Ford Ka: říká vám to něco? Nejen na našich silnicích je tento vůz zjevem spíše výjimečným, ale život tohoto modelu nakonec zřejmě nekončí…
Čas běží, a tak si možná ani neuvědomíte, že aktuální Ford Ka v Evropě kroutí již pátý rok. Mise populárního „stylového“ minivozu dnes ale už vyznívá poněkud prázdně, což se promítá do slabých prodejních výsledků. Hlavní důvody jsou dva. Ford Ka měl původně mířit mezi malé „prémiovky“ typu Fiatu 500 (s ním mimochodem sdílí i mechanický základ a výrobní linku), ale proti nim postrádá jak nádech exkluzivity, tak náležitou cenu (u nás je nyní k mání od 169 990 Kč, což je mimochodem o 50 tis. méně než ve chvíli premiéry...). Navíc prodeje nejmenších automobilů v Evropě v posledních letech výrazně klesají.
Také z těchto důvodů se ještě v polovině letošního roku spekulovalo o tom, že stávající Ford Ka již svého nástupce nedostane. Nyní ale koncern FMC uvolnil snímky a informace ke své brazilské studii Ford Ka Concept, která působí docela „sériovým“ dojmem a jméno Ka zřejmě přenese i do dalších let (byť v Evropě možná nikoli). Novinka každopádně ukazuje podobu automobilu, který by se měl na vybraných světových trzích objevit v průběhu nadcházejícího roku.
Ford Ka Concept vyrazí na brazilské silnice již v průběhu příštího roku
Design studie Ford Ka Concept není v souvislosti s vývojem u FMC žádným překvapením, vypadá trochu jako zmenšenina současné Fiesty, ovšem s poněkud střízlivějšími rysy, na jejíž přídi nemůže chybět typická maska chladiče ve stylu vozů Aston Martin. S čím se ale na běžných silnicích nesetkáme určitě, to budou přední světlomety z LED, jež poněkud připomínají jednotky použité u dubnové studie Ford Escort Concept prezentované na autosalonu v Šanghaji.
Další podrobnosti k novince zatím neznáme, ví se snad jen to, že nový Ford Ka vstoupí do prodejů nejprve v Brazílii, odkud bude pokračovat na další rozvojové trhy, takže je docela možné, že se jej v našich končinách možná skutečně už nedočkáme. Co se pohonných jednotek týče, brazilská média hovoří o atmosféricky plněných zážehových motorech 1,0 l/59 kW a 1,5 l s výkonem 79 kW na benzín a 82 kW na etanol.