá zvýhodnění pro parkování s ohledem na jejich nižší produkci emisí, návrh Palmera zahrnuje i tato obecně těžší auta s bateriemi. | Zdroj: Mercedes-Benz

Podle starosty jsou náklady na údržbu parkovacích míst v centru města vyšší, než dokáže pokrýt současně navrhované zvýšení poplatku. Zdroj: Audi

Podle starosty jsou náklady na údržbu parkovacích míst v centru města vyšší, než dokáže pokrýt současně navrhované zvýšení poplatku. | Zdroj: Audi

Palmer totiž původně navrhoval ještě vyšší poplatky pro parkující rezidenty města, kdy by majitelé těžkých SUV platili ročně dokonce 360 eur (9100 Kč). To se ovšem u městské rady nesetkalo s příznivou odezvou. Zdroj: Audi

Palmer totiž původně navrhoval ještě vyšší poplatky pro parkující rezidenty města, kdy by majitelé těžkých SUV platili ročně dokonce 360 eur (9100 Kč). To se ovšem u městské rady nesetkalo s příznivou odezvou. | Zdroj: Audi

V létě byl nicméně při zdůvodňování takového zdražení Palmer na majitele vozů ještě tvrdší: „Za silnice neplatíte. Daně neplatíte dostatečně vysoké. A vámi oblíbená auta jsou masivně dotována všemi daňovými poplatníky a budoucími generacemi... Zdroj: Audi

V létě byl nicméně při zdůvodňování takového zdražení Palmer na majitele vozů ještě tvrdší: „Za silnice neplatíte. Daně neplatíte dostatečně vysoké. A vámi oblíbená auta jsou masivně dotována všemi daňovými poplatníky a budoucími generacemi... | Zdroj: Audi

...Pokud by ceny mluvily pravdu, parkovací místo by nestálo 30 eur za rok, ale 3000,“ citovaly starostu noviny Frankfurter Allgemeine. Více v článku... Zdroj: Audi

...Pokud by ceny mluvily pravdu, parkovací místo by nestálo 30 eur za rok, ale 3000,“ citovaly starostu noviny Frankfurter Allgemeine. Více v článku... | Zdroj: Audi

...který za tamní stranu Zelených a městský výbor pro ochranu klimatu navrhuje ve svém městě razantní zvýšení ročního poplatku za rezidenční parkování, a to v závislosti na hmotnosti vozu. Zdroj: BMW
V současnosti vyjde roční parkování pro rezidenty Tübingenu na 30 eur (asi 760 Kč) bez ohledu na to, jakým autem jezdí. Výbor nyní doporučil zvýšit roční poplatek na 120 eur (asi 3000 Kč)... Zdroj: BMW
...přičemž majitelé vozidel o hmotnosti přesahující 1800 kg by platili o 60 eur více, tedy celkem 180 eur (asi 4600 Kč).   Zdroj: Mercedes-Benz
Nová pravidla rezidenčního parkování jsou nepochybně zaměřena na vytlačení velkých SUV z centra německého města. Zdroj: Mercedes-Benz
10
Fotogalerie

Němci chtějí dražší parkovné pro těžká auta. Našel by návrh podporu i v Česku?

Kontroverzní návrh jistého starosty má za úkol vytlačit z centra města velká SUV, postihl by přitom i elektromobily.

Máte těžké auto? Za parkování ve městě zaplatíte o dost více. Taková myšlenka přichází od Borise Palmera, starosty německého univerzitního města Tübingen jižně od Stuttgartu, který za tamní stranu Zelených a městský výbor pro ochranu klimatu navrhuje ve svém městě razantní zvýšení ročního poplatku za rezidenční parkování, a to v závislosti na hmotnosti vozu.

V současnosti vyjde roční parkování pro rezidenty Tübingenu na 30 eur (asi 760 Kč) bez ohledu na to, jakým autem jezdí. Výbor nyní doporučil zvýšit roční poplatek na 120 eur (asi 3000 Kč), přičemž majitelé vozidel o hmotnosti přesahující 1800 kg by platili o 60 eur více, tedy celkem 180 eur (asi 4600 Kč).  

Nová pravidla rezidenčního parkování jsou nepochybně zaměřena na vytlačení velkých SUV z centra německého města. A zatímco v jiných metropolích dostávají elektromobily a plug-in hybridy určitá zvýhodnění pro parkování s ohledem na jejich nižší produkci emisí, návrh Palmera zahrnuje i tato obecně těžší auta s bateriemi.

Podle starosty jsou náklady na údržbu parkovacích míst v centru města vyšší, než dokáže pokrýt současně navrhované zvýšení poplatku. Palmer totiž původně navrhoval ještě vyšší poplatky pro parkující rezidenty města, kdy by majitelé těžkých SUV platili ročně dokonce 360 eur (9100 Kč). To se ovšem u městské rady nesetkalo s příznivou odezvou.

V létě byl nicméně při zdůvodňování takového zdražení Palmer na majitele vozů ještě tvrdší: „Za silnice neplatíte. Daně neplatíte dostatečně vysoké. A vámi oblíbená auta jsou masivně dotována všemi daňovými poplatníky a budoucími generacemi. Pokud by ceny mluvily pravdu, parkovací místo by nestálo 30 eur za rok, ale 3000,“ citovaly starostu noviny Frankfurter Allgemeine.

Konečné rozhodnutí o zdražení poplatků za rezidenční parkování v Tübingenu padne u tamní rady na konci měsíce. Nakonec ovšem figurují v návrhu i různé výjimky pro rezidenty Tübingenu, výhodnější parkování by tak měli například lidé se zdravotním postižením nebo lidé, kteří své auto potřebují k vykonávání práce.

Doporučujeme

Články odjinud