Vlastně bychom docela uvítali, kdyby se takový vůz objevoval na českých silnicích. Nekompromisních aut totiž není nikdy dost.
Již šestým rokem se veřejnosti představuje nový vůz ze studentských dílen Škoda Auto. Tentokrát jdou všechny kompromisy stranou, tohle je off-road jako řemen. Jmenuje se Škoda Mountiaq a vychází z SUV Kodiaq. Studenti na něm pracovali celých osm měsíců.
Již na první pohled jde o unikátní počin, školáci si totiž sami navrhli oranžový odstín Sunset, který v nabídce automobilky nenajdete. Pětatřiceti členný tým firemního učiliště se složil z celkem sedmi oborů. Při práci měli k dispozici odborníky napříč celým spektrem vývoje a designu značky.
„Také Mountiaq, podobně jako jeho předchůdci, dokládá vysoké technické a řemeslné schopnosti našich žáků. Jejich práce každý rok znovu dokazuje prvotřídní kvalitu odborného vzdělání na našem učilišti“, komentuje výtvor vedoucí akademie Carsten Brandes.
Vůz na první pohled připomíná expediční speciály, které se v poslední době těší velké oblibě. Stává se pravidlem, že s každým schopnějším SUV se dříve nebo později spojí nějaká off-roadová firma a předělají jej na něco podobného. Kolikrát si to vezme do režie i samotná automobilka.
Tento výtvor tedy není tak nereálný. Vedle velké změny karoserie se skrývá zajímavý detail na zadní části vozu. Zde se totiž nachází nápis Škoda, který se u nových vozů značky objevuje až od modelu Scala. Světlá výška pak díky zvýšenému podvozku dělá 29 centimetrů. Pomohla tomu i terénní sedmnáctipalcová kola Rockstar II. Díky nim má Mountiaq o tři centimetry větší rozchod kol než Kodiaq.
Pod kapotou prvního picku-pu novodobé historie značky Škoda se nachází jednotka 2.0 TSI o výkonu 140 kW (190 koní). O schopnostech v náročných podmínkách nás utvrzuje přítomnost ochranného rámu, šnorchlu, navijáku LED i světelného panelu na střeše.
Zajímavými detaily jsou i integrovaná chladnička, svítící logo automobilky integrované do stropnice, ozdobné prvky z 3D tiskárny v nebo vysílačky. Na hlavových opěrkách sedadel se nachází všité logo, vytvořené speciálně pro tento vůz. Zákazníky by určitě potěšila i přítomnost výkonného audiosystému se subwooferem o výkonu 2000 Wattů.
Jako všechny výtvory ze žákovských dílen Škoda se i tento do sériové výroby nedostane. Dá se ale říct, že k tomu má zatím nejblíže. Ne, že by se Škoda chtěla angažovat v expedičních speciálech, ale nějaká externí firma by se toho ujmout mohla. S vozem se navíc již zítra svezeme, abychom vám toho mohli prozradit ještě více.
Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).
Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS