35
Fotogalerie

Tajné: Renault piluje formu Méganu RS

Renult prohání po okruzích nový Mégane RS, Nissan chystá model 370Z, Audi testuje duo „eReSek” ad.

Nissan 370Z: nové Zetko zachyceno

Již před časem dostupné informace o připravovaném Nissanu 370Z jsme vám přinesli v samostatném článku. Byla jen otázka času, kdy se objeví první špionážní snímky, a ten čas právě nastal. Fotografům se podařilo zachytit novou generaci Zetka při testech v plné parádě a bylo odhaleno víc, než jsme čekali.

Nissan posouval termíny příchodu nové generace kvůli přípravám jiných, převážně hybridních modelů. Jak již správně tušíte, označení 370Z ukrývá větší a výkonnější šestiválec o objemu 3,7 litru, který se v současnosti používá o vozů Infiniti. Jeho výkon bude dosahovat hodnoty 330 koní, co je o 17 více, než dává motor v současné generaci.

Další výhodou novinky bude jeho nižší hmotnost, menší rozměry (rozvor se zkrátí o 100 mm) a na základě toho se dají očekávat ještě lepší jízdní vlastnosti. Nissan slibuje i zlepšení kvality zpracování v interiéru a jeho lepší ergonomii. Na pravděpodobnou podobu vozu se můžete podívat na ilustrační fotografii.

Nissan 370 Z 001.jpg Nissan 370 Z 002.jpg Nissan 370 Z 003.jpg
Nissan 370 Z 004.jpg Nissan 370 Z 005.jpg
Nissan 370Z při testech

Nissan 370 Z illustration.jpg Foto a ilustrace © Automedia
A jak asi bude vypadat

Mégane Coupé RS: francouzský hothatch ve formě

Renault překvapil na autosalonu v Paříži veřejnost představením modelu Mégane Coupé. Každý příznivec značky ale dobře ví, že základní verze nejsou všechno - divize Renault Sport z klíčových modelů představí jeho ostrou verzi a světě div se, na silnice pravidelně vyšle prvotřídní hothatche.

Špionážní fotografové zachytili Mégane Coupé RS přímo při testech na Nordschleife, kde má sportovní oddělení Renaultu bohaté zkušenosti z předešlých vozů. Že jde o vrcholný model, prozrazuje středová koncovka výfuku (v sérii budou zřejmě dvě) a velké brzdy Brembo.

Co se týká motorizace, nic není prozatím potvrzeno - očekává se ovšem opět přeplňovaný dvoulitrový zážehový čtyřválec s výkonem kolem 230 koní, později bude jistě i nafta. Ale ruku na srdce, současnému Méganu RS nepřistane vůbec - s benzínem pod kapotou je přitom tento vůz jedním z nejlepších v kategorii ostrých hatchbacků.

Renault Megane Coupe Sport 001.jpg Renault Megane Coupe Sport 002.jpg Renault Megane Coupe Sport 003.jpg
Renault Megane Coupe Sport 004.jpg Renault Megane Coupe Sport 005.jpg Foto © Automedia
Mégane Coupé RS při tréninku

Audi RS5: ostré coupé na Nordschleife

Již podruhé se podařilo zachytit nejostřejší verzi modelu A5, která nese již tradiční označení RS5. Nyní se tak stalo na legendární Nordschleife, kde probíhají testy podvozku a celý vůz se patřičně dolaďuje.

S výzorem slabší S5 může testovaný model trochu zmást, sériová podoba vozu přinese agresivnější vzhled a oválné koncovky výfuku na zádi. Hádanka o tom, co bude pod kapotou, je již rozluštěna - tam si najde místo opět (a naštěstí) skvělý osmiválec 4,2 litru, který bude posílen až na cca 450 koní. To jistě fanoušky čtyř kruhů potěší.

Audi RS5 001.jpg Audi RS5 002.jpg Audi RS5 003.jpg
Audi RS5 004.jpg Audi RS5 005.jpg Foto © Automedia
Audi RS5 podstupuje finální testy

Audi TT RS: nejsilnější TT opět na scéně

Inženýři a testovací jezdci u Audi nelení a pilně pracují na nejsilnější verzi „tétéčka“ všech dob. Cíle jsou vysoké - konkurovat výbornému Caymanu od Porsche. Starší sady fotografií pochází z Nordschleife a silničních testů, nová pak opět z legendární Smyčky.

Automobilka obdaří ostrý model dvojicí velkorážních výfuků a velkých vrtaných brzd. To nejzajímavější ale leží pod kapotou. Audi se po dlouhé době vrátí k pětiválcovému přeplňovanému motoru, který bude mít objem 2,5 litru a bude dopován hned dvěma turby.

Jeho výkon se bude pohybovat na úrovni 257 kW (350 k) a na všechna čtyři kola bude přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Za příplatek bude k dispozici dvouspojková převodovka DSG.

Ostrá verze TT RS bude od těch základních patřičně odlišena. Dostane nový agresivní nárazník s velkými nasávacími otvory, zadní difuzor, širší prahy i blatníky, vnější zrcátka s hliníkovými kryty a brzdové třmeny s logem RS.

Očekávaná doba představení je konec tohoto roku, s velkou pravděpodobností se tak TT RS objeví na autosalonu v Paříži. Za zmínku taky stojí, že  ani sériová TT nezůstane stranou a dočká se vylepšení. Nejvýkonnější verzi bude pohánět šestiválec o objemu 3,6 litru s výkonem 206 kW (280 k), který v TT nahradí současný vrchol v nabídce -  motor 3,2 V6 FSI (250 k).

Audi TT RS 001.jpg Audi TT RS 002.jpg Audi TT RS 003.jpg
Audi TT RS 004.jpg Audi TT RS 005.jpg Foto © Automedia
Poslední sada snímků opět z Nordschleife

Audi TT RS 001.jpg Audi TT RS 002.jpg Audi TT RS 003.jpg
Audi TT RS 004.jpg Foto © Automedia
„eReSko” při silničních testech

Audi TT RS 001.jpg Audi TT RS 002.jpg Audi TT RS 003.jpg
Audi TT RS 004.jpg Audi TT RS 005.jpg Foto © Automedia
Audi TT RS na Nordschleife

Mitsubishi Outlander facelift: změny na přídi

V poslední době se to špionážními fotografiemi jen tak hemží. Dalším úlovkem se stalo Mitsubishi Outlander, které se v blízké době dočká faceliftu - ten ho má za cíl udržet na dobrých číslech prodejnosti až do příchodu nové generace.

Mnoho jsme se toho sice nedozvěděli, co je ale známo, změny se odehrají na přední části, zadek vypadá na testovacích vozech nedotčen. Neoficiální informace říkají také o rozšíření, resp. modernizaci jednotek pod kapotou.

Mitsubishi Outlander Facelift 001.jpg Mitsubishi Outlander Facelift 002.jpg Mitsubishi Outlander Facelift 003.jpg
Mitsubishi Outlander Facelift 004.jpg Mitsubishi Outlander Facelift 005.jpg  Foto © Automedia
Mitsubishi Outlander při testech

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud