Svůj první masově vyráběný elektromobil Mazda označuje jako MX-30, a přestože jistou spojitost s roadsterem MX-5 byste zde mohli najít, ve výsledku se díváte spíš na elektrickou variantu nedávno představeného  crossoveru CX-30 . | Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

Svůj první masově vyráběný elektromobil Mazda označuje jako MX-30, a přestože jistou spojitost s roadsterem MX-5 byste zde mohli najít, ve výsledku se díváte spíš na elektrickou variantu nedávno představeného crossoveru CX-30. | Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

Po stránce rozměrů jsou totiž obě auta skoro identická – délka 4395 mm, šířka 1795 mm, rozvor 2655 mm, jen výška je u elektromobilu o 30 mm vyšší s 1570 mm. | Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

Po stránce rozměrů jsou totiž obě auta skoro identická – délka 4395 mm, šířka 1795 mm, rozvor 2655 mm, jen výška je u elektromobilu o 30 mm vyšší s 1570 mm. | Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

U designu MX-30 se však Mazda mnohem více odvázala a nepřehlédnutelným odkazem na starší sportovní kupé RX-8 jsou takzvané „freestyle doors“ (názvosloví samotné Mazdy)... | Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

U designu MX-30 se však Mazda mnohem více odvázala a nepřehlédnutelným odkazem na starší sportovní kupé RX-8 jsou takzvané „freestyle doors“ (názvosloví samotné Mazdy)... | Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

...tedy boční dveře, které se otevírají naproti sobě, přičemž druhý pár dveří je výrazně menší. Zbytek karoserie se poté vyznačuje mnohem členitějšími prvky, včetně nového osvětlení vpředu i vzadu, výrazného převisu na přední masce a tak dále… | Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

...tedy boční dveře, které se otevírají naproti sobě, přičemž druhý pár dveří je výrazně menší. Zbytek karoserie se poté vyznačuje mnohem členitějšími prvky, včetně nového osvětlení vpředu i vzadu, výrazného převisu na přední masce a tak dále… | Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

V interiéru jede Mazda téma udržitelné budoucnosti, takže MX-30 spoléhá na využití recyklovaných materiálů ve formě plastů, textilního čalounění nebo korkového obložení ze dřeva, které nebylo pokáceno. | Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

V interiéru jede Mazda téma udržitelné budoucnosti, takže MX-30 spoléhá na využití recyklovaných materiálů ve formě plastů, textilního čalounění nebo korkového obložení ze dřeva, které nebylo pokáceno. | Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

Odkládací prostor vyložený korkem najdete kolem nové středové konzoly. Architektura palubní desky poté vychází z již známých linií současných modelů Mazdy. | Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

Odkládací prostor vyložený korkem najdete kolem nové středové konzoly. Architektura palubní desky poté vychází z již známých linií současných modelů Mazdy. | Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

Kromě displeje infotainmentu na vrchu palubní desky se níže nachází další 7palcový displej pro ovládání klimatizace a dalších funkcí. | Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

Kromě displeje infotainmentu na vrchu palubní desky se níže nachází další 7palcový displej pro ovládání klimatizace a dalších funkcí. | Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

O technice se Mazda ve své tiskové zprávě moc nerozpovídala, nicméně pro evropský trh máme očekávat pohon jediným elektromotorem o výkonu kolem 105 kW (143 koní). | Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

O technice se Mazda ve své tiskové zprávě moc nerozpovídala, nicméně pro evropský trh máme očekávat pohon jediným elektromotorem o výkonu kolem 105 kW (143 koní). | Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

MX-30 tedy žádným silákem zrovna není a výkonem se přibližně rovná právě malému roadsteru. Výhradně městskému využití pak nasvědčuje i baterie o kapacitě 35,5 kWh, která má zajistit dojezd okolo 200 kilometrů. | Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

MX-30 tedy žádným silákem zrovna není a výkonem se přibližně rovná právě malému roadsteru. Výhradně městskému využití pak nasvědčuje i baterie o kapacitě 35,5 kWh, která má zajistit dojezd okolo 200 kilometrů. | Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

Při využití 50kW rychlonabíječky se baterie nabije na 80 % za 30 až 40 minut. Z nástěnné nabíječky (22 kW) se zcela nabije za 4,5 hodiny. Z domácí zásuvky byste každopádně měli mít nabito přes noc. Dynamické schopnosti MX-30 zatím také ještě neznáme. | Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

Při využití 50kW rychlonabíječky se baterie nabije na 80 % za 30 až 40 minut. Z nástěnné nabíječky (22 kW) se zcela nabije za 4,5 hodiny. Z domácí zásuvky byste každopádně měli mít nabito přes noc. Dynamické schopnosti MX-30 zatím také ještě neznáme. | Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

