YouTube.com/ carwow

| YouTube.com/carwow

 YouTube.com/ carwow

| YouTube.com/carwow

 YouTube.com/ carwow

| YouTube.com/carwow

BMW M3 (E30) Roberto Ravaglia Edition YouTube.com/ carwow

BMW M3 (E30) Roberto Ravaglia Edition | YouTube.com/carwow

BMW M3 CSL (E46)  YouTube.com/ carwow

BMW M3 CSL (E46)  | YouTube.com/carwow

BMW M3 GTS (E92) YouTube.com/ carwow

BMW M3 GTS (E92) | YouTube.com/carwow

BMW M3 CS (F80)  YouTube.com/ carwow

BMW M3 CS (F80)  | YouTube.com/carwow

 YouTube.com/ carwow
 YouTube.com/ carwow
BMW M3 (E30) Roberto Ravaglia Edition YouTube.com/ carwow
BMW M3 CSL (E46)  YouTube.com/ carwow
7
Fotogalerie

Čtyři generace BMW M3 proti sobě. Jak dopadlo srovnání na ranveji?

Generační srovnání populárního sportovního modelu od BMW sice není zcela kompletní, každopádně ale skvěle ukazuje, jak se M3 po stránce dynamických schopností napříč dobou vyvíjela.

Jednoduchý sprint na čtvrt míle s pevným startem a rovněž test pružného zrychlení z 80 km/h. Tyto dva testy si pro čtveřici BMW M3 připravil YouTube kanál CarWoW. Nakonec přitom nejde jen o standardní čtyřku „emtrojek“. Každá je svým způsobem speciální.

Nejstarší generaci zastupuje exemplář M30 E30 z roku 1989 v limitované edici Roberto Ravaglia, pojmenované po slavném pilotovi z šampionátu cestovních vozů. S 2,3litrovým čtyřválcem o výkonu 158 kW (215 koní) a pětistupňovou manuální převodovkou je zde samozřejmě nejslabším článkem. Bohužel M3 E36 v testu chybí, takže zde máme poměrně razantní přeskok v rodinné linii.

Další M3 je tak generace E46 v ostré verzi CSL z roku 2003, která je často považována za vrchol celé řady. Nepřeslechnutelný řadový 3,2litrový šestiválec měl tehdy 265 kW (360 koní) a spolupracoval výhradně s robotizovanou převodovkou SMG II. Ještě ostřejší se pak v testu zdá novější kus M3 E92 z roku 2011 v hardcore variantě GTS – osmiválec o objemu 4,4 litru, výkon 331 kW (450), sedmistupňová dvouspojková převodovka a lešení místo zadních sedaček.

Zástupcem současné řady speciálních verzí M3 je nakonec generace F80 v ostré verzi CS z minulého roku. Zde máme opět řadový šestiválec, avšak tentokrát o objemu tří litrů a navíc s dvojicí turbodmychadel pro výkon celkem 339 kW (460 koní). Převodovka je dvouspojková automatická se sedmi stupni.

Oba testy akcelerace limitovaných M3 dopadnou přesně tak, jak byste čekali. Nejzajímavější jsou tak samotné rozdíly mezi jednotlivými generacemi. Redaktor Mat Watson však koneckonců všechny čtyři auta prožene i zatáčkami a zjistí, které by si nejradši sám koupil...

BMW řada 3

BMW řady 3 platí v podstatě za synonymum „malého“ sportovního sedanu. Současná verze F30 (sedan), resp. F31 (kombi) má opět tradiční zadní pohon, ale stále více zákazníků volí čtyřkolku xDrive.

Ceny, motory, data • BMW řady 3 Touring • Nové motory • Test BMW 330i • Historie BMW řady 3

Doporučujeme

Články odjinud