Kromě materiálu či nářadí jde taky o skvělý způsob, jak si nechat dovézt svačinu.
Do vývoje systémů autonomního řízení investuje velké prostředky také Honda. Mimo oblast osobních vozů však nyní japonská automobilka představuje i nejnovější prototyp pracovního vozítka AWV (Autonomous Work Vehicle), které je určeno hlavně k transportu materiálu na pracovištích.
Na nejnovějším videu ukazuje Honda využití AWV v Novém Mexiku při výstavbě plochy solárních panelů na rozloze 4 km². Díky přesně vytvořené digitální mapě stavebního prostředí mohla vozítka autonomně rozvážet nářadí, materiál či zásoby vody pracovníkům na zadané lokace. Trasu pak mohl operátor v reálném čase měnit nebo dle potřeby převzít řízení vozítka dálkovým ovládáním.
AWV je postaveno na základě pracovní čtyřkolky Honda Pioneer a pro schopnosti autonomního řízení bylo samozřejmě vybaveno řadou senzorů, 3D kamer, GPS lokátorem a rovněž LIDARem. Elektrické vozítko uveze náklad o hmotnosti až 400 kg a utáhne přívěs o celkové hmotnosti 750 kg. V plném zatížení pak ujede maximálně 45 km, nabití trvá 6 hodin.
Měsíc dlouhé testování AWV na stavbě označuje Honda za úspěšné. Při využití techniky v ostrých podmínkách posbírala značka důležitá data k dalšímu vývoji podobných pracovních vozidel. Komerční nasazení AWV ale v tuto chvíli ještě neplánuje, spíše hledá další spolupráce, jak v testování autonomních pracovníků pokračovat.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E