Na mezinárodní prezentaci v Amsterdamu,  kam jsem minulý týden vyrazil omrknout facelift elektrické verze modelu Ioniq  a také model Kona Hybrid, nás čekalo ještě jedno malé překvapení. Foto: Hyundai

Na mezinárodní prezentaci v Amsterdamu, kam jsem minulý týden vyrazil omrknout facelift elektrické verze modelu Ioniq a také model Kona Hybrid, nás čekalo ještě jedno malé překvapení. | Foto: Hyundai

Po prezentaci dvou inovovaných modelů se totiž před námi zvedla stěna a z oblaku koncertového kouře přijel jako rocková hvězda nový Hyundai i10. Foto: Hyundai

Po prezentaci dvou inovovaných modelů se totiž před námi zvedla stěna a z oblaku koncertového kouře přijel jako rocková hvězda nový Hyundai i10. | Foto: Hyundai

Korejský zástupce segmentu A přichází ve své již třetí generaci. Co se vývoje a výroby týče, jde o evropský model. To, že Hyundai drží při životě zdánlivě mrtvý segment, je celkem zvláštní, protože ostatní velké automobilky se o jeho budoucnost obávají. Foto: Hyundai

Korejský zástupce segmentu A přichází ve své již třetí generaci. Co se vývoje a výroby týče, jde o evropský model. To, že Hyundai drží při životě zdánlivě mrtvý segment, je celkem zvláštní, protože ostatní velké automobilky se o jeho budoucnost obávají. | Foto: Hyundai

V roce 2017 sice tržní podíl stále činil 8 %, ale rostoucí požadavky na výbavu mohou v brzké době udělat malá vozítka neprodejná, protože už by se nemohla pyšnit svým největším trumfem - nízkou cenou. Foto: Hyundai

V roce 2017 sice tržní podíl stále činil 8 %, ale rostoucí požadavky na výbavu mohou v brzké době udělat malá vozítka neprodejná, protože už by se nemohla pyšnit svým největším trumfem - nízkou cenou. | Foto: Hyundai

Druhá generace i10 se u nás prodává za ceny od 209.900 Kč, což je jenom o 20.000 Kč méně, než na kolik vyjde hatchback i20 ve své nejakčnější nabídce. Až nastane doba, kdy vozy prodávané v Evropě budou muset být vybaveny  novými asistenčními systémy, které jsou výsadou dražších modelů , smaže se tento výhodný cenový rozdíl. Foto: Hyundai

Druhá generace i10 se u nás prodává za ceny od 209.900 Kč, což je jenom o 20.000 Kč méně, než na kolik vyjde hatchback i20 ve své nejakčnější nabídce. Až nastane doba, kdy vozy prodávané v Evropě budou muset být vybaveny novými asistenčními systémy, které jsou výsadou dražších modelů, smaže se tento výhodný cenový rozdíl. | Foto: Hyundai

Jak řekl Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt: „Hyundai i10 konzistentně patří mezi tahouny zvyšování našich prodejů a je jedním z historických základů růstu obliby značky Hyundai v Evropě. Představením tohoto zcela nového modelu vycházíme i nadále vstříc našim zákazníkům, kteří hledají automobil segmentu A.“ Foto: Hyundai

Jak řekl Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt: „Hyundai i10 konzistentně patří mezi tahouny zvyšování našich prodejů a je jedním z historických základů růstu obliby značky Hyundai v Evropě. Představením tohoto zcela nového modelu vycházíme i nadále vstříc našim zákazníkům, kteří hledají automobil segmentu A.“ | Foto: Hyundai

Před námi stojí tyrkysový exemplář na nových 16palcových kolech. Novinka je o dva centimetry nižší a o dva centimetry širší než předchůdce, což vnímání proporcí dost pomohlo. V široké přední masce,  kterou nám naznačila již první designová skica , se ukrývají světlomety pro denní svícení. Foto: Hyundai

Před námi stojí tyrkysový exemplář na nových 16palcových kolech. Novinka je o dva centimetry nižší a o dva centimetry širší než předchůdce, což vnímání proporcí dost pomohlo. V široké přední masce, kterou nám naznačila již první designová skica, se ukrývají světlomety pro denní svícení. | Foto: Hyundai

Hyundai i10 se tváří jako drsnější a odhodlanější batoh do města. K designu bych měl vlastně jen jednu výtku. Chápu, že je těžké se dnes nějak výrazně odlišit, ale místy to vypadá, jako by designéři při práci zapomněli v prohlížeči zavřít záložku  s novým Fordem Fiesta,   případně Suzuki Swift . Foto: Hyundai

Hyundai i10 se tváří jako drsnější a odhodlanější batoh do města. K designu bych měl vlastně jen jednu výtku. Chápu, že je těžké se dnes nějak výrazně odlišit, ale místy to vypadá, jako by designéři při práci zapomněli v prohlížeči zavřít záložku s novým Fordem Fiesta, případně Suzuki Swift. | Foto: Hyundai

O čtyři centimetry prodloužený rozvor pomohl vnitřnímu prostoru. Podle konfigurace i10 uveze až pět lidí, otázkou ale zůstává, jak pohodlná ta jízda bude. Na popud manažerů si za sebe dva dospělí sedli a nastavili si sedadla tak, aby to bylo příjemné. Měli jste vidět jejich úsměvy, když jsme se tam vešli! Foto: Hyundai

O čtyři centimetry prodloužený rozvor pomohl vnitřnímu prostoru. Podle konfigurace i10 uveze až pět lidí, otázkou ale zůstává, jak pohodlná ta jízda bude. Na popud manažerů si za sebe dva dospělí sedli a nastavili si sedadla tak, aby to bylo příjemné. Měli jste vidět jejich úsměvy, když jsme se tam vešli! | Foto: Hyundai

Snížení spodních hran oken prý vylepšilo výhled, ale to nemohu potvrdit, protože jsem byl uprostřed víru poletujících novinářů, kteří byli z odhalení stejně překvapení jako já. Viděl jsem tak jenom saka a košile mihotající se v betonové budově, v reálném provozu může všechno působit jinak. Foto: Hyundai

Snížení spodních hran oken prý vylepšilo výhled, ale to nemohu potvrdit, protože jsem byl uprostřed víru poletujících novinářů, kteří byli z odhalení stejně překvapení jako já. Viděl jsem tak jenom saka a košile mihotající se v betonové budově, v reálném provozu může všechno působit jinak. | Foto: Hyundai

Motory budou zatím dva - tříválec 1.0 MPi o výkonu 67 koní a čtyřválec 1.2 MPi se slibnějším výkonem 84 koní. Standardem u obou je systém start/stop a na výběr bude mezi pětistupňovým manuálem a pětistupňovou automatickou skříní. Foto: Hyundai

Motory budou zatím dva - tříválec 1.0 MPi o výkonu 67 koní a čtyřválec 1.2 MPi se slibnějším výkonem 84 koní. Standardem u obou je systém start/stop a na výběr bude mezi pětistupňovým manuálem a pětistupňovou automatickou skříní. | Foto: Hyundai

Automobilka zmiňuje i verzi ECO, která bude mít ekonomičtěji nastavenou převodovku, místo jen pro čtyři cestující a 14palcová kola. Ideální pro lovce co nejnižší spotřeby. Foto: Hyundai

Automobilka zmiňuje i verzi ECO, která bude mít ekonomičtěji nastavenou převodovku, místo jen pro čtyři cestující a 14palcová kola. Ideální pro lovce co nejnižší spotřeby. | Foto: Hyundai

Jenže mně to nedá, a když vidím tu širší karoserii, prostor pro mnohem větší kola či šachovnici v přístrojovém štítu, musím se ptát na pravý opak ECO verze. Zvědavost ještě víc nahlodal poslední slide prezentace, který odhalil červený doplněk uvnitř. Foto: Hyundai

