7
Fotogalerie

Nový konkurent Tesly? Čína opět okopírovala Mercedes, tentokrát GLA

Zrovna včera jsme na Autorevue psali o modernizovaném SUV BAIC BJ40L, které se nechalo hodně „inspirovat“ Jeepem i Mercedesem třídy G. Dnes přidáme další, tentokrát elektrický vůz.

Čínské kopie nejenom evropských automobilů se v posledních letech řešily na hodně vysokých místech, volání automobilek po spravedlnosti však k ničemu nevedlo, a tak se v Číně kopíruje dál. Zrovna včera jsme na Autorevue psali o modernizovaném SUV BAIC BJ40L, které se zvenku nechalo prokazatelně inspirovat Jeepem a uvnitř zase Mercedes třídy G, a dnes tady máme další kousek.

Seznamte se s ohyzdností jménem K-One, jejíž příď prokazatelně odkazuje na Mercedes-Benz GLA „říznutý“ třídou B. Zatímco GLA je spíše nízké a široké, K-One je úzký a vysoký a v evropských měřítkách by spadal do kategorie B-SUV, tedy malých městských crossoverů.

Vůz na délku měří 4100 milimetrů, je 1710 milimetrů široký, 1595 milimetrů vysoký a rozvor jeho náprav činí 2520 milimetrů. Jeho rozměry jsou tedy velice podobné například Seatu Arona (4138 × 1 780 × 1 552 mm, rozvor 2556 mm). Zároveň však váží 1,4 tuny, což je dáno jeho pohonným ústrojím.

Na rozdíl od evropských B-SUV, a koneckonců i Mercedesu GLA, který tak okatě kopíruje, je totiž vybaven elektrickým pohonem a „koncovky“ výfuku jsou tak vlastně pouze na okrasu. Elektromotor má podle dostupných informací výkon 96 kW, a protože je pouze jeden, pohání jednu z náprav.

Energie je uložena v lithium-iontovém akumulátoru neznámé kapacity, web AutoHome však jako výrobce uvádí britskou společnost Harbin Coslight Power Company. Maximální rychlost vozu údajně činí pouze 102 km/h, s tou konkurencí Tesly, případně Jaguaru I-Pace, to tedy nebude tak horké.

Doporučujeme

Články odjinud