Délka vzrostla o 130 mm převážně ve prospěch rozvoru (+113 mm).

Délka vzrostla o 130 mm převážně ve prospěch rozvoru (+113 mm).

Tyto preference se jen tak nezmění, takže tu s námi Touran pravděpodobně zůstane dokud neopadne zájem úplně, nebo ho nezabije Evropská unie.

Tyto preference se jen tak nezmění, takže tu s námi Touran pravděpodobně zůstane dokud neopadne zájem úplně, nebo ho nezabije Evropská unie.

Během jeho života se jej prodalo 2,6 milionu kusů, čímž se stal jedním z globálně nejžádanějších MPV své třídy.

Během jeho života se jej prodalo 2,6 milionu kusů, čímž se stal jedním z globálně nejžádanějších MPV své třídy.

Proč? Protože nabízí zajímavou variabilitu při rozumných velikostech, které jej dělají obratným a snadno ovladatelným ve městě.

Proč? Protože nabízí zajímavou variabilitu při rozumných velikostech, které jej dělají obratným a snadno ovladatelným ve městě.

Dnes se zdá neuvěřitelné, že druhá generace přišla v roce 2015, tedy po dvanácti letech!

Dnes se zdá neuvěřitelné, že druhá generace přišla v roce 2015, tedy po dvanácti letech!

Touran se opět postavil na novou platformu MQB, která mu pomohla zhubnout 60 kg při současném zvětšení karoserie.

Touran se opět postavil na novou platformu MQB, která mu pomohla zhubnout 60 kg při současném zvětšení karoserie.

Tím se zvýšila už tak nadprůměrná užitná hodnota interiéru, podpořená kvalitnějšími materiály.

Tím se zvýšila už tak nadprůměrná užitná hodnota interiéru, podpořená kvalitnějšími materiály.

Celkově Touran nabízel luxusní prvky a moderní asistenty z vyšších segmentů, ale bylo třeba počítat i s větší pořizovací cenou.

Celkově Touran nabízel luxusní prvky a moderní asistenty z vyšších segmentů, ale bylo třeba počítat i s větší pořizovací cenou.

Délka vzrostla o 130 mm převážně ve prospěch rozvoru (+113 mm).
108
Fotogalerie

Rychlý test Volkswagen Touran 2.0 TDI R-Line: Volba rozumu

O praktické stránce Volkswagenu Touran není pochyb. Co když si ale chcete dopřát i trochu větší styl, než jaký nabízí klasické provedení? Řešením může být sportovní výbava R-Line.

Kapitoly článku:


​Není to ani půl roku, co nám dělal společnost rodinný Volkswagen Touran v sedmimístném provedení, s dvoulitrovým turbodieselem a manuální převodovkou. Nedávno si do naší redakce našel tento model cestu znovu, a to kvůli nové pohonné jednotce pod kapotou, která by měla ladit se sportovnějším zevnějškem v podobě sportovní výbavy R-Line

Konečně přitažlivý?

Když Touran obléknete do klasického bílého odstínu, může vám svými tvary trochu evokovat dodávku. Stačí ale docela málo a vypadá vážně sexy. V našem případě byl obdařen modrou metalízou Carribic, která mu v kombinaci s černě lakovanými doplňky neuvěřitelně sluší.

IMG_3075.jpgIMG_3057.jpgIMG_3080.jpg
Volkswagen Touran R-Line vypadá sportovněji,
zvlášť když ho obléknete do modré metalízy Carribic

Na výsledku se ale hodně podepsala i výbava R-Line, která karoserii vyšperkuje o celou řadu hezkých detailů. Abychom vám ušetřili hledání rozdílů, jde o nově navržené nárazníky, leskle černé rozšířené boční prahy, stříbrně eloxované podélné střešní nosiče, loga R-Line na bocích a v neposlední řadě také sedmnácti či osmnáctipalcová litá kola. My jsme jezdili na osmnáctkách a úplná plavba to nebyla.

Připravený pro rodinu

Zavazadelník bude početné rodině s největší pravděpodobností bohatě postačovat, standardně nabídne velkorysých 743 litrů. Objem můžete dále rozšířit posouváním sedadel ve druhé řadě. Sedačky jsou plnohodnotné a jejich posuv je možný nezávisle na dalších dvou, takže pokud potřebujete převézt větší předmět, můžete sklopit třeba jen jednu.

IMG_3094.jpgIMG_3096.jpgIMG_3178.jpg
Zavazadelník je silná stránka Touranu, ve standardním uspořádání nabídne 743 litrů,
po sklopení sedadel ve druhé řadě prostor naroste až na 1980 litrů

Po sklopení všech tří Touran nabídne objem až 1980 litrů. Z celkového objemu vám může pár litrů ubrat přítomnost třetí řady sedadel, konkrétní kus byl na rozdíl od dříve testovaného modelu pětimístný, takže zavazadelník prezentoval své maximum.

Sedadla ve druhé řadě kvůli variabilitě možná nevypadají příliš komfortně, ale ve skutečnosti dovedou nabídnout slušné pohodlí i dospělým pasažérům. Ti na krajních místech mají navíc k dispozici skládací stolečky s držáky nápojů, pro jejich komfort pak samozřejmě nemůže chybět ani ovladač standardně montované třízónové klimatizace.

IMG_3154.jpgIMG_3159.jpgIMG_3153.jpg
Sedadla ve druhé řadě se dají individuálně posouvat či sklápět a 
nechybí ani stolky s držáky nápojů

Přední sedadla jsou ale úplně jiný příběh, jsou velkoryse dimenzovaná, mají slušné boční vedení a ani po několikahodinové cestě se na nich nebudete vrtět s bolavými zády. Skutečně perfektní je celá spousta různých odkládacích prostorů, kterých by mělo v autě být celkem 47.

Nepočítal jsem je, ale je jich spousta a jsou rozmístěné všude možně. Hodí se pro předměty různých tvarů, takže jsem si téměř jistý, že v Touranu rozhodně nebudete řešit nerudovskou otázku „kam s ním”.

Interiér je použitými materiály i zpracováním typický Volkswagen. Za srdce vás asi nevezme, i když v případě R-Line jsou jeho šance o poznání vyšší. Dovnitř se totiž nastěhoval sportovní tříramenný volant, na jaký narazíte například v drtivě rychlém Golfu R, stejně jako sportovnější sedadla. 

IMG_3133.jpgIMG_3148.jpgIMG_3138.jpg
Volant nebo sedadla se sice inspirovala rychlými Volkswageny, ale na praktičnost se nezapomnělo. V interiéru se prý nachází 47 různých úložných prostorů

Ta nejsou tak nekompromisní jako v případě nejrychlejšího Golfu, ale mají výraznější boční vedení a příjemné materiály - vnitřní stranu sedadel tvoří mikrovlákno v antracitově černém provedení s šedým prošíváním. Na sportovní notu hraje i u sportovních modelů oblíbený černý strop.

Ergonomie si nezaslouží jakoukoli kritiku. Všechno najdete tam, kde to podvědomě očekáváte, přesně tak, jak je u Volkswagenu zvykem. Možná vyjma dvou věcí - startování neprobíhá pod volantem jako u škodovek, ani na palubní desce jako například u BMW, ale vedle řadící páky. Jde ovšem pochopitelně jen o zvyk. 

Na co jsem si však musel zvykat o něco neradostněji je regulátor intenzity podsvícení palubních přístrojů, který najdete zanořený hluboko v menu multimediálního systému. Jde o vlastnost všech modelů stojících na platformě MQB, bez ohledu na značku, na stejný nešvar tak narazíte u Škodovky, Seatu nebo Audi.

Radosti
ohromné prostorové vlastnosti
odkládací prostory v interiéru
silný motor a přijatelná spotřeba
Starosti
jen šestistupňová automatická převodovka
komfort osmnáctipalcových kol
cena výbavy R-Line
8  /10

Volkswagen Touran

Kompaktní MPV s technikou Golfu? To zní jako recept na úspěch. Počáteční problémy s kvalitou jsou zapomenuty, dnes se Volkswagen Touran právem řadí k nejoblíbenějším vozům v segmentu.

Test Volkswagen Touran 2.0 TDI • Historie VW Touran • Test VW Touran 2.0 TDI R-Line

Doporučujeme

Články odjinud