Jenže mně to nedá, a když vidím tu širší karoserii, prostor pro mnohem větší kola či šachovnici v přístrojovém štítu, musím se ptát na pravý opak ECO verze. Zvědavost ještě víc nahlodal poslední slide prezentace, který odhalil červený doplněk uvnitř. | Foto: Hyundai

Produktového manažera se ptám, jestli je v plánu i sportovní verze, něco ve stylu Fiesty ST, a z rukávu sypu poznatky, kvůli kterým si myslím, že nám zatím Hyundai něco tají. Foto: Hyundai

Produktového manažera se ptám, jestli je v plánu i sportovní verze, něco ve stylu Fiesty ST, a z rukávu sypu poznatky, kvůli kterým si myslím, že nám zatím Hyundai něco tají. | Foto: Hyundai

Po troše váhání a přešlapování ze strany dotazovaného se dozvídám, že tomu tak skutečně bude. Nedozvěděl jsem se nic konkrétního, nakonec ale z úst produktového manažera vyšlo, že ostřeji laděná verze dorazí a v hierarchii značky Hyundai se posadí někam mezi stupeň výbavy N-Line a opravdové ostré N. Proč ne, když Hyundai  ostrá auta umí ? Foto: Hyundai

Po troše váhání a přešlapování ze strany dotazovaného se dozvídám, že tomu tak skutečně bude. Nedozvěděl jsem se nic konkrétního, nakonec ale z úst produktového manažera vyšlo, že ostřeji laděná verze dorazí a v hierarchii značky Hyundai se posadí někam mezi stupeň výbavy N-Line a opravdové ostré N. Proč ne, když Hyundai ostrá auta umí? | Foto: Hyundai

Během rozhovoru se také dozvídám, že elektrifikace se zatím neplánuje. Snad proto, že by to bylo moc drahé. Ale uvidíme, co přinese budoucnost. Více technických informací se dozvíme až později, protože vozy nejdříve musejí projít homologací. Foto: Hyundai

Během rozhovoru se také dozvídám, že elektrifikace se zatím neplánuje. Snad proto, že by to bylo moc drahé. Ale uvidíme, co přinese budoucnost. Více technických informací se dozvíme až později, protože vozy nejdříve musejí projít homologací. | Foto: Hyundai

První dojmy z nového hráče na poli nejmenších aut prodávaných v Evropě jsou zatím velice pozitivní. Zapomněl jsem na něco? Možná na to, že na výběr bude z deseti barev karoserie a interiér si budete moci individualizovat. Foto: Hyundai

První dojmy z nového hráče na poli nejmenších aut prodávaných v Evropě jsou zatím velice pozitivní. Zapomněl jsem na něco? Možná na to, že na výběr bude z deseti barev karoserie a interiér si budete moci individualizovat. | Foto: Hyundai

Pořád tu ale visí řada otázek. Třeba kolik bude vůz stát, jak svítí, co kvalita plastů a zpracování produkční verze... Je toho spousta, co ještě musíme zjistit. A až budeme mít na stole klíče, budeme chytřejší. Foto: Hyundai

Pořád tu ale visí řada otázek. Třeba kolik bude vůz stát, jak svítí, co kvalita plastů a zpracování produkční verze... Je toho spousta, co ještě musíme zjistit. A až budeme mít na stole klíče, budeme chytřejší. | Foto: Hyundai

 Foto: Hyundai

| Foto: Hyundai

 Foto: Hyundai

| Foto: Hyundai

 Foto: Hyundai

| Foto: Hyundai

Ozdobné obložení přístrojovky vypadá skvěle, šachovnice uprostřed budíků taktéž. Jsou to ty malé detaily, díky kterým vypadá interiér hodnotně, což je u aut tohoto segmentu malý zázrak. Často totiž jde totiž o plecháče s kousky plastu uvnitř a lacině vypadajícím designem. Foto: Hyundai

Ozdobné obložení přístrojovky vypadá skvěle, šachovnice uprostřed budíků taktéž. Jsou to ty malé detaily, díky kterým vypadá interiér hodnotně, což je u aut tohoto segmentu malý zázrak. Často totiž jde totiž o plecháče s kousky plastu uvnitř a lacině vypadajícím designem. | Foto: Hyundai

Ostatně podívejte se na fotky,  nebo si zajeďte na autosalon do Frankfurtu , kde bude vůz představen veřejnosti. Z hlediska praktičnosti si můžete zapamatovat o necelé tři centimetry nižší nakládací hranu zavazadlového prostoru (má objem 252 litrů) a vzadu více místa pro hlavu. Kompletní technické parametry zatím bohužel nemáme. Foto: Hyundai

Ostatně podívejte se na fotky, nebo si zajeďte na autosalon do Frankfurtu, kde bude vůz představen veřejnosti. Z hlediska praktičnosti si můžete zapamatovat o necelé tři centimetry nižší nakládací hranu zavazadlového prostoru (má objem 252 litrů) a vzadu více místa pro hlavu. Kompletní technické parametry zatím bohužel nemáme. | Foto: Hyundai

8palcový displej infotainmentu je v segmentu A tím vůbec největší. Umí Apple Carplay a Android Auto, promítnout parkovací kameru (doposud jen senzory), navigovat, připojit se k síti i pracovat se systémem Bluelink, který přes mobilní aplikaci například odemkne auto, zkontroluje, kolik má paliva v nádrži nebo nastaví aplikaci ještě před nasednutím do vozu. Foto: Hyundai

8palcový displej infotainmentu je v segmentu A tím vůbec největší. Umí Apple Carplay a Android Auto, promítnout parkovací kameru (doposud jen senzory), navigovat, připojit se k síti i pracovat se systémem Bluelink, který přes mobilní aplikaci například odemkne auto, zkontroluje, kolik má paliva v nádrži nebo nastaví aplikaci ještě před nasednutím do vozu. | Foto: Hyundai

Na hodnotě přidává asistent pro odvrácení kolize FCA, automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly, asistent pro jízdu v pruzích a spousta jiných pomocníků. Jsou to ovšem ty položky, které měly segment A poslat kvůli příliš vysokým pořizovacím nákladům pod drn. Uvidíme tedy, jakou zvolí Hyundai cenovou politiku. Foto: Hyundai

Na hodnotě přidává asistent pro odvrácení kolize FCA, automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly, asistent pro jízdu v pruzích a spousta jiných pomocníků. Jsou to ovšem ty položky, které měly segment A poslat kvůli příliš vysokým pořizovacím nákladům pod drn. Uvidíme tedy, jakou zvolí Hyundai cenovou politiku. | Foto: Hyundai

 Foto: Hyundai

| Foto: Hyundai

 Foto: Hyundai

| Foto: Hyundai

 Foto: Hyundai

| Foto: Hyundai

Po prezentaci dvou inovovaných modelů se totiž před námi zvedla stěna a z oblaku koncertového kouře přijel jako rocková hvězda nový Hyundai i10. Foto: Hyundai
Korejský zástupce segmentu A přichází ve své již třetí generaci. Co se vývoje a výroby týče, jde o evropský model. To, že Hyundai drží při životě zdánlivě mrtvý segment, je celkem zvláštní, protože ostatní velké automobilky se o jeho budoucnost obávají. Foto: Hyundai
V roce 2017 sice tržní podíl stále činil 8 %, ale rostoucí požadavky na výbavu mohou v brzké době udělat malá vozítka neprodejná, protože už by se nemohla pyšnit svým největším trumfem - nízkou cenou. Foto: Hyundai
Druhá generace i10 se u nás prodává za ceny od 209.900 Kč, což je jenom o 20.000 Kč méně, než na kolik vyjde hatchback i20 ve své nejakčnější nabídce. Až nastane doba, kdy vozy prodávané v Evropě budou muset být vybaveny  novými asistenčními systémy, které jsou výsadou dražších modelů , smaže se tento výhodný cenový rozdíl. Foto: Hyundai
28
Fotogalerie

Hyundai to v umírající třídě nevzdává! i10 nové generace jsme si prohlédli naživo

Mladý a divoký. I tak by se dal popsat tento odvážlivec v tyrkysovém kabátu, který rozrazil dveře na téměř mrtvé párty a snaží se vyburcovat nějakou akci.

Na mezinárodní prezentaci v Amsterdamu, kam jsem minulý týden vyrazil omrknout facelift elektrické verze modelu Ioniq a také Konu Hybrid, na nás čekalo ještě jedno malé překvapení. Po prezentaci dvou inovovaných modelů se totiž před námi zvedla stěna a z oblaku koncertového kouře přijel jako rocková hvězda nový Hyundai i10.

Korejský zástupce segmentu A přichází ve své již třetí generaci. Co se vývoje a výroby týče, jde o evropský model. Že Hyundai drží při životě téměř mrtvý segment, je zvláštní, protože ostatní velké automobilky se o jeho budoucnost obávají. V roce 2017 sice tržní podíl stále činil 8 %, ale rostoucí požadavky na výbavu mohou v brzké době udělat malá vozítka neprodejná, protože už by se nemohla pyšnit největším trumfem - nízkou cenou.

Druhá generace i10 se u nás prodává za ceny od 209.900 Kč, což je jenom o 20.000 Kč méně, než na kolik vyjde hatchback i20 ve své nejakčnější nabídce. Až nastane doba, kdy vozy prodávané v Evropě budou muset být vybaveny novými asistenčními systémy, které jsou výsadou dražších modelů, smaže se tento výhodný cenový rozdíl.

Jak řekl Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt: „Hyundai i10 patří mezi tahouny zvyšování našich prodejů a je jedním z historických základů růstu obliby značky Hyundai v Evropě. Představením zcela nového modelu vycházíme vstříc zákazníkům, kteří hledají automobil segmentu A.“ Zájemci tedy jsou, otázkou ale zůstává, na jak dlouho, vezmu-li v potaz, jaký boom v Evropě způsobily městské crossovery.

Před námi stojí tyrkysový exemplář na 16palcových kolech. Novinka je o dva centimetry nižší a o dva centimetry širší než předchůdce, což proporcím dost pomohlo. V široké přední masce, kterou naznačila již první skica, se ukrývají světlomety pro denní svícení. Hyundai i10 se tváří jako drsnější a odhodlanější batoh do města. K designu bych měl vlastně jen jednu výtku. Chápu, že je těžké se dnes výrazně odlišit, ale místy to vypadá, jako by designéři při práci zapomněli v prohlížeči zavřít záložky s Fordem Fiesta či Suzuki Swift.

Hyundai i10: srovnání s předchozí generací
Model i10 (2013-2019) i10 (2020-?)
Délka [mm] 3665 3670
Šířka [mm] 1660 1680
Výška [mm] 1500 1480
Rozvor [mm] 2385 2425
Zav. Prostor [l] 252 252

O čtyři centimetry prodloužený rozvor pomohl vnitřnímu prostoru. Podle konfigurace i10 uveze až pět lidí, otázkou ale zůstává, jak pohodlná ta jízda bude. Na popud manažerů si za sebe dva dospělí sedli a nastavili si sedadla tak, aby to bylo příjemné. Měli jste vidět jejich úsměvy, když jsme se tam vešli!

Já si musel co nejdříve sednout za volant. Snížení spodních hran oken prý vylepšilo výhled, ale to nemohu potvrdit, protože jsem byl uprostřed víru poletujících novinářů, kteří byli z odhalení stejně překvapení jako já. Viděl jsem jenom saka a košile míhající se v betonové budově, v reálném provozu může všechno působit jinak.

Ozdobné obložení přístrojovky vypadá skvěle, šachovnice uprostřed budíků taktéž. Jsou to ty malé detaily, díky kterým vypadá interiér hodnotně, což je u aut tohoto segmentu malý zázrak. Často jde totiž o plecháče s kousky plastu a lacině vypadajícím designem. Ostatně podívejte se na fotky, nebo si zajeďte na autosalon do Frankfurtu, kde bude vůz představen veřejnosti. Z hlediska praktičnosti si můžete zapamatovat o necelé tři centimetry nižší nakládací hranu zavazadlového prostoru (má objem 252 litrů) a vzadu více místa pro hlavu. Kompletní technické parametry zatím bohužel nemáme.

8palcový displej infotainmentu je v segmentu A tím vůbec největší. Umí Apple CarPlay a Android Auto, promítnout parkovací kameru (doposud jen senzory), navigovat, připojit se k síti i pracovat se systémem Bluelink, který přes mobilní aplikaci například odemkne auto, zkontroluje, kolik má paliva v nádrži nebo nastaví aplikaci ještě před nasednutím do vozu. I navigace je v seznamu příplatkových položek. Pokud si připlatíte, dostanete i hlášení dopravní situace nebo předpověď počasí. 

Hyundai i10: srovnání s vybranými modely
Vůz Hyundai i10 Toyota Aygo Škoda Citigo
Délka [mm] 3670 3465 3597
Šířka [mm] 1680 1615 1641
Výška [mm] 1480 1460 1478
Rozvor [mm] 2425 2340 2407
Zav. Prostor [l] 252 168 251

Na hodnotě přidává asistent pro odvrácení kolize FCA, automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly, asistent pro jízdu v pruzích a spousta jiných pomocníků. Jsou to ovšem ty položky, které měly segment A poslat kvůli příliš vysokým pořizovacím nákladům pod drn. Uvidíme tedy, jakou zvolí Hyundai cenovou politiku.

Motory budou zatím dva - tříválec 1.0 MPi o výkonu 67 koní a čtyřválec 1.2 MPi se slibnějším výkonem 84 koní. Standardem je systém start/stop a na výběr bude mezi pětistupňovým manuálem a pětistupňovou automatickou skříní. Automobilka zmiňuje i verzi ECO, která bude mít ekonomičtěji nastavenou převodovku, místo jen pro čtyři cestující a 14palcová kola. Ideální pro lovce co nejnižší spotřeby.

Jenže mně to nedá, a když vidím tu širší karoserii, prostor pro mnohem větší kola či šachovnici v přístrojovém štítu, musím se ptát na pravý opak ECO verze. Zvědavost ještě více nahlodal poslední slide prezentace, který odhalil červený doplněk uvnitř. Produktového manažera se ptám, jestli je v plánu i sportovní verze, něco ve stylu Fiesty ST, a z rukávu sypu poznatky, kvůli kterým si myslím, že nám zatím Hyundai něco tají.

Po troše váhání a přešlapování se dozvídám, že tomu tak skutečně bude. Nedozvěděl jsem se nic konkrétního, nakonec ale z úst produktového manažera vyšlo, že ostřeji laděná verze dorazí a v hierarchii značky Hyundai se posadí někam mezi stupeň výbavy N-Line a opravdové ostré N. Proč ne, když Hyundai ostrá auta umí?

Během rozhovoru se také dozvídám, že elektrifikace se zatím neplánuje. Snad proto, že by to bylo moc drahé. Ale uvidíme, co přinese budoucnost. Více technických informací se dozvíme až později, protože vozy nejdříve musejí projít homologací.

První dojmy z nového hráče na poli nejmenších aut prodávaných v Evropě jsou zatím velice pozitivní. Zapomněl jsem na něco? Možná na to, že na výběr bude z deseti barev karoserie a interiér si budete moci individualizovat. Pořád tu ale visí řada otázek. Třeba kolik bude vůz stát, jak svítí, co kvalita plastů a zpracování produkční verze... Je toho spousta. A až budeme mít na stole klíče, budeme chytřejší.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Doporučujeme

Články odjinud