Nissan nám dává nahlédnout do svého vývojového střediska, kde mimo jiné testuje i odolnost laků vůči slunečnímu záření.
Vývoj automobilu je samozřejmě proces zahlcený nespočtem různých testů a zkoušek, které mají zjistit, jestli bude finální produkt odolný tvrdému používání a rovněž drsným okolním podmínkám. Nissan nám teď ukazuje, že i samotný lak karoserie musí před zavedením do produkce podstoupit jednu těžkou zkoušku.
UV záření slunečních paprsků není k životnosti laku zrovna přívětivé, a proto Nissan k ověření kvality svých laků a také dalších materiálů (např. interiérových plastů) používá zařízení, jež laicky nazývá „sun in a box“, tedy jednoduše „slunce v krabici“.
Přesněji jde o mašinku označenou jako XWO (Xenon Weather-Ometer), kterou automobilka dokáže simulovat právě nehostinné podmínky nepřetržitého záření slunce. Uvnitř tak naleznete jednu 4000W xenonovou výbojku, která osvěcuje takřka stovku různých vzorků. S tímto výkonem prý může Nissan kontrolovat výsledky působení slunečního záření mnohem rychleji, než kdyby práci nechal postaru na přírodě.
„Společně s testy v provozu nám toto zařízení umožňuje vytvářet opravdu kruté podmínky. Jde o jeden z extra kroků, díky kterým se ujišťujeme, že úroveň kvality Nissanu je na prvním místě,“ uvedl Doug Prytula, technik testovacího oddělení karoserií a šasi pro severoamerické zastoupení Nissanu.