Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1

Bollinger B1
Bollinger B1
Bollinger B1
Bollinger B1
19
Fotogalerie

Jak vylepšit aerodynamiku cihly? Tvůrci elektrického off-roadu mají těžkou práci

Po premiéře off-roadu B1 se u Bollingeru před zahájením prodeje rozhodli přeci jen vylepšit aerodynamickou část vozu.

Vytvořit dnes takřka dokonale hranaté a tedy designově čistě účelné auto není vůbec jednoduché. O boji s předpisy pro ochranu chodců či aerodynamikou by mohli své vyprávět třeba lidé z Mercedesu, kteří dokázali na svět přivést novou generací třídy G.

Stejné trable má i malosériový výrobce Bollinger. Svůj off-road B1 představil už loni v červenci. Produkci chtějí zahájit v únoru 2019, a tak vývojové prototypy podstupují poslední testy. Ladí se právě ještě také aerodynamika. Tedy spíš se hledá způsob, jak tuto cihlu přinutit, aby ji odpor vzduchu zpomaloval co nejméně.

Tvůrci tento proces popisují na přiložených videích. Podstatné je v tomto případě alespoň zkosení hrany přední kapoty a další detaily jako střešní odtrhová hrana či zakrytování podlahy. Takové prvky se od prvního představení změnily. Vždyť právě u elektromobilu je aerodynamika extrémně důležitá, byť je auto primárně určeno do terénu.

Americká značka vyvíjí také čtyřdveřový model. Bollinger B1 používá dva elektromotory o souhrnném výkonu 270 kW a točivém momentu 640 N.m. Vůz o hmotnosti 1.769 kilogramů to z 0-96 km/h zvládne za 4,5 sekundy a může uhánět rychlostí až 204 km/h. Se základním akumulátorem o kapacitě 60 kWh je schopen na jedno nabití ujet necelých dvě stě kilometrů, o 40 kWh silnější akumulátor zvládne dojezd až 322 kilometrů.

Doporučujeme

Články odjinud