Nissan 370Z Project Clubsport 23 Nissan

Nissan 370Z Project Clubsport 23 | Nissan

Nissan 370Z Project Clubsport 23 Nissan

Nissan 370Z Project Clubsport 23 | Nissan

Nissan 370Z Project Clubsport 23 Nissan

Nissan 370Z Project Clubsport 23 | Nissan

Nissan 370Z Project Clubsport 23 Nissan

Nissan 370Z Project Clubsport 23 | Nissan

Nissan 370Z Project Clubsport 23 Nissan

Nissan 370Z Project Clubsport 23 | Nissan

Nissan 370Z Project Clubsport 23 Nissan

Nissan 370Z Project Clubsport 23 | Nissan

Nissan 370Z Project Clubsport 23 Nissan

Nissan 370Z Project Clubsport 23 | Nissan

Nissan 370Z Project Clubsport 23 Nissan

Nissan 370Z Project Clubsport 23 | Nissan

Nissan 370Z Project Clubsport 23 Nissan

Nissan 370Z Project Clubsport 23 | Nissan

Nissan 370Z Project Clubsport 23 Nissan
Nissan 370Z Project Clubsport 23 Nissan
Nissan 370Z Project Clubsport 23 Nissan
Nissan 370Z Project Clubsport 23 Nissan
9
Fotogalerie

Nissan si pohrál s kupé 370Z. Nacpal do něj nový twin-turbo V6 o 400 koních

Nissan očividně stále nezapomněl na své sportovní kupé 370Z a v rámci tuningové výstavy SEMA v Las Vegas představuje koncept speciální verze Project Clubsport 23.

Zatímco se stále spekuluje o nástupci kupé 370Z a sportovní model po skoro deseti letech výroby jistě zastarává v nabídce, Nissan na „zetko“ nezapomíná a nyní představuje upravenou verzi Project Clubsport 23. Speciální koncept vznikl pro tuningovou výstavu SEMA, takže uvedení do produkce zřejmě vůbec nečekejme.

Na projektu ovšem Nissan ukazuje některé nové díly sportovní divize Nismo, které budou zanedlouho dostupné veřejnosti. Hlavní úpravou, která však pravděpodobně nebude zákazníkům dostupná, je kompletní změna motorizace a uvedení přeplňování v modelu 370Z.

Původní 3,7litrový atmosférický šestiválec tak byl nahrazen menším, avšak dvakrát přeplňovaným, třílitrovým šestiválcem VR30DDTT pocházejícím z Infiniti Q50 a Q60. Změnami navíc prošlo sání motoru, chlazení a kompletně nový je i výfukový systém. Výkon Projectu Clubsport 23 je proto 294 kW (400 koní), přibližně o 41 kW (56 koní) více než u standardní verze 370Z Nismo.

Nissan dokonce zašel tak daleko, že k novému motoru spároval i upravenou šestistupňovou manuální převodovku. Dosud totiž přeplňovaný třílitr z Infiniti pracoval výhradně s automatickými skříněmi. Síla pak míří klasicky na zadní kola.

Podvozek dostal nastavitelné tlumiče KW a tvrdší pružiny Eibach, přičemž šasi bylo dále zpevněno tříbodovou vzpěrou. Novinkou jsou i lehká 18palcová kola Rays obutá do „lepivějších“ pneumatik Hankook RS4. Tyto položky budou právě dostupné i skrze katalog dílů Nismo, stejně jako brzdy s drážkovanými kotouči a okruhovými destičkami.

Uvnitř se nachází závodní skořepiny, šestibodové pásy a nový volant od značky Sparco. Přibylo navíc i kožené polstrování s červeným prošíváním, ochranná klec a po vzoru závodních aut je „zetko“ vybaveno hasícím systémem v kabině i motorovém prostoru. Zvenku je novinkou karbonová kapota s extra výdechy, karbonový splitter předního nárazníku a ze stejného materiálu jsou také kryty zrcátek.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud