| Škoda Citigoe iV a Superb iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV a Superb iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV a Superb iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV a Superb iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV | Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb iV | Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

| Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto
| Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto
| Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto
| Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto
32
Fotogalerie

Testujeme Škody Superb iV a Citigoe iV do zásuvky: Ptejte se, co vás zajímá!

Vozy Škoda iV se poprvé ukázaly běhemi letošního hokejového mistrovství v Bratislavě. Ani dnes se nesetkáváme na české půdě. První kilometry si odkroutíme v Nizozemsku, přičemž do testování se můžete zapojit i vy.

Sériově vyráběné modely s plně elektrickým a částečně elektrifikovaným pohonným ústrojím představují pro mladoboleslavskou značku velký posun. Nemám tím na mysli, že by ze dne na den vypálila konkurenci rybník, protože hybridní a elektrické vozy značky jako Kia, Hyundai, Renault či Nissan dávno nabízejí. Ani Škoda se bez nich ale neobejde a v první fázi vsadila na techniku, která se už před pár lety objevila ve vozech Volkswagen. Další fáze odstartuje na konci příštího roku a ponese se ve znamení ryze „elektrické“ platformy MEB.

Elektrifikované modely značky Škoda poznáte jednoduše – na zádi mají označení iV. A soudě podle prodejních výsledků nabírají na popularitě. Prvních 500 kusů elektrického modelu Citigoe iV za zvýhodněnou cenu bylo rozebráno za necelé dva měsíce a atraktivně působí i nabídka plug-in hybridního Superbu iV. Na rozdíl od spřízněného Passatu GTE se totiž nejedná o samostatnou výbavovou linii, ale variantu pohonu, kterou je možné kombinovat s jakoukoliv výbavou s výjimkou derivátu Scout.

Abych se s novými elektrifikovanými škodovkami mohl poprvé projet, vyrazil jsem do Nizozemska, které je autům do zásuvky nakloněno. Času nicméně není nazbyt. Na Superb iV a Citigoe iV máme odhadem tak sedm hodin, v rámci prvního seznámení proto nezměříme reálný dojezd na jedno nabití, dlouhodobou spotřebu a tak dále.

Přesto toto testování má smysl. V Nizozemsku bychom totiž měli mít k dispozici experty ze Škody, kteří budou připraveni odpovídat na dotazy novinářů. A to je také příležitost pro vás. Stačí do diskuse pod tento článek napsat, co vás o autech zajímá a já se budu snažit zjistit co nejvíce odpovědí. Ty pak zohledním v prvních jízdních dojmech, které vyjdou později v tomto týdnu. Máte čas do dnešní 18. hodiny, poté už bude možné odpovídat pouze od stolu. Pusťte se do toho!

Škoda Citigoe iV – Technická data a česká cena
Pohon elektromotor
Největší výkon [kW] 61
Točivý moment [N.m/min-1] 210/0-2750
Převodovka jednostupňová
Max. rychlost [km/h] 130
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,5
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/36,8 kWh
Max. dojezd [km] 225 - 274 (WLTP)
Nabíjení 40 kW/80 % [hod] cca 1
Spotřeba energie [kWh/100 km] 13,5-16,4
Provozní hmotnost [kg] 1235–1265
Základní cena [Kč] 479.900

Citigoe iV je první elektrický vůz Škoda, který stojí na základech před lety uvedeného Volkswagenu e-Up!. Elektromotor o výkonu 61 kW a točivém momentu 212 N.m pohání přední kola, lithium-iontová baterie s kapacitou 36,8 kWh by dle oficiálních technických údajů měla vystačit až na 274 km jízdy. Základní cena vozu činí 479.900 Kč a prakticky si už není za co připlatit.

Naproti tomu plug-in hybridní Superb iV spoléhá na motor 1.4 TSI o výkonu 115 kW a točivém momentu 250 N.m. V kombinaci s elektromotorem (85 kW a 330 N.m) se bavíme o výkonu 160 kW. Podle WLTP by měl vůz ujet na jedno nabití až 55 km. Nejlevněji jej pořídíte ve výbavě Ambition za 881.900 Kč, nejdrážší je Laurin & Klement (od 1.055.000 Kč). Volit můžete mezi liftbackem a praktičtějším kombi, přičemž cenový rozdíl činí obvyklých 30.000 Kč.

Škoda Superb iV: Technická data a ceny
Motor 1.4 TSI PHEV
Zdvihový objem [cm3] 1395
Válce/ventily 4/4
Největší výkon motoru [kW/min-1] 115/5000-6000
Točivý moment motoru [N.m/min-1] 250/1550-3500
Největší výkon elektromotoru [kW]  85
Točivý moment elektromotoru [N.m] 330
Výkon/točivý moment systému [kW/N.m] 160/400
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/13 kWh
Převodovka 6A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,7
Max. rychlost [km/h] 224
Max. rychlost – EV mód [km/h] 140
Dojezd na elektřinu WLTP [km] 55
Spotřeba WLTP [l/100 km] 1,1-1,9
Provozní hmotnost [kg] 1730–1861
Cena Ambition [Kč] 881.900
Cena Style [Kč] 916.900
Cena Sportline [Kč] 971.900
Cena Laurin & Klement [Kč] 1.055.900
*Uvedená data platí pro liftback. Za kombi se připlácí 30.000 Kč

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud