K.O 8 Coupé: elektrický sporťák

Designér, který pracoval u Pininfariny, se vydal na svou vlastní cestu. A tady je první výsledek jeho práce, Coupé K.O 8.

Ken Okuyama měl kromě jiných vozů na starosti také například Ferrari Enzo nebo Maserati Quattroporte. V roce 2006 se ale rozhodl vydat na svou vlastní cestu a vyslat do světa své modely. Jedním z nich je také Coupé se zvláštním označením K.O 8.

Okuyama zvolil pro pohon modelu elektromotr napájen Li-Ion akumulátory. Na zadní kola tento agregát posílá 134 koní, jeho dojezd pak činí 160 km. Pro pravé nadšence je zde ale verze s benzínovým čtyřválcem 2,0 l od Toyoty, který se může pyšnit výkonem 237 koní.

K.O 8 se bude vyrábět v Japonsku, a to pouze v omezeném počtu 99 kusů. Produkce bude probíhat ve spolupráci se společností Modi. Co je ale na tomto vozu zajímavé, je jeho konstrukce. Velký podíl uhlíkových vláken se kromě vysoké tuhosti podílí také na velmi nízké hmotnosti, jen 748 kg.

Při tak nízké hmotnosti nebude nouze o perfektní jízdní vlastnosti, na kterých si dal Okuyama hodně záležet. Škoda jen nevýkonného elektromotoru, který vozu na prestiži jistě nepřidá, benzínový dvoulitr ale musí být jiná káva…

K.O_8_1.jpg K.O_8_2.jpg K.O_8_3.jpg
K.O_8_4.jpg
K.O 8 Coupé

Doporučujeme

Články odjinud