Mercedes-Benz třídy E nabídne systém nazvaný Active Lane Change Assist, který v samočinném režimu obstará i přejíždění z jednoho jízdního pruhu do druhého.
Daimler pokračuje v dávkování informací o nové generaci Mercedesu třídy E, nesoucí kód W213. Po fotografiích interiéru tady máme infografiku, která objasňuje fungování systému Active Lane Change Assist.
Jedná se vlastně o jednu z funkcí systému částečně autonomní jízdy, pro který Mercedes-Benz zavádí marketingové označení Drive Pilot. K udržování odstupu a jízdního pruhu, které známe už ze současné třídy S (a mnoha dalších modelů nejrůznějších značek), přidává schopnost přejetí z pruhu do pruhu.
Nerozhodne se k tomu ale sám, třeba když dojede pomalejší vozidlo a v levém pruhu je volno. Řidič musí dát systému pokyn použitím směrových světel na déle než dvě sekundy. Soustava kamer a radarových senzorů pak zkontroluje okolí vozu a pokud vyhodnotí manévr jako bezpečný, třída E přejede do souběžného jízdního pruhu. Active Lane Change Assist má pracovat v rychlostech 80 až 180 km/h, není tedy určen pro použití například na víceproudých komunikacích ve městě.
Probíhající manévr může řidič kdykoliv přerušit zásahem do řízení nebo vypnutím funkce Steering Pilot.
Podobnou schopnost jako nová třída E má elektromobil Tesla Model S. Získal ji v rámci aktualizace fimwaru, která ve vozech osazených potřebnými snímači aktivovala funkci Autopilot.