25
Fotogalerie

EuroNCAP: první crash test elektromobilu

Z EuroNCAP přichází osm nových crash testů. Kromě Mitsubishi i-MiEV zde najdeme BMW X1, Duster i Nissan Juke. (+ videa)

Inu, osm jich skutečně je, ale skutečnými testy prošlo jen pět modelů. Ptáte se, jak je to možné? Drobný zmatek přináší právě elektromobil (v dějinách EuroNCAP vůbec první) Mitsubishi i-MiEV, který se však v Evropě pokusí prorazit především v dealerstvích koncernu PSA, tedy pod jmény Citroën C-Zero a Peugeot iOn. Vzhledem k tomu, že jsou tato auta snad vyjma znaků na karoserii a volantu identická, jistě pochopíte, že nebylo třeba posílat proti zdi všechny tři mutace, komisaři si tedy vystačili s výsledky zkoušek výchozího Mitsubishi. Jak bude z připojeného videosnímku patrné, byli pánové z EuroNCAP zároveň nuceni nepatrně modifikovat své metody a zahrnout do nich transparentní posouzení toho, zda bezpečnostní systémy v případě nárazu dostatečně rychle odpojí akumulátory.

Celkové hodnocení dopadlo pro tato trojčata poměrně příznivě, což bylo nakonec ohodnoceno ziskem čtyř hvězdiček z pěti. „Spotřebitelé mohou očekávat, že elektromobily budou plnit stejné bezpečnostní standardy jako konvenční vozidla,“ uvedl k tomu Dr. Michiel van Ratingen, generální sekretář EuroNCAP. 

EuroNCAP 8.JPG
Souhrnné výsledky všech osmi modelů nově zkoušených EuroNCAP

Ale nesmíme zapomenout na další pětici nových modelů, které se v této poslední sérii nárazových zkoušek EuroNCAP objevily. Zřejmě nejhůře z nich dopadla Dacia Duster, jež si za svoji bezpečnost odváží jen tři hvězdy. V porovnání s nepoměrně menším Mitsubishi i-MiEV vykázal Duster srovnatelnou ochranu dospělých pasažérů (73 vs. 74 %) i dětí (78 vs. 78 %), ale totálně propadl v ochraně chodců (28 vs. 48 %) i asistenčních soustavách (29 vs. 86 %). Škarohlíd by v tuto chvíli naznačil své zklamání z toho, že mateřská automobilka Renault jakožto protagonista bezpečnosti (a v původní metodice EuroNCAP dokonce jeden z prvních „pětihvězdičkových“ premiantů) na svoji low-endovou značku Dacia v otázce bezpečnosti… řekněme nereflektuje.

BMW 1.JPG Dacia 1.JPG Hyundai 1.JPG Mitsu ASX 1.JPG Mitsu MIEV 1.JPG Nissan 1.JPG
BMW X1 / Dacia Duster / Hyundai ix20 / Mitsubishi ASX / Mitsubishi i-MiEV / Nissan Juke

Pokud vám stále nesedí poměr „8 hodnocených vs. 5 zkoušených“, zmíníme ve skutečnosti netestovaný Hyundai ix20, jenž je dvojčetem modelu Kia Venga testovaného již vloni. A tomu se tehdy podařilo bez potíží získat celkově plný počet pěti hvězd, k nimž se nově připojily ještě modely Mitsubishi ASX a Nissan Juke. Pomyslným vítězem této nové série cash testů EuroNCAP se stává kompaktní SUV BMW X1, jenž v porovnání se svými sedmi konkurenty exceloval prakticky ve všech základních sledovaných parametrech. A nyní se již můžete seznámit s jednotlivými zkkoušenými modely. U každého z nich najdete kromě stručného celkového hodnocení také odkazy na jejich individuální prezentace a kompletní výsledky EuroNCAP, ale především videosekvence ze samotných zkoušek, které jistě oceníte.

BMW X1


BMW 2.jpg BMW 3.jpg BMW 4.jpg

Kompletní výsledky

 

Dacia Duster


Dacia 2.jpg Dacia 3.jpg Dacia 4.jpg

Kompletní výsledky

 

Hyundai ix20
 
Hyundai 2.jpg Hyundai 3.jpg Hyundai 4.jpg

Kompletní výsledky

 

Mitsubishi ASX

Mitsu ASX 2.jpg Mitsu ASX 3.jpg Mitsu ASX 4.jpg

Kompletní výsledky

 

Mitsubishi i-MiEV / Citroën C-Zero / Peugeot iOn 


Mitsu MIEV 2.jpg Mitsu MIEV 3.jpg Mitsu MIEV 4.jpg

Kompletní výsledky

 

Nissan Juke

Nissan 2.jpg Nissan 3.jpg Nissan 4.jpg

Kompletní výsledky
 

Doporučujeme

Články odjinud