19
Fotogalerie

Nissan bude v Le Mans závodit s předokolkou GT-R LM Nismo

Automobilka Nissan pošle na závodní dráhy šampionátu FIA World Endurace Championship ve vrcholné kategorii LM P1 speciál GT-R LM Nismo, který trochu překvapivě a netradičně používá pohon předních kol.

Vůz GT-R Nismo je dlouhý 4645 mm, široký 1900 mm a vysoký 1030 mm. Spoléhá se na vpředu umístěný přeplňovaný šestiválec 3,0 l, spojený se systémem rekuperace kinetické energie. Na přední kola pak sílu posílá pětistupňová sekvenční převodovka a samosvorný diferenciál.

Hmotnost závodního speciálu, který uvidíme i během 24 h Le Mans, je 880 kg. Použití koncepce s pohonem předních kol je poměrně nezvyklé, spíše se setkáváme se zadokolkami nebo řešením, kdy zadní kola roztáčí spalovací motor a předním pomáhají elektromotory.

Nissan tvrdí, že díky svobodnějším pravidlům v porovnání například s F1 je možné využívat novátorská technická řešení a že si nejsou auta tolik podobná. Už 12. dubna v Silverstone uvidíme, v čem bude mít předokolka od Nissanu navrch nad konkurencí.

nismo (1).jpgnismo (10).jpgnismo (11).jpgnismo (12).jpgnismo (13).jpgnismo (14).jpgnismo (15).jpgnismo (16).jpgnismo (17).jpgnismo (18).jpgnismo (19).jpgnismo (2).jpgnismo (3).jpgnismo (4).jpgnismo (5).jpgnismo (6).jpgnismo (7).jpgnismo (8).jpgnismo (9).jpg

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud