Švábský ladič Lorinser po ročních slibech představil svoji sadu úprav pro Mercedes GLK. Nevypadá vůbec zle, funkčně si ale nepolepšil.
Současná SUV na trhu jistě své místo mají, nicméně je třeba přiznat, že jsou často ztělesněním kompromisů. Na silnicích bývají těžkopádná a v terénu je omezují chybějící uzávěry diferenciálů a nedostatečná zkřižitelnost náprav. Majitel se pak většinou musí rozhodnout, zda svůj vůz přizpůsobí spíše provozu po zpevněných vozovkách, nebo terénu. Lorinser se při své modifikaci modelu Mercedes-Benz GLK přiklonil jednoznačně ke zlepšení estetických vlasností při jízdě ulicemi velkoměsta, kde beztak většina vozů třídy SUV jezdí nejčastěji. Jeho sada pro GLK byla ohlášena již takřka před rokem a my jsme o tom psali na tomto místě.
Většina z nás se během dne převléká podle aktuální situace, ale pod oděvní slupkou se skrývá stále stejné tělo. Také Lorinser se při svých úpravách Mercedesu GLK zaměřil spíše na jeho vzhled, zatímco výkon a jízdní vlastnosti zůstaly v podstatě beze změn. Mercedes GLK je navíc od počátku stavěn spíše jako vůz pro městský provoz se zlepšeným výhledem a snadnějším nastupováním a vystupováním, než jako stroj určený do terénu. A Lorinser tak při své práci jen následoval myšlení konstruktérů ze Stuttgartu.
Své dílo pojmenoval dosti přiléhavě, a sice Sportservice Outfit. Jádrem přestavby se stala sada nových plastových dílů na karosérii, jež se nachází na obou náraznících a prahových spoilerech a tvoří kompaktní celek, aniž by přitom narušoval linie původního vozu GLK. Další změny zasáhly třeba mlhovky a další drobné detaily na karosérii, zadní nárazník nyní hostí kromě náznaku difuzoru také dva páry kruhových koncovek výfuků. Jak je známo, kola dělají auto, takže Lorinser opatřil svůj projekt velkými litými ráfky s devíti paprsky vzhledu lopatek turbíny. Takže hurá do víru velkoměsta!
Mercedes GLK Lorinser