Elektrickou reinkarnaci modelu Mehari představila automobilka Citroën v roce 2015 | Citroen E-Mehari

Elektrickou reinkarnaci modelu Mehari představila automobilka Citroën v roce 2015 | Citroen E-Mehari

V podstatě se jedná o upravené elektrické vozítko Bluesummer, které si automobilka vzala pod svá křídla díky spolupráci se společností Bolloré Group | Citroen E-Mehari

V podstatě se jedná o upravené elektrické vozítko Bluesummer, které si automobilka vzala pod svá křídla díky spolupráci se společností Bolloré Group | Citroen E-Mehari

Je to stylovka největšího kalibru, protože má otevřenou karoserii a o pohon se stará elektrická energie, což jsou zřejmě dva hlavní důvody, proč se vůz nikdy neprodával na českém trhu | Citroen E-Mehari

Je to stylovka největšího kalibru, protože má otevřenou karoserii a o pohon se stará elektrická energie, což jsou zřejmě dva hlavní důvody, proč se vůz nikdy neprodával na českém trhu | Citroen E-Mehari

V rámci modernizace E-Mehari dostalo pevnou střechu i boční prosklení, a najednou je z něj auto pro každý den | Citroen E-Mehari

V rámci modernizace E-Mehari dostalo pevnou střechu i boční prosklení, a najednou je z něj auto pro každý den | Citroen E-Mehari

Přepracovaný je rovněž interiér, konstrukce podvozku je pevnější a má lepší antikorozní ochranu, zlepšila se i ochrana tepelná i akustická a samozřejmě bezpečnost | Citroen E-Mehari

Přepracovaný je rovněž interiér, konstrukce podvozku je pevnější a má lepší antikorozní ochranu, zlepšila se i ochrana tepelná i akustická a samozřejmě bezpečnost | Citroen E-Mehari

Ve výbavě nechybí centrální zamykání, čtyři airbagy, bezklíčový přístup, automatické přepínání dálkových a tlumených světel nebo kontrola tlaku v pneumatikách | Citroen E-Mehari

Ve výbavě nechybí centrální zamykání, čtyři airbagy, bezklíčový přístup, automatické přepínání dálkových a tlumených světel nebo kontrola tlaku v pneumatikách | Citroen E-Mehari

Pohon zajišťuje 50kilowattový elektromotor napájený z li-pol akumulátoru | Citroen E-Mehari

Pohon zajišťuje 50kilowattový elektromotor napájený z li-pol akumulátoru | Citroen E-Mehari

Točivý moment 166 N.m je dostupný od v podstatě nulových otáček až po 3700 za minutu | Citroen E-Mehari

Točivý moment 166 N.m je dostupný od v podstatě nulových otáček až po 3700 za minutu | Citroen E-Mehari

Udávaný dojezd na jedno nabití (podle NEDC) činí 195 kilometrů, plné nabití při 16A zabere 10,5 hodiny | Citroen E-Mehari

Udávaný dojezd na jedno nabití (podle NEDC) činí 195 kilometrů, plné nabití při 16A zabere 10,5 hodiny | Citroen E-Mehari

Ve Francii je vůz nabízen za 20.700 eur (asi 530.000 Kč), příplatek oproti otevřené verzi činí 1200 eur | Citroen E-Mehari

Ve Francii je vůz nabízen za 20.700 eur (asi 530.000 Kč), příplatek oproti otevřené verzi činí 1200 eur | Citroen E-Mehari

Ani rozsáhlé změny však nepovedu k tomu, aby byl nabízen na českém trhu | Citroen E-Mehari

Ani rozsáhlé změny však nepovedu k tomu, aby byl nabízen na českém trhu | Citroen E-Mehari

Nepočítalo se s ním od samotného začátku výroby a tento postoj nadále trvá. Škoda, mohla být sranda! | Citroen E-Mehari

