Znovuzrozená automobilka  Fisker  oznámila v březnu minulého roku elektrické SUV Ocean. Na začátku letošního roku následovalo oficiální odhalení a v roce 2022 by se měl vůz dostat do výroby. Fisker míří tento model proti Tesle, především proti modelům  X  a  Y .

Znovuzrozená automobilka Fisker oznámila v březnu minulého roku elektrické SUV Ocean. Na začátku letošního roku následovalo oficiální odhalení a v roce 2022 by se měl vůz dostat do výroby. Fisker míří tento model proti Tesle, především proti modelům X a Y.

Dojezd na jedno nabití má být až 482 km a zrychlení z 0 na 100 km/h má proběhnout za 2,9 sekundy. Bližší technické údaje výrobce neprozradil.

Dojezd na jedno nabití má být až 482 km a zrychlení z 0 na 100 km/h má proběhnout za 2,9 sekundy. Bližší technické údaje výrobce neprozradil.

Momentálně se řeší platforma, na které by mělo nové SUV stát. První prototyp z letošního roku využíval modulární platformu pro elektromobily MEB od koncernu VW. Podle všeho by bylo vedení značky Fisker rádo, kdyby to tak zůstalo i u produkční verze vozu. Tuto platformu najdete v rodině  Volkswagenů I.D. ,  Škodě Enyaq  či  Audi Q4 e-tron .

Momentálně se řeší platforma, na které by mělo nové SUV stát. První prototyp z letošního roku využíval modulární platformu pro elektromobily MEB od koncernu VW. Podle všeho by bylo vedení značky Fisker rádo, kdyby to tak zůstalo i u produkční verze vozu. Tuto platformu najdete v rodině Volkswagenů I.D.Škodě Enyaq či Audi Q4 e-tron.

Volkswagen se již dříve nechal slyšet, že by tuto platformu rád sdílel i s ostatními výrobci, čehož se jako jeden z prvních chytl Ford, který platformu použije pro nový crossover.

Volkswagen se již dříve nechal slyšet, že by tuto platformu rád sdílel i s ostatními výrobci, čehož se jako jeden z prvních chytl Ford, který platformu použije pro nový crossover.

Koncern se ovšem nebrání ani spolupráce se startupy a menšími společnostmi. První vlaštovkou byl německý startup e.Go Mobile, který chtěl vyrábět malé elektromobily do města. Firma se však bohužel dostala do insolvence.

Koncern se ovšem nebrání ani spolupráce se startupy a menšími společnostmi. První vlaštovkou byl německý startup e.Go Mobile, který chtěl vyrábět malé elektromobily do města. Firma se však bohužel dostala do insolvence.

Důvěra koncernu v tyto projekty tak pořádně zakopla. Podle posledních informací se ale platformy MEB v automobilech Fisker nejspíš skutečně objeví. Koncern potvrdil, že prototyp Fiskeru Ocean stojí na platformě MEB. Finální rozhodnutí pro sériovou výrobu prý však ještě úplně nepadlo.

Důvěra koncernu v tyto projekty tak pořádně zakopla. Podle posledních informací se ale platformy MEB v automobilech Fisker nejspíš skutečně objeví. Koncern potvrdil, že prototyp Fiskeru Ocean stojí na platformě MEB. Finální rozhodnutí pro sériovou výrobu prý však ještě úplně nepadlo.

Přestože se ale jedná o oficiální premiéru, například hodnotu výkonu elektromotorů (k dispozici bude pohon jen dvou či všech kol) nebo časy dobíjení Oceanu jsou stále neupřesněny.

Přestože se ale jedná o oficiální premiéru, například hodnotu výkonu elektromotorů (k dispozici bude pohon jen dvou či všech kol) nebo časy dobíjení Oceanu jsou stále neupřesněny.

Na závěr se hodí dodat, že automobilka Fisker se nemusí bát nedostatku financí. Podle posledních informací dostala investiční injekci ve výši 50 milionů dolarů, kterou poskytl miliardář Louis Moore Bacon a jeho investiční společnost Moore Strategic Ventures.

Na závěr se hodí dodat, že automobilka Fisker se nemusí bát nedostatku financí. Podle posledních informací dostala investiční injekci ve výši 50 milionů dolarů, kterou poskytl miliardář Louis Moore Bacon a jeho investiční společnost Moore Strategic Ventures.

Uvnitř jede Ocean zavedeným stylem své konkurence, tudíž uprostřed palubní desky najdete velký dotykový displej shrnující většinu ovládacích prvků vozu.

Uvnitř jede Ocean zavedeným stylem své konkurence, tudíž uprostřed palubní desky najdete velký dotykový displej shrnující většinu ovládacích prvků vozu.

Před řidičem pak najdete digitální přístrojový štít a multifunkční volant má hrstku tlačítek, respektive dotykových ploch.

Před řidičem pak najdete digitální přístrojový štít a multifunkční volant má hrstku tlačítek, respektive dotykových ploch.

Nechybí odkládací přihrádky pro bezdrátové dobíjení telefonů a head-up displej prý zvládá i funkci karaoke, takže řidič promítá na sklo text hrajících písniček.

Nechybí odkládací přihrádky pro bezdrátové dobíjení telefonů a head-up displej prý zvládá i funkci karaoke, takže řidič promítá na sklo text hrajících písniček.

Určité funkce autonomního řízení zatím Fisker také neupřesňuje, ale minimálně dnešního standardu s řadou asistentů pro jízdu na dálnici by se zájemci měli dočkat.

Určité funkce autonomního řízení zatím Fisker také neupřesňuje, ale minimálně dnešního standardu s řadou asistentů pro jízdu na dálnici by se zájemci měli dočkat.

V interiéru se Fisker zaměřuje na recyklované materiály a v nabídce bude i možnost 100% veganského čalounění a obložení. 

V interiéru se Fisker zaměřuje na recyklované materiály a v nabídce bude i možnost 100% veganského čalounění a obložení. 

Zajímavostí je rovněž panoramatická střecha se zabudovanými solárními panely nebo takzvaný režim „Kalifornie“, který najednou otevře všechna boční okna vozu, okno pátých dveří a vysune panoramatickou střechu. 

Zajímavostí je rovněž panoramatická střecha se zabudovanými solárními panely nebo takzvaný režim „Kalifornie“, který najednou otevře všechna boční okna vozu, okno pátých dveří a vysune panoramatickou střechu. 

Zájemcům bude Ocean nabízen dvěma způsoby. Buď si auto pronajmou za minimálně 379 dolarů (asi 8600 Kč) měsíčně – složit ovšem musí zálohu 2999 dolarů, tedy asi 68.000 Kč, a pronájem je limitován na roční nájezd 48.000 km.

Zájemcům bude Ocean nabízen dvěma způsoby. Buď si auto pronajmou za minimálně 379 dolarů (asi 8600 Kč) měsíčně – složit ovšem musí zálohu 2999 dolarů, tedy asi 68.000 Kč, a pronájem je limitován na roční nájezd 48.000 km.

Nebo si mohou auto normálně zakoupit. Základní cena bude startovat na částce 37.499 dolarů (asi 851.000 Kč), a to před daňovým zvýhodněním pro nákup elektromobilu. 

Nebo si mohou auto normálně zakoupit. Základní cena bude startovat na částce 37.499 dolarů (asi 851.000 Kč), a to před daňovým zvýhodněním pro nákup elektromobilu. 

Automobilka ovšem nehledí pouze na domácí americký trh, se svým elektrických SUV by chtěla vyrazit také do Evropy a Asie.

Automobilka ovšem nehledí pouze na domácí americký trh, se svým elektrických SUV by chtěla vyrazit také do Evropy a Asie.

Více informací o dostupnosti na starém kontinentu bychom se měli dočkat na březnovém autosalonu v Ženevě, kde bude Fisker vystavovat.

Více informací o dostupnosti na starém kontinentu bychom se měli dočkat na březnovém autosalonu v Ženevě, kde bude Fisker vystavovat.

Dojezd na jedno nabití má být až 482 km a zrychlení z 0 na 100 km/h má proběhnout za 2,9 sekundy. Bližší technické údaje výrobce neprozradil.
Momentálně se řeší platforma, na které by mělo nové SUV stát. První prototyp z letošního roku využíval modulární platformu pro elektromobily MEB od koncernu VW. Podle všeho by bylo vedení značky Fisker rádo, kdyby to tak zůstalo i u produkční verze vozu. Tuto platformu najdete v rodině  Volkswagenů I.D. ,  Škodě Enyaq  či  Audi Q4 e-tron .
Volkswagen se již dříve nechal slyšet, že by tuto platformu rád sdílel i s ostatními výrobci, čehož se jako jeden z prvních chytl Ford, který platformu použije pro nový crossover.
Koncern se ovšem nebrání ani spolupráce se startupy a menšími společnostmi. První vlaštovkou byl německý startup e.Go Mobile, který chtěl vyrábět malé elektromobily do města. Firma se však bohužel dostala do insolvence.
18
Fotogalerie

Luxusní americké SUV Fisker Ocean chce sdílet platformu se Škodou Enyaq

Znovuzrozená automobilka Fisker jedná s Volkswagenem o použití platformy MEB pro své luxusní SUV Ocean. Neměl by s tím být větší problém, měl ji již prototyp.

Znovuzrozená automobilka Fisker oznámila v březnu minulého roku elektrické SUV Ocean. Na začátku letošního roku následovalo oficiální odhalení a v roce 2022 by se měl vůz dostat do výroby. Fisker míří tento model proti Tesle, především proti modelům X a Y. Dojezd na jedno nabití má být až 482 km a zrychlení z 0 na 100 km/h má proběhnout za 2,9 sekundy. Více informací najdete zde.

Momentálně se řeší platforma, na které by mělo SUV stát. První prototyp z letošního roku využíval modulární platformu pro elektromobily MEB od koncernu VW. Podle všeho by bylo vedení značky Fisker rádo, kdyby to tak zůstalo i u produkční verze vozu. Tuto platformu najdete v rodině Volkswagenů I.D., Škodě Enyaq či Audi Q4 e-tron.

Volkswagen se již dříve nechal slyšet, že by tuto platformu rád sdílel i s ostatními výrobci, čehož se jako jeden z prvních chytl Ford, který platformu použije pro nový crossover. Koncern se ovšem nebrání ani spolupráce se startupy a menšími společnostmi. První vlaštovkou byl německý startup e.Go Mobile, který chtěl vyrábět malé elektromobily do města. Firma se však bohužel dostala do insolvence.

Důvěra koncernu v tyto projekty tak pořádně zakopla. Podle posledních informací se ale platformy MEB v automobilech Fisker nejspíš skutečně objeví. Koncern potvrdil, že prototyp Fiskeru Ocean stojí na platformě MEB. Finální rozhodnutí pro sériovou výrobu prý však ještě úplně nepadlo.

Na závěr se hodí dodat, že automobilka Fisker se nemusí bát nedostatku financí. Podle posledních informací dostala investiční injekci ve výši 50 milionů dolarů, kterou poskytl miliardář Louis Moore Bacon a jeho investiční společnost Moore Strategic Ventures.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud