6
Fotogalerie

Lancia ve Frankfurtu pod vlajkou hvězdnatou

Nebereme-li v potaz starší modely Ypsilon, Delta nebo Musa, prezentace vozů Lancia na letošním autosalonu ve Frankfurtu se opírá o americké modely Chrysler se značkou změněnou na Lancii. Stávající modelovou řadu Lancie po akvizici Chrysleru Fiatem nakonec více než zdvojnásobily řady Thema (300), Flavia Cabrio (200) a Voyager (Town & Country).

Lancia Voyager 2.jpg Lancia Voyager 3.jpg Lancia Voyager 1.jpg
Lancia Voyager

Sedan Lancia Thema bude v evropských dealerstvích k mání již od října s šestiválcovými zážehovými i vznětovými motory. Ve stejnou dobu se můžeme těšit také na MPV Voyager se zážehovým šestiválcem 3,6 l a dieselem Multijet 2,8 l s automatickou, resp. manuální převodovkou. Kabriolet Lancia Flavia se zřejmě začne prodávat až na jaře a o jeho pohon se postará zážehová jednotka 2,4 l s výkonem 175 koní (129 kW) a šestistupňovou automatickou převodovkou.

Lancia Flavia Cabrio.jpg Lancia Thema 1.jpg Lancia Thema 2.jpg
Lancia Flavia Cabrio a Lancia Thema s pohonem zadních kol

Ačkoli Lancia letos v Ženevě vystavila také Flavii s čtyřdveřovou uzavřenou karoserií, nakonec byly plány na zahájení její produkce pro evropské trhy zastaveny. Za tímto rozhodnutím stojí příliš vysoké náklady na zástavbu vhodného vznětového motoru, který by byl v Evropě prakticky nezbytný. A kabriolet si jakožto solitér v nabídce značky bez ambicí na lámání prodejních rekordů se zážehovým motorem vystačí.

Lancia

Lancia, založená v roce 1906, patří k nejstarším světovým automobilkám. První vůz vznikl v roce 1908.

Až do šedesátých let 20. století zůstala Lancia nezávislá. V roce 1969 ji ale převzal Fiat, kde má roli luxusnější alternativy k jeho automobilům. Od roku 2021 patří Lancia do skupiny Stellantis.

Lancia Ypsilon

Doporučujeme

Články odjinud