Jak už to vypadá, i nové Aygo se dočká zvýšené dobrodružnější varianty. Nová studie se tváří odvážně.
Žádný elektromobil. Ukazuje se, že chystaný koncept X Prologue od Toyoty nakonec není předzvěstí společného projektu elektrického SUV od Toyoty a Subaru. Celým jménem Aygo X Prologue totiž japonská automobilka představuje studii nové generace ayga ve stylu crossoveru. Třídu minivozů, ze které většina značek v Evropě odchází, chce značka okořenit něčím novým.
Jak už víme, Toyota mezi nejdostupnějšími modely stále vidí budoucnost a na novém aygu již pracuje. Evropské návrhářské centrum automobilky tak přichází s odvážnějším pojetím, které očividně míří na poptávku po crossoverech. Studie má také dokázat, že i nejdostupnější auto v nabídce může designem vyčnívat z davu.
Nové aygo se tedy nejspíš dočká stejné cesty jako yaris, který po uvedení hatchbacku doplnil i crossover Yaris Cross. Maskované prototypy standardního ayga již byly zahlédnuty při testování, čímž by jeho zvýšená varianta určitě zapadla na místo druhého nejdostupnějšího auta Toyoty. Stejně jako u yarisu pak aygo využije podvozkovou platformu GA-B.
Odvážný přírůstek do segmentu minivozů zaujme LED světlomety, které ve tvaru křídel obepínají horní část kapoty motoru, přičemž stejného stylu využívají i zadní svítilny. Dvoubarevně lakovaná karoserie pak podtrhuje výrazné prolisy a široké zadní blatníky připomínající záď ostrého GR Yarisu.
U crossoveru hleděli návrháři i na praktičnost. V ochranném krytu zadního nárazníku je umístěn držák k upevnění nosiče jízdních kol, vozu nechybí integrovaný střešní nosič a ve zpětných zrcátkách jsou instalovány takzvané „akční kamery“, zaznamenávající vše, co se děje před vozem. Pohled do interiéru studie Toyota bohužel nenabízí.
Na rozdíl od větších modelů se nejmenší Toyota údajně obejde bez hybridního ústrojí – tím si zachová svou nízkou cenovku. Technickou stránku Aygo X Prologue však automobilka zatím neupřesňuje, stejně jako období, kdy bychom mohli novinku očekávat v produkci.
Standardní aygo se má znovu vyrábět v České republice v Kolíně. Tamní továrna, v níž vznikaly jeho sesterské modely Citroën C1 a Peugeot 108, je už plně pod vedením japonské značky.