Na stánku Seat se v Ženevě objevila studie SportCoupé Bocanegra, o níž jsme vás již krátce informovali. Podobně bude vypadat nová Ibiza.
Její tvary automobilka ale zatím tají, protože Ibizu nové generace představí až napřesrok spolu s novým sedanem. Bocanegra naznačuje, jak by další generace Ibizy, která je již přes dvacet let páteří španělské automobilky, měla vypadat, ale také způsob, jakým se budou vozy Seat v budoucnu ubírat. Žádné obraty ale nečekejme. Prezident Seatu Erich Schmidt zdůraznil kromě agresivního a sportovně střiženého stylingu také důraz na maximální praktičnost.
Automobil dostal jméno podle neobvyklé černé přídě, z níž vystupují světlomety ze světelných diod. Firemní logo – typické S – je nyní černé a má chromované orámování. Nízká čtyřmetrová karoserie Bocanegry se snaží o synergii sportovního vzhledu a chování s funkčností, prostorností a vysokou mírou bezpečnosti. Dalšími prvky, které si žádají pozornost, jsou panoramatická střecha, jež dnes nechybí snad jediné studii žádné z automobilek, poloha bočních směrovek na konci vnějších zpětných zrcátek a nízkoprofilové pneumatiky 235/35 na atraktivních kolech z lehké slitiny o průměru 19 palců. Vzhled zádě zaujme zejména mohutnými „rameny“, která nechávají vyniknout sdruženým svítilnám, a také centrálně umístěnou koncovkou výfuku, integrovanou do nárazníku.
Prostor pro cestující v konceptu Bocanegra zahrnuje mnoho odlišných barev a vzorů materiálů. Lehký sportovní design přístrojové desky a dalších prvků vychází z dominance středového panelu, který obsahuje klimatizační jednotku. Přístrojový štít odráží sportovní vzhled exteriéru. Oba kruhové ukazatele jsou nově navrženy, mezi nimi je panel s údaji periferních zařízení. Komunikační povely jsou předávány pomocí ovladačů na volantu, které maximalizují propojení řidiče, vozidla a dalších podsystémů, jimiž mohou být třeba telefon, palm nebo zařízení Bluetooth. Prostor pro posádku je doplněn loketními opěrkami a skořepinovými sedadly čalouněnými kůží a poloprůhledným plastem.
Nová studie Seatu je vybavena již dobře známým, výkonným a přesto úsporným, dvojitě přeplňovaným motorem 1,4 TSI a sedmistupňovou převodovkou DSG s možností ovládání na volantu. Sportovní charakter převodovky DSG není v rozporu šetrností malého motoru k životnímu prostředí. Stejně jako je tomu také u dalších Seatů, studie Bocanegra využívá možností podvozkového konceptu, popisovaného autory jako „Agile Chassis”.
Seat Bocanegra Concept na ženevskéma autosalonu
Seat Bocanegra Concept