Předběžné rezervace u českého zastoupení již odstartovaly. První zájemci musí složit rezervační poplatek 26.000 Kč. Pokud si ale koupi vozu nakonec rozmyslí, v plné výši jim budou peníze vráceny. | Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

Předběžné rezervace u českého zastoupení již odstartovaly. První zájemci musí složit rezervační poplatek 26.000 Kč. Pokud si ale koupi vozu nakonec rozmyslí, v plné výši jim budou peníze vráceny. | Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 Zdroj: Mazda

Mazda MX-30 | Zdroj: Mazda

Po stránce rozměrů jsou totiž obě auta skoro identická – délka 4395 mm, šířka 1795 mm, rozvor 2655 mm, jen výška je u elektromobilu o 30 mm vyšší s 1570 mm. | Mazda MX-30 Zdroj: Mazda
U designu MX-30 se však Mazda mnohem více odvázala a nepřehlédnutelným odkazem na starší sportovní kupé RX-8 jsou takzvané „freestyle doors“ (názvosloví samotné Mazdy)... | Mazda MX-30 Zdroj: Mazda
...tedy boční dveře, které se otevírají naproti sobě, přičemž druhý pár dveří je výrazně menší. Zbytek karoserie se poté vyznačuje mnohem členitějšími prvky, včetně nového osvětlení vpředu i vzadu, výrazného převisu na přední masce a tak dále… | Mazda MX-30 Zdroj: Mazda
V interiéru jede Mazda téma udržitelné budoucnosti, takže MX-30 spoléhá na využití recyklovaných materiálů ve formě plastů, textilního čalounění nebo korkového obložení ze dřeva, které nebylo pokáceno. | Mazda MX-30 Zdroj: Mazda
23
Fotogalerie

Mazda MX-30 oficiálně: Elektrický crossover ujede kolem 200 km, stojí 899.900 Kč

Asi nejzajímavějším prvkem elektrického crossoveru od Mazdy budou jeho dveře, po stránce výkonu a dojezdu ale kdovíjaké zázraky nečekejte.

Svůj první masově vyráběný elektromobil Mazda označuje jako MX-30, a přestože jistou spojitost s roadsterem MX-5 byste zde mohli najít, ve výsledku se díváte spíš na elektrickou variantu nedávno představeného crossoveru CX-30. Po stránce rozměrů jsou totiž obě auta skoro identická – délka 4395 mm, šířka 1795 mm, rozvor 2655 mm, jen výška je u elektromobilu o 30 mm vyšší s 1570 mm.

U designu MX-30 se však Mazda mnohem více odvázala a nepřehlédnutelným odkazem na starší sportovní kupé RX-8 jsou takzvané „freestyle doors“ (názvosloví samotné Mazdy), tedy boční dveře, které se otevírají naproti sobě, přičemž druhý pár dveří je výrazně menší. Zbytek karoserie se poté vyznačuje mnohem členitějšími prvky, včetně nového osvětlení vpředu i vzadu, výrazného převisu na přední masce a tak dále…

V interiéru jede Mazda téma udržitelné budoucnosti, takže MX-30 spoléhá na využití recyklovaných materiálů ve formě plastů, textilního čalounění nebo korkového obložení ze dřeva, které nebylo pokáceno. Odkládací prostor vyložený korkem najdete kolem nové středové konzoly. Architektura palubní desky poté vychází z již známých linií současných modelů Mazdy. Kromě displeje infotainmentu na vrchu palubní desky se níže nachází další 7palcový displej pro ovládání klimatizace a dalších funkcí.

O technice se Mazda ve své tiskové zprávě moc nerozpovídala, nicméně pro evropský trh máme očekávat pohon jediným elektromotorem o výkonu kolem 105 kW (143 koní). MX-30 tedy žádným silákem zrovna není a výkonem se přibližně rovná právě malému roadsteru. Výhradně městskému využití pak nasvědčuje i baterie o kapacitě 35,5 kWh, která má zajistit dojezd okolo 200 kilometrů.

Při využití 50kW rychlonabíječky se baterie nabije na 80 % za 30 až 40 minut. Z nástěnné nabíječky (22 kW) se zcela nabije za 4,5 hodiny. Z domácí zásuvky byste každopádně měli mít nabito přes noc. Dynamické schopnosti MX-30 zatím také ještě neznáme.

Předběžné rezervace u českého zastoupení již odstartovaly. První zájemci musí složit rezervační poplatek 26.000 Kč. Pokud si ale koupi vozu nakonec rozmyslí, v plné výši jim budou peníze vráceny. Vůz ve verzi First Edition začíná na částce 899.900 Kč.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud