I nejnovější třídu S představuje Mercedes ve verzi pro zájemce, kteří mají důvod bát se o svůj život.
Kdo by rád obrněnou limuzínu, už řadu let se nemusí v případě Mercedesu spoléhat na externí firmy. Tuto úpravu totiž zajišťuje i samotná automobilka, která teď v opancéřované verzi Guard přestavuje poslední generaci „eska“. K pořádnému zatížení navíc přidává značka pod kapotu motor V12, jež byste normálně našli pouze ve vrcholně luxusním Maybachu.
Nový Mercedes-Benz S680 Guard 4Matic je dostupný ve verzi s prodlouženým rozvorem a zákazníkům, kteří se bojí o svou bezpečnost, nabízí především certifikaci VPAM VR10, označující nejvyšší úroveň balistické ochrany udělované pro civilní vozidla. U nové třídy S pak nejde pouze o vyztužení a pancéřovaní existujících dílů karoserie a konstrukce, ale o výrobu zcela nových částí.
Okna třídy S Guard jsou tlustá 10 cm a kvůli jejich hmotnosti se přešlo na ovládání hydraulikou, čímž je taky zajištěna funkčnost v případě selhání palubní elektroniky vozu. Limuzína jezdí na run-flat pneumatikách Michelin PAX, se kterými lze i po defektu ujet dalších 30 kilometrů do bezpečí. A ve výbavě nechybí ani systém vzduchové izolace kabiny s kyslíkovou nádrží pro posádku.
Tyto vychytávky samozřejmě něco váží. Guard má hmotnost 4,2 tuny, kvůli čemuž u Mercedesu překalibrovali také řízení a převodovku, aby byla obrněná limuzína ovladatelnější a hbitější. Pod kapotou nakonec pracuje zmíněný dvanáctiválec o objemu šesti litrů a výkonu 612 koní (450 kW). Maximální rychlost je elektronicky limitovaná na 190 km/h.
S pěti- nebo čtyřmístným interiérem, ve kterém nechybí nic ze známého luxusu třídy S, začíná obrněná verze Guard na ceně 547.400 eur, v přepočtu tedy asi 14 milionů korun.