Tleskejte, jelikož podobné auto tady už dlouho nebylo. Toyota již kompletně odhaluje ostrou variantu  nového Yarisu , která je mnohem ostřejší, než jsme původně všichni čekali. | Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Tleskejte, jelikož podobné auto tady už dlouho nebylo. Toyota již kompletně odhaluje ostrou variantu nového Yarisu, která je mnohem ostřejší, než jsme původně všichni čekali. | Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Hlavní manažer sportovní divize Gazoo Racing Shigeki Tomoyama nekecal, když před pár měsíci zmínil práci na opravdovém homologačním speciálu, který hrdě odkáže na počínání Toyoty v mistrovství světa v rallye (WRC). | Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Hlavní manažer sportovní divize Gazoo Racing Shigeki Tomoyama nekecal, když před pár měsíci zmínil práci na opravdovém homologačním speciálu, který hrdě odkáže na počínání Toyoty v mistrovství světa v rallye (WRC). | Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris je totiž opravdovým rallye autem na veřejné silnice. Hlavním titulkem je přitom nejsilnější tříválcový motor, kdy nasazený do silničního auta. | Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris je totiž opravdovým rallye autem na veřejné silnice. Hlavním titulkem je přitom nejsilnější tříválcový motor, kdy nasazený do silničního auta. | Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Přeplňovaná šestnáctistovka je zbrusu novou konstrukcí, která produkuje 192 kW (261 koní) a 360 N.m točivého momentu. Šestistupňová manuální převodovka je pak správným krokem. | Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Přeplňovaná šestnáctistovka je zbrusu novou konstrukcí, která produkuje 192 kW (261 koní) a 360 N.m točivého momentu. Šestistupňová manuální převodovka je pak správným krokem. | Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

A nešlo by o homologační speciál WRC, kdyby GR Yaris nedostal pohon všech kol. S nastavením rozdělení síly mezi oběma nápravami si pak bude moci řidič pohrát díky voliči režimů Normal (60:40), Sport (30:70) a Track (50:50). | Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

A nešlo by o homologační speciál WRC, kdyby GR Yaris nedostal pohon všech kol. S nastavením rozdělení síly mezi oběma nápravami si pak bude moci řidič pohrát díky voliči režimů Normal (60:40), Sport (30:70) a Track (50:50). | Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Jde nicméně o výchozí hodnoty, jelikož systém umí průběžně v závislosti na jízdních podmínkách a stylu řízení pracovat i s poměrem rozdělení točivého momentu až 100:0 (úplná předokolka) či 0:100 (úplná zadokolka). | Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Jde nicméně o výchozí hodnoty, jelikož systém umí průběžně v závislosti na jízdních podmínkách a stylu řízení pracovat i s poměrem rozdělení točivého momentu až 100:0 (úplná předokolka) či 0:100 (úplná zadokolka). | Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Zadní tuhá náprava standardního Yarisu byla nahrazena novou konstrukcí lichoběžníkového zavěšení a přední náprava MacPherson byla pochopitelně také upravena s celkově širším rozchodem kol. | Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Zadní tuhá náprava standardního Yarisu byla nahrazena novou konstrukcí lichoběžníkového zavěšení a přední náprava MacPherson byla pochopitelně také upravena s celkově širším rozchodem kol. | Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Auto sedí standardně na lehkých 18palcových kolech, za nimiž vpředu najdete čtyřpístkové brzdy s kotouči o průměru 356 mm. | Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Auto sedí standardně na lehkých 18palcových kolech, za nimiž vpředu najdete čtyřpístkové brzdy s kotouči o průměru 356 mm. | Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Skvělá čísla pak pokračují i pohotovostní hmotností (bez řidiče) jen 1280 kg. Karoserie je třídveřová a využívá řadu karbonových a hliníkových dílů, přičemž snížena byla i linie střechy o 91 mm. | Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Skvělá čísla pak pokračují i pohotovostní hmotností (bez řidiče) jen 1280 kg. Karoserie je třídveřová a využívá řadu karbonových a hliníkových dílů, přičemž snížena byla i linie střechy o 91 mm. | Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Dynamika je taky více než slušná s akcelerací z nuly na 100 km/h pod 5,5 vteřiny a elektronicky omezenou maximální rychlostí 230 km/h. | Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Dynamika je taky více než slušná s akcelerací z nuly na 100 km/h pod 5,5 vteřiny a elektronicky omezenou maximální rychlostí 230 km/h. | Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

V příplatkovém balíčku Circuit-Pack pak najdete i dvojici samosvorných diferenciálů Torsen a ještě lehčí 18palcová kovaná kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S 225/40R18. Standardně auto jezdí na pneumatikách Dunlop SP Sport MAXX 050. | Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

V příplatkovém balíčku Circuit-Pack pak najdete i dvojici samosvorných diferenciálů Torsen a ještě lehčí 18palcová kovaná kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S 225/40R18. Standardně auto jezdí na pneumatikách Dunlop SP Sport MAXX 050. | Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Toyota už dříve potvrdila, že jakožto pravý homologační speciál pro WRC nebude GR Yaris limitován produkcí. | Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Toyota už dříve potvrdila, že jakožto pravý homologační speciál pro WRC nebude GR Yaris limitován produkcí. | Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Nepůjde tedy o speciální, rychle vyprodanou edici jako v případě  staršího Yarisu GRMN . O cenách tohoto „WRCéčka na silnice“ a jeho uvedení do prodeje však automobilka zatím více neupřesňuje. | Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Nepůjde tedy o speciální, rychle vyprodanou edici jako v případě staršího Yarisu GRMN. O cenách tohoto „WRCéčka na silnice“ a jeho uvedení do prodeje však automobilka zatím více neupřesňuje. | Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota

Toyota GR Yaris | Zdroj: Toyota

Hlavní manažer sportovní divize Gazoo Racing Shigeki Tomoyama nekecal, když před pár měsíci zmínil práci na opravdovém homologačním speciálu, který hrdě odkáže na počínání Toyoty v mistrovství světa v rallye (WRC). | Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota
Toyota GR Yaris je totiž opravdovým rallye autem na veřejné silnice. Hlavním titulkem je přitom nejsilnější tříválcový motor, kdy nasazený do silničního auta. | Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota
Přeplňovaná šestnáctistovka je zbrusu novou konstrukcí, která produkuje 192 kW (261 koní) a 360 N.m točivého momentu. Šestistupňová manuální převodovka je pak správným krokem. | Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota
A nešlo by o homologační speciál WRC, kdyby GR Yaris nedostal pohon všech kol. S nastavením rozdělení síly mezi oběma nápravami si pak bude moci řidič pohrát díky voliči režimů Normal (60:40), Sport (30:70) a Track (50:50). | Toyota GR Yaris Zdroj: Toyota
24
Fotogalerie

Toyota GR Yaris oficiálně: Homologační speciál WRC má 261 koní a pohon 4x4

Přivítejte vůbec nejsilnější tříválec nasazený do silničního auta. A samozřejmě s pořádnou hrstí homologačního koření přímo z WRC.

Tleskejte, jelikož podobné auto tady už dlouho nebylo. Toyota již kompletně odhaluje ostrou variantu nového Yarisu, která je mnohem ostřejší, než jsme původně všichni čekali. Hlavní manažer sportovní divize Gazoo Racing Shigeki Tomoyama nekecal, když před pár měsíci zmínil práci na opravdovém homologačním speciálu, který hrdě odkáže na počínání Toyoty v mistrovství světa v rallye (WRC).

Toyota GR Yaris je totiž opravdovým rallye autem na veřejné silnice. Hlavním titulkem je přitom nejsilnější tříválcový motor, kdy nasazený do silničního auta. Přeplňovaná šestnáctistovka je zbrusu novou konstrukcí, která produkuje 192 kW (261 koní) a 360 N.m točivého momentu. Šestistupňová manuální převodovka je pak správným krokem.

A nešlo by o homologační speciál WRC, kdyby GR Yaris nedostal pohon všech kol. S nastavením rozdělení síly mezi oběma nápravami si pak bude moci řidič pohrát díky voliči režimů Normal (60:40), Sport (30:70) a Track (50:50). Jde nicméně o výchozí hodnoty, jelikož systém umí průběžně v závislosti na jízdních podmínkách a stylu řízení pracovat i s poměrem rozdělení točivého momentu až 100:0 (úplná předokolka) či 0:100 (úplná zadokolka).

Zadní tuhá náprava standardního Yarisu byla nahrazena novou konstrukcí lichoběžníkového zavěšení a přední náprava MacPherson byla pochopitelně také upravena s celkově širším rozchodem kol. Auto sedí standardně na lehkých 18palcových kolech, za nimiž vpředu najdete čtyřpístkové brzdy s kotouči o průměru 356 mm.

Skvělá čísla pak pokračují i pohotovostní hmotností (bez řidiče) jen 1280 kg. Karoserie je třídveřová a využívá řadu karbonových a hliníkových dílů, přičemž snížena byla i linie střechy o 91 mm. Dynamika je taky více než slušná s akcelerací z nuly na 100 km/h pod 5,5 vteřiny a elektronicky omezenou maximální rychlostí 230 km/h.

V příplatkovém balíčku Circuit-Pack pak najdete i dvojici samosvorných diferenciálů Torsen a ještě lehčí 18palcová kovaná kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S 225/40R18. Standardně auto jezdí na pneumatikách Dunlop SP Sport MAXX 050.

Toyota už dříve potvrdila, že jakožto pravý homologační speciál pro WRC nebude GR Yaris limitován produkcí. Nepůjde tedy o speciální, rychle vyprodanou edici jako v případě staršího Yarisu GRMN. O cenách tohoto „WRCéčka na silnice“ a jeho uvedení do prodeje však automobilka zatím více neupřesňuje.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud