Elektrický sourozenec crossoveru GLA se představuje světu. Zatím v jedině variantě, kterou postupně doplní schopnější verze.
První elektromobil třídy A, první kompaktní model rodiny EQ a tedy i výchozí a nejlevnější cesta k Mercedesu na baterky. Po řadě upoutávek už německá automobilka uvádí naplno novinku EQA, elektromobil vycházející z konstrukce standardního spalovacího crossoveru GLA, avšak pochopitelně s celou řadou změn.
Mercedes tedy uvádí, že základ GLA byl značně upraven pro využití elektrického ústrojí značky. Proporce GLA si nicméně model stále udržuje, ale navíc přihazuje známé designové prvky rodiny elektromobilů EQ, jaké už známe z modelů EQC či EQV. Exteriér s novou maskou nebo speciálními, až 20palcovým koly byl samozřejmě optimalizován pro snížení aerodynamického odporu (koeficient Cx na hodnotě 0,28).
V rozměrech se EQA liší od GLA pouze minimálně, je o pár milimetrů delší (4463 mm) a také vyšší (1620 mm). Šířka (1834 mm) a rozvor náprav (2729 mm) jsou zachovány. Elektromobil však utrpěl na praktičnosti. Objem kufru čítá 340 litrů, zatímco GLA nabízí v poslední nové generaci 435 litrů.
Na trh přijede model nejprve ve specifikaci EQA 250, která označuje jeden elektromotor o výkonu 140 kW (190 koní) a točivém momentu 375 N.m pohánějícím přední kola. Na stovku se tak crossover dostane za 8,9 sekundy a maximálně dosáhne elektronicky limitovaných 160 km/h. S baterií o využitelné kapacitě 66,5 kWh pak zmiňuje Mercedes dojezd na jedno nabití až 426 km (WLTP). Kombinovaná spotřeba energie činí 15,7 kWh/100 km. Nabití u DC rychlonabíječky potrvá z 10 na 80 % asi 30 minut.
Mercedes nicméně plánuje uvedení dalších několika variant – například verzi se dvěma elektromotory pro pohon všech kol a výkonem přes 200 kW (272 koní), stejně jako verzi nabízející dojezd přes 500 km (WLTP).
Uvnitř vypadá EQA v podstatě stejně jako jeho spalovací sourozenec, elektromobil se tak odlišuje především jinými styly čalounění a obložení nebo vlastní grafikou přístrojového štítu. Samozřejmě zde nechybí poslední verze infotainmentu MBUX či ambientní osvětlení se 64 odstíny, příplatkově pak barevný head-up displej nebo navigace s rozšířenou realitou.
V základu přijede EQA rovněž s adaptivními full-LED světlomety, asistentem udržování jízdy v pruhu, automatickým krizovým brzděním a mimo jiné také šesticí airbagů. Možné je pro elektromobil i tažení přívěsu, u verze 250 do hmotnosti 750 kg, modely s pohonem všech kol pak zvládnou ještě větší zatížení.
Na německém trhu bude začínat EQA 250 na částce 47.540 eur (asi 1,25 milionu korun). České cenovky ani datum zahájení prodeje u nás zatím neznáme.