Úpravce automobilů Land Rover nyní může vyrábět nový vůz s tvary Land Roveru Defender 110. S přeplňovaným osmiválcem dorazí příští rok.
Možná si vzpomenete na šarádu z poloviny letošního roku, kdy si miliardář Jim Ratcliffe a majitel společnosti Ineos chtěl odkoupit práva na výrobu ikonického Land Roveru Defender, který svou výrobu ukončil v roce 2016. Land Rover to zamítl s tím, že „defík“ je takové jeho dítě a nechce se ho jen tak vzdát.
Majitel značky Ineos si ale vůz nechal prostě obkreslit a představil světu Ineos Grenadier, tedy Land Rover Defender s lehce pozměněnými některými prvky. Britské automobilce se to pochopitelně nelíbilo a tak přišla s žalobou, celý spor však následně prohrála. Více najdete zde.
Nezdálo se tak, že by Land Rover někomu jen tak dovolil dělat cokoliv s odkazem na jeho milovaný model, tedy až do teď. Licenci na tvary off-roaderu dostal britský výrobce výkonných teréňáků a úpravce vozů LR Bowler Motors, konkrétně na větší model s označením 110. Model s označením CSP 575 vznikne ve spolupráci s divizí Special Vehicle Operations.
Není se čemu divit, koncern JLR značku minulý rok koupil. Model bude stát na podvozku Bowleru a pod kapotu se osadí přeplňovaný osmiválec o výkonu 575 koní. I když Bowler využije ve voze svou závodní techniku, bude výsledek určený na silnice. K tomu bude uzpůsobená i výbava, ve které nechybí třeba klimatizace, což u takových aut nemusí být samozřejmost.
První kousky se doručí zákazníkům v Anglii a EU v druhé polovině příštího roku. Orientační cena za jeden Bowler CSP 575 činí 200.000 liber, tedy 5.854.000 Kč. Klasický Land Rover Defender tedy i nadále žije. Sice ho nyní vyrábí někdo jiný, ovšem stále je to v rámci koncernu.
Galerie doplněna o restomord klasického Defenderu.