Salaff C2 Salaff

Salaff C2 | Salaff

Salaff C2 Salaff

Salaff C2 | Salaff

Salaff C2 Salaff

Salaff C2 | Salaff

Salaff C2 Salaff

Salaff C2 | Salaff

Salaff C2 Salaff

Salaff C2 | Salaff

Salaff C2 Salaff

Salaff C2 | Salaff

Salaff C2 Salaff

Salaff C2 | Salaff

Salaff C2 Salaff

Salaff C2 | Salaff

Salaff C2 Salaff

Salaff C2 | Salaff

Salaff C2 Salaff
Salaff C2 Salaff
Salaff C2 Salaff
Salaff C2 Salaff
9
Fotogalerie

Salaff C2 má být analogovým supersportem dneška. Vychází z Gallarda

Na přehlídce automobilové krásy v americkém Pebble Beach se kromě uznávaných značek konají každoročně premiéry také méně známých, ale o to exkluzivnějších modelů malosériových výrobců. Jediným takovým je i supersport Salaff C2.

Mnohým se jméno Salaff nemusí zdát příliš známé. Za svou butikovou značkou a přesněji karosárnou však stojí Carlos Salaff, americký designér, v minulosti podílející se například na konceptech Mazda Nagare a Furai nebo produkční Mazdě 2 a také roadsteru MX-5. Na vlastních projektech začal Salaff pracovat již v roce 2013 a jeho nejnovější model C2 je rozsáhlou reinterpretací Lamborghini Gallardo.

Salaff C2 je tedy starším Gallardem se zbrusu novou a ostře řezanou karoserií, která je dle přání zájemce vyhotovena buď moderním způsobem z uhlíkových vláken, nebo pěkně postaru z ručně opracovaného, vyklepaného hliníku. Ačkoliv linie vozu vypadají moderně, podle designéra byly velkou inspirací staré závodní vozy jako Ferrari 330 P4, Porsche 917 a Peugeot 905.

Salaff nazývá svůj výtvor jako moderní, analogový supersport dneška. Nakonec totiž nejde jen o pouhou karoserii, neboť tvůrce nabízí i řadu technických vylepšení starého Gallarda. U vozů s automatickými převodovkami tak zajistí konverzi na manuální skříň, lehčí vyladění původního atmosférického desetiválce a bez úpravy se neobjede ani podvozek.

Vrcholem je ovšem možnost odstranění standardního pohonu všech kol, takže se z Gallarda stane klasická zadokolka – podobně jako u speciální edice LP 550-2 Valentino Balboni, kterou v minulosti nabízelo samo Lamborghini. Pochopitelně, k těmto zásahům a přetvoření vozu na Salaff C2 musí zájemce zprvu dodat vlastní Gallardo.

Cenovka přestavby není dosud známá veřejnosti, Salaff ovšem dodává, že projekt bude omezen počtem vyrobených kusů. Kromě modelu C2 se v nabídce designéra objevuje ještě starší C1, supersport s trojicí sedadel podobně jako v McLarenu F1, a do budoucna se chystá i luxusní GT označené C3.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud