Ačkoli rok 2010 ještě neskončil, Škoda jej již označila z hlediska objemu prodejů za rekordní. K tomuto sebevědomému prohlášení firmu opravňuje prostý fakt - již za uplynulých 11 měsíců překonaly prodeje všechny dosavadní historické záznamy a staly se nejvyššími za jediný kalendářní rok.
S nárůstem o 12,3 % a přesně 702 400 prodanými vozy překonala česká automobilka už po jedenácti měsících celkový výsledek roku 2009, kdy za leden až prosinec prodala celkem 684 200 aut. Jen v listopadu si značka celosvětově výrazně polepšila prodala 64 200 vozů (pro srování: za listopad 2009 jich bylo 55 500 vozů, letos je to tedy o o 15,8 % více).
Vysoké dvojciferné nárůsty prodejů zaznamenala Škoda Auto především na růstových v Číně, Indii a Rusku, menší pak v zemích střední východní Evropy. Horší je to s prodeji v západní Evropě, kde trhy výrazně klesají, automobilce se nicméně nezřídka podařilo alespoň zvýšit své tržní podíly, tedy dosáhnout prodejů klesajících méně než je v daném místě obvyklé.
Na našem trhu se Škodě letos dařilo a její tržní podíl v listopadu vzrostl na 34,3 % (loni 32,9 %). Automobilka v Česku prodala v prvních jedenácti měsících roku 53 400 vozů (leden-listopad 2009 50 800). To odpovídá nárůstu o 5,1 % proti předchozímu roku. Vysoké nárůsty prodejů zaznamenaly modely Octavia Combi a Superb Combi. K zákazníkům zamířily také první vozy druhé generace modelu Octavia Tour.
Také ve střední a východní Evropě Škoda Auto dále zlepšovala svou pozici. Na Ukrajině (+15,9 %), v Maďarsku (+11,4 %), Slovinsku (+18,8 %), Estonsku (+17,5 %) nebo Srbsku (+24,4 %) zvýšila jak počty vozů dodaných zákazníkům, tak i tržní podíly.
Podíly na trhu zvýšila Škoda Auto i v západní Evropě, ovšem jen pokud si z nich odmyslíme Německo, kde došlo k poklesu prodejů i podílu na trhu. Nicméně V Irsku (+107,0 %), Nizozemí (+92,1 %), Finsku (+52,6 %) nebo ve Velké Británii (+23,1 %) dosáhla automobilka zlepšení svých pozic.
Vysokým tempem nadále rostly trhy Indie, Číny a Ruska. Škoda Auto zaznamenala ve všech třech zemích dvojciferný růst. V Indii vzrostl počet dodávek v prvních jedenácti měsících o 33,3 % na 17 800 vozů (leden-listopad 2009 13 300 vozů). V Číně je Škoda Auto v letošním roce s doposud 167 000 (loni 106 900) prodanými vozy o 56,2 % nad úrovní loňského roku. V Rusku bylo prodáno 41 500 vozů (loni 30 100), což představuje nárůst o 37,9 %. Vysokého růstu prodejů dosahuje Škoda Auto také na dalších, poněkud exotických trzích: v Egyptě (+154,4 %), v Turecku (+90,0 %), v Izraeli (+58,4 %) a v Austrálii (+32,1 %).
Mezi modely se nejvíce daří Octavii, výrazně rostou i prodeje modeů Superb a Yeti. Dodávky zákazníkům v listopadu 2010 vypadaly následovně (absolutní prodejní čísla a porovnání s listopadem 2009): Octavia (27 000 vozů/+28,9 %), Fabia (19 500 vozů/-0,7 %), Superb (8 700 vozů/+59,2 %), Yeti (4 500 vozů/+75,5 %), Roomster (2 900 vozů/-12,2 %), Octavia Tour (1 800 vozů/-51,6 %).
Cílem automobilky pro letošní rok je prodej 750 000 aut a v tuto chvíli se rozhodně nejví být nereálným.
Roomster nepatří mezi zrovna úspěšné modely Škody, k lepším zítřkům mu má pomoci i nová verzie Praktik