Automobilka Ford představila zbrusu nový automobil, který se zcela vymyká všemu, co od debutů nových vozů očekáváte. Divize  Ford Performance  totiž přijala výzvu postavit dragster na základech modelu  Mustang  s elektrickým pohonem pod kapotou. Vozy na závody tohoto typu mají jediný úkol - dostat se co nejrychleji z bodu A do bodu B na rovném úseku trati. Ford

Automobilka Ford představila zbrusu nový automobil, který se zcela vymyká všemu, co od debutů nových vozů očekáváte. Divize Ford Performance totiž přijala výzvu postavit dragster na základech modelu Mustang s elektrickým pohonem pod kapotou. Vozy na závody tohoto typu mají jediný úkol - dostat se co nejrychleji z bodu A do bodu B na rovném úseku trati. | Ford

Bez bližších technických detailů tak Ford představuje model Mustang Cobra Jet 1400 s výkonem 1400 koní a točivým momentem 1491 N.m. Nejslavnější disciplínu této soutěže, kterou je sprint na čtvrt míle (400 metrů) prý zvládne do osmi sekund a na konci dráhy upaluje rychlostí 274 km/h. Ford

Bez bližších technických detailů tak Ford představuje model Mustang Cobra Jet 1400 s výkonem 1400 koní a točivým momentem 1491 N.m. Nejslavnější disciplínu této soutěže, kterou je sprint na čtvrt míle (400 metrů) prý zvládne do osmi sekund a na konci dráhy upaluje rychlostí 274 km/h. | Ford

„Tento projekt byl pro nás ve Ford Performance opravdovou výzvou, ale rádi jsme ji přijali. Projekt Cobra Jet 1400 jsme viděli jako příležitost elektrické pohonné ústrojí v závodním autě, v čemž už máme bohaté zkušenosti, takže jsme si mohli nastavit nová měřítka a pak je pokořit. Byl to fantastický projekt a doufáme, že to byl jen první z mnoha, na kterých budeme pracovat,“ nechal se slyšet šéf divize Ford Performance Mark Rushbrook. Ford

„Tento projekt byl pro nás ve Ford Performance opravdovou výzvou, ale rádi jsme ji přijali. Projekt Cobra Jet 1400 jsme viděli jako příležitost elektrické pohonné ústrojí v závodním autě, v čemž už máme bohaté zkušenosti, takže jsme si mohli nastavit nová měřítka a pak je pokořit. Byl to fantastický projekt a doufáme, že to byl jen první z mnoha, na kterých budeme pracovat,“ nechal se slyšet šéf divize Ford Performance Mark Rushbrook. | Ford

Název Cobra Jet jste už v souvislosti se značkou Ford určitě slyšeli. Na konci 60. let zdobil ponny car modrého oválu se sedmilitrovým osmiválcem pod kapotou. Název se opět objevil například před dvěma lety, kdy taktéž zdobil závodní mustang, ale stále šlo o vůz se spalovacím motorem. Až tato nejnovější interpretace je osazena elektrickým ústrojím a má za úkol demonstrovat technickou pokročilost Fordu v této oblasti. Ford

Název Cobra Jet jste už v souvislosti se značkou Ford určitě slyšeli. Na konci 60. let zdobil ponny car modrého oválu se sedmilitrovým osmiválcem pod kapotou. Název se opět objevil například před dvěma lety, kdy taktéž zdobil závodní mustang, ale stále šlo o vůz se spalovacím motorem. Až tato nejnovější interpretace je osazena elektrickým ústrojím a má za úkol demonstrovat technickou pokročilost Fordu v této oblasti. | Ford

Elektrický závoďák se už určitě třese na start pořádného závodu, na to si ale bude muset ještě chvíli počkat. Vůz stále prochází testováním a před publikum se dostane až příští rok. Vzhledem k situaci  pandemie COVID-19  je pochopitelné, že si Ford na tento debut počká na vlídnější časy. Otázkou samozřejmě bude, jak konzervativní Američané vzhlížející k obřím spalovacím motorům budou na tento vůz reagovat. Ford

Elektrický závoďák se už určitě třese na start pořádného závodu, na to si ale bude muset ještě chvíli počkat. Vůz stále prochází testováním a před publikum se dostane až příští rok. Vzhledem k situaci pandemie COVID-19 je pochopitelné, že si Ford na tento debut počká na vlídnější časy. Otázkou samozřejmě bude, jak konzervativní Američané vzhlížející k obřím spalovacím motorům budou na tento vůz reagovat. | Ford

Vzhledově došlo k tolika změnám nedošlo. Poznávacím znamením jsou samozřejmě obří gumové válce na zadní nápravě, které dragstery tak rádi deformují. Podle vzhledu patří Cobra Jet 1400 do kategorie Pro Stock. Ty musejí mít trubkové šasi, výkon okolo 1300 koní a maximálně 8,2 litrový spalovací motor. Ford

Vzhledově došlo k tolika změnám nedošlo. Poznávacím znamením jsou samozřejmě obří gumové válce na zadní nápravě, které dragstery tak rádi deformují. Podle vzhledu patří Cobra Jet 1400 do kategorie Pro Stock. Ty musejí mít trubkové šasi, výkon okolo 1300 koní a maximálně 8,2 litrový spalovací motor. | Ford

 Ford

| Ford

 Ford

| Ford

Bez bližších technických detailů tak Ford představuje model Mustang Cobra Jet 1400 s výkonem 1400 koní a točivým momentem 1491 N.m. Nejslavnější disciplínu této soutěže, kterou je sprint na čtvrt míle (400 metrů) prý zvládne do osmi sekund a na konci dráhy upaluje rychlostí 274 km/h. Ford
„Tento projekt byl pro nás ve Ford Performance opravdovou výzvou, ale rádi jsme ji přijali. Projekt Cobra Jet 1400 jsme viděli jako příležitost elektrické pohonné ústrojí v závodním autě, v čemž už máme bohaté zkušenosti, takže jsme si mohli nastavit nová měřítka a pak je pokořit. Byl to fantastický projekt a doufáme, že to byl jen první z mnoha, na kterých budeme pracovat,“ nechal se slyšet šéf divize Ford Performance Mark Rushbrook. Ford
Název Cobra Jet jste už v souvislosti se značkou Ford určitě slyšeli. Na konci 60. let zdobil ponny car modrého oválu se sedmilitrovým osmiválcem pod kapotou. Název se opět objevil například před dvěma lety, kdy taktéž zdobil závodní mustang, ale stále šlo o vůz se spalovacím motorem. Až tato nejnovější interpretace je osazena elektrickým ústrojím a má za úkol demonstrovat technickou pokročilost Fordu v této oblasti. Ford
Elektrický závoďák se už určitě třese na start pořádného závodu, na to si ale bude muset ještě chvíli počkat. Vůz stále prochází testováním a před publikum se dostane až příští rok. Vzhledem k situaci  pandemie COVID-19  je pochopitelné, že si Ford na tento debut počká na vlídnější časy. Otázkou samozřejmě bude, jak konzervativní Američané vzhlížející k obřím spalovacím motorům budou na tento vůz reagovat. Ford
8
Fotogalerie

Ford představil další Mustang do zásuvky. Má 1400 koní a zní jako naštvaná vrtačka

Americký Ford posouvá limity elektrického ústrojí a představuje závodní vůz pro soutěže dragsterů. Mezi vlky ho vypustí příští rok.

Automobilka Ford představila zbrusu nový automobil, který se zcela vymyká všemu, co od debutů nových vozů očekáváte. Divize Ford Performance totiž přijala výzvu postavit dragster na základech modelu Mustang s elektrickým pohonem. Vozy na závody typu drag mají jediný úkol - dostat se co nejrychleji z bodu A do bodu B na rovném úseku trati.

Bez bližších technických detailů tak Ford představuje model Mustang Cobra Jet 1400 s výkonem 1400 koní a točivým momentem 1491 N.m. Nejslavnější disciplínu této soutěže, kterou je sprint na čtvrt míle (400 metrů) prý zvládne do osmi sekund a na konci dráhy upaluje rychlostí 274 km/h.

„Tento projekt byl pro nás ve Ford Performance opravdovou výzvou, ale rádi jsme ji přijali. Projekt Cobra Jet 1400 jsme viděli jako příležitost vyvinout nové elektrické pohonné ústrojí v závodním autě, v čemž už máme bohaté zkušenosti, takže jsme si mohli nastavit nová měřítka a pak je pokořit. Byl to fantastický projekt a doufáme, že to byl jen první z mnoha, na kterých budeme pracovat,“ nechal se slyšet šéf divize Ford Performance Mark Rushbrook.

Název Cobra Jet jste už v souvislosti se značkou Ford určitě slyšeli. Na konci 60. let zdobil pony car modrého oválu se sedmilitrovým osmiválcem pod kapotou. Název se opět objevil například před dvěma lety, kdy taktéž zdobil závodní mustang, ale stále šlo o vůz se spalovacím motorem. Až tato nejnovější interpretace je osazena elektrickým ústrojím a má za úkol demonstrovat technickou pokročilost Fordu v této oblasti.

Elektrický závoďák se už určitě třese na start pořádného závodu. Na to si ale bude muset ještě chvíli počkat. Stále totiž prochází testováním a před publikum se dostane až příští rok. Vzhledem k situaci pandemie COVID-19 je pochopitelné, že si Ford na tento debut počká na vlídnější časy. Otázkou samozřejmě bude, jak konzervativní Američané vzhlížející k obřím spalovacím motorům budou na tento vůz reagovat.

Vzhledově došlo k tolika změnám nedošlo. Poznávacím znamením jsou samozřejmě obří gumové válce na zadní nápravě, které dragstery tak rádi deformují. Podle vzhledu patří Cobra Jet 1400 do kategorie Pro Stock. Ty musejí mít trubkové šasi, výkon okolo 1300 koní a maximálně 8,2 litrový spalovací motor.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud