Hybridní pohon už brzy dorazí také do WRC. Teď to sice vypadá zvláštně, výhody se ale nakonec najdou.
Svět se mění, auta se mění a přirozeně se tak musí měnit i automobilový sport. V poslední době jej postihl nejdřív downsizing, nyní už i elektřina. V roce 2022 bude totiž i ve vrcholné soutěži automobilového rallye WRC nutné nasadit podpůrné hybridní systémy.
Automobilová federace FIA to oznámila na pátečním zasedání. Zpočátku budou všichni využívat stejné systémy, aby fungovala co největší vyrovnanost. Po roce 2024 by pak měla nastat větší svoboda.
Hybridní pohon musí být natolik silný, aby zvládl odjet rychlostní zkoušku v zalidněných oblastech čistě na elektřinu. Lidé si totiž neustále stěžovali na hluk. Ostatní zkoušky pak mohou být se spalováky. Nemusíte se ale obávat, že by závody rallye něco ztratily na rychlosti. Ba naopak, pokud se bude hybridní pohon využívat chytře, budou ještě mnohem rychlejší.
Týmy budou moct začít s elektrickou konverzí již v roce 2021. Monte Carlo tak bude ještě pořád chrám burácení, bude se ale někdo chodit dívat na trať do Buenos Aires? Co přesně se bude pod kapotou nových WRC skrývat, se zřejmě již brzy dozvíme. Nejspíš to ale bude něco ve stylu formule 1 a jejich systému KERS.