Byly škodovácké Scouty krokem do prázdna? Podívejte se na VW CrossPolo mířící mezi lehká SUV, o němž konečně víme vše důležité.
Malé vozy se zvýšenou odolností při průchodu terénem s úspěchem zkouší ukousnout krajíc z koláče dosud náležejícímu velkým SUV. Je k tomu nyní ta pravá doba, neboť původní závan jejich využitelnosti v otevřeném terénu z potřeb majitelů dosud terénních vozů prakticky vymizel, což otevírá prostor pro modely na off-roady si pouze hrající. Proto jsou zde jakési „soft-roadery“, do jejichž společnosti snadno proniknou i levné osobní vozy okrášlené plastovými obklady a nepatrně zvýšenou světlostí (o 15 mm), kam patří i nový Volkswagen CrossPolo.
Volkswagen v předpremiéře tento model představil letos na autosalonu v Ženevě, nicméně teprve nyní lze jeho sériové provedení objednávat. Vychází pochopitelně z pětidveřového hatchbacku Polo, ale přidává mu na výšce a sadě doplňků zdůrazňujícíh jeho poněkud ruralistní určení. Příď vozu zvýrazňuje rozsáhlá, nelakovaná vložka zdobená ve spodní části stříbřitou lištou a plynule přecházející do obkladů hran blatníků. Plastové obklady „zdobí“ i prahy a spodní části bočních dveří, jakož i spodní část zadního nárazníku, který opakuje přední stříbřitou lištu v náznaku difuzoru.
Celkový dojem dokreslují podélníky na střeše a specifické sedmnáctipalcové, pětipaprskové ráfky nazouvající pneumatiky o rozměru 215/40. Na výběr bude z šesti odstínů lakování karoserie včetně nových barev Magma Orange a Terra Beige Metallic. Bez ohledu na výbavový stupeň bude každé CrossPolo vybaveno nárazníky, klikami a kryty vnějších zpětných zrcátek lakovanými v barvě karoserie kombinovanými s leskle černým lakováním rámů oken a sloupků B a C.
Uvnitř vozu objevíme dvoubarevné čalounění se sportovními sedadly vpředu a se čtyřmi barevnými verzemi dodávanými v závislosti na lakování karoserie. Madlo ruční brzdy i věnec volantu jsou potaženy perfrovanou kůží, přičemž stehování svojí barvou odpovídá odstínu karoserie. Celkový dojem interiéru dále zlepšují středová loketní opěra mezi předními sedadly, hliníkové obklady pedálů či decentní chromované ozdoby, do standardní výbavy patří rovněž elektrické ovládání všech dveřních oken a zpětných zrcátek, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo palubní počítač s hlídáním tlaku v pneumatikách.
Pod kapotami vozů CrossPolo se budou objevovat tři zážehové a tři vznětové motory. Základem je jednotka 1,2 i o výkonu 70 koní, na kterou navazují čtyřválce 1,4i s výkonem 85 koní (63 kW) a 1,2 TSI naladěný na 105 koní (77 kW), s poslední uvedenou jednotkou CrossPolo zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,9 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 188 km/h a průměrné spotřeby 5,5 l/100 km. Oba silnější čtyřválce mohou být na přání kombinovány se sedmistupňovými převodovkami DSG. Zastánci dieselů pak mají k dispozici čtyřválec 1,6 TDI CR ve výkonových verzích 75, 90 a 105 koní, tedy 55, 66 a 77 kW. Všechny motory plní emisní normu Euro V.
Nový Volkswagen Cross Polo bude již brzy možné objednávat i u nás. Jeho cena s motorem 1,2 s 51 kW výkonu bude v pětidveřovém provedení začínat na 311 900 Kč, ceny dalších verzí budou zveřejněny později.
Volkswagen CrossPolo na všech dosud uvolněných snímcích