Nepočítalo se s ním od samotného začátku výroby a tento postoj nadále trvá. Škoda, mohla být sranda! | Citroen E-Mehari

 | Citroen E-Mehari

| Citroen E-Mehari

 | Citroen E-Mehari

| Citroen E-Mehari

 | Citroen E-Mehari

| Citroen E-Mehari

 | Citroen E-Mehari

| Citroen E-Mehari

 | Citroen E-Mehari

| Citroen E-Mehari

 | Citroen E-Mehari

| Citroen E-Mehari

 | Citroen E-Mehari

| Citroen E-Mehari

 | Citroen E-Mehari

| Citroen E-Mehari

 | Citroen E-Mehari

| Citroen E-Mehari

 | Citroen E-Mehari

| Citroen E-Mehari

 | Citroen E-Mehari

| Citroen E-Mehari

 | Citroen E-Mehari

| Citroen E-Mehari

 | Citroen E-Mehari

| Citroen E-Mehari

 | Citroen E-Mehari

| Citroen E-Mehari

 | Citroen E-Mehari

| Citroen E-Mehari

 | Citroen E-Mehari

| Citroen E-Mehari

 | Citroen E-Mehari

| Citroen E-Mehari

 | Citroen E-Mehari

| Citroen E-Mehari

V podstatě se jedná o upravené elektrické vozítko Bluesummer, které si automobilka vzala pod svá křídla díky spolupráci se společností Bolloré Group | Citroen E-Mehari
Je to stylovka největšího kalibru, protože má otevřenou karoserii a o pohon se stará elektrická energie, což jsou zřejmě dva hlavní důvody, proč se vůz nikdy neprodával na českém trhu | Citroen E-Mehari
V rámci modernizace E-Mehari dostalo pevnou střechu i boční prosklení, a najednou je z něj auto pro každý den | Citroen E-Mehari
Přepracovaný je rovněž interiér, konstrukce podvozku je pevnější a má lepší antikorozní ochranu, zlepšila se i ochrana tepelná i akustická a samozřejmě bezpečnost | Citroen E-Mehari
30
Fotogalerie

Citroën E-Mehari dostal střechu a boční skla. Je to jízdenka do Česka?

Elektrická stylovka E-Mehari se u nás nikdy neprodávala, zřejmě protože byla nepraktická z hlediska běžného denního použití. Dnes už by to ale takový problém nebyl.

Původní Citroën Méhari ze šedesátých let tady znají asi úplně všichni. Lehké vozítko s plastovou karoserií proslulo hlavně díky legendárním komediálním filmům z prostředí francouzského četnictva a dodnes se jedná o vyhledávaný veterán. Pár kousků ze sbírky automobilky Citroën bylo nedávno na prodej, byť už z pozdních „sedmdesátek“, a cena nejlevnějšího v přepočtu nespadla pod půl milionu korun.

Elektrickou reinkarnaci modelu Mehari představila automobilka Citroën v roce 2015. V podstatě se jedná o upravené elektrické vozítko Bluesummer, které si automobilka vzala pod svá křídla díky spolupráci se společností Bolloré Group. Je to stylovka největšího kalibru, protože má otevřenou karoserii a o pohon se stará elektrická energie, což jsou zřejmě dva hlavní důvody, proč se vůz nikdy neprodával na českém trhu.

V rámci modernizace E-Mehari dostalo pevnou střechu i boční prosklení, a najednou je z něj auto pro každý den. Přepracovaný je rovněž interiér, konstrukce podvozku je pevnější a má lepší antikorozní ochranu, zlepšila se i ochrana tepelná i akustická a samozřejmě bezpečnost. Ve výbavě nechybí centrální zamykání, čtyři airbagy, bezklíčový přístup, automatické přepínání dálkových a tlumených světel nebo kontrola tlaku v pneumatikách.

Pohon zajišťuje 50kilowattový elektromotor napájený z li-pol akumulátoru. Točivý moment 166 N.m je dostupný od v podstatě nulových otáček až po 3700 za minutu. Udávaný dojezd na jedno nabití (podle NEDC) činí 195 kilometrů, plné nabití při 16A zabere 10,5 hodiny.

Ve Francii je vůz nabízen za 20.700 eur (asi 530.000 Kč), příplatek oproti otevřené verzi činí 1200 eur. Ani rozsáhlé změny však nepovedu k tomu, aby byl nabízen na českém trhu. Nepočítalo se s ním od samotného začátku výroby a tento postoj nadále trvá. Škoda, mohla být sranda!

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud