Dvanáctiválcové BMW řady 7 nesoucí označení M760Li xDrive by mohlo už letos na podzim zmizet z nabídky značky. Alespoň to tedy říká web Bimmer Today... | BMW M760Li xDrive Zdroj: BMW

Dvanáctiválcové BMW řady 7 nesoucí označení M760Li xDrive by mohlo už letos na podzim zmizet z nabídky značky. Alespoň to tedy říká web Bimmer Today... | BMW M760Li xDrive | Zdroj: BMW

...který upřesňuje, že vyřazení motorizace bude krokem především na evropském trhu a BMW neplánuje přímého nástupce této verze u nové generace limuzíny. | BMW M760Li xDrive Zdroj: BMW

...který upřesňuje, že vyřazení motorizace bude krokem především na evropském trhu a BMW neplánuje přímého nástupce této verze u nové generace limuzíny. | BMW M760Li xDrive | Zdroj: BMW

Hlavními důvody jsou pochopitelně stále přísnější emisní limity v Evropě, kdy vrcholná sedmička s dvanáctiválcem nehází dobré světlo na flotilové emise značky se svými 285 g CO₂/km... | BMW M760Li xDrive Zdroj: BMW

Hlavními důvody jsou pochopitelně stále přísnější emisní limity v Evropě, kdy vrcholná sedmička s dvanáctiválcem nehází dobré světlo na flotilové emise značky se svými 285 g CO₂/km... | BMW M760Li xDrive | Zdroj: BMW

...– pro srovnání vrcholný osmiválec 750Li xDrive produkuje 217 g CO₂/km, přičemž svým výkonem není tolik pozadu (390 kW (530 k) vs. 430 kW (585 k). | BMW M760Li xDrive Zdroj: BMW

...– pro srovnání vrcholný osmiválec 750Li xDrive produkuje 217 g CO₂/km, přičemž svým výkonem není tolik pozadu (390 kW (530 k) vs. 430 kW (585 k). | BMW M760Li xDrive | Zdroj: BMW

Do karet nemá hrát ani samotná poptávka po nejvyšší verzi řady 7, která je příliš nízká, aby se značce vyplatilo dnes už stále vzácnější motorizaci udržovat při životě. | BMW M760Li xDrive Zdroj: BMW

Do karet nemá hrát ani samotná poptávka po nejvyšší verzi řady 7, která je příliš nízká, aby se značce vyplatilo dnes už stále vzácnější motorizaci udržovat při životě. | BMW M760Li xDrive | Zdroj: BMW

Ostatně loni šéf divize BMW M uvedl, že v blízké budoucnosti nevidí příchod nového modelu značky s motorem V12 pod kapotou. | BMW M760Li xDrive Zdroj: BMW

Ostatně loni šéf divize BMW M uvedl, že v blízké budoucnosti nevidí příchod nového modelu značky s motorem V12 pod kapotou. | BMW M760Li xDrive | Zdroj: BMW

Navíc, když vývoj nové generace se ubírá opačným směrem a finance mají mířit do příchodu  řady 7 s čistě elektrickým pohonem . | BMW M760Li xDrive Zdroj: BMW

Navíc, když vývoj nové generace se ubírá opačným směrem a finance mají mířit do příchodu řady 7 s čistě elektrickým pohonem. | BMW M760Li xDrive | Zdroj: BMW

Ta bude podle předsedy představenstva automobilky Olivera Zipse zastávat novou nejvýkonnější variantu, kterou doplní slabší plug-in hybrid a konvenční šestiválcové a osmiválcové verze. Více v článku... | BMW M760Li xDrive Zdroj: BMW

Ta bude podle předsedy představenstva automobilky Olivera Zipse zastávat novou nejvýkonnější variantu, kterou doplní slabší plug-in hybrid a konvenční šestiválcové a osmiválcové verze. Více v článku... | BMW M760Li xDrive | Zdroj: BMW

...který upřesňuje, že vyřazení motorizace bude krokem především na evropském trhu a BMW neplánuje přímého nástupce této verze u nové generace limuzíny. | BMW M760Li xDrive Zdroj: BMW
Hlavními důvody jsou pochopitelně stále přísnější emisní limity v Evropě, kdy vrcholná sedmička s dvanáctiválcem nehází dobré světlo na flotilové emise značky se svými 285 g CO₂/km... | BMW M760Li xDrive Zdroj: BMW
...– pro srovnání vrcholný osmiválec 750Li xDrive produkuje 217 g CO₂/km, přičemž svým výkonem není tolik pozadu (390 kW (530 k) vs. 430 kW (585 k). | BMW M760Li xDrive Zdroj: BMW
Do karet nemá hrát ani samotná poptávka po nejvyšší verzi řady 7, která je příliš nízká, aby se značce vyplatilo dnes už stále vzácnější motorizaci udržovat při životě. | BMW M760Li xDrive Zdroj: BMW
8
Fotogalerie

Motor V12 v BMW řady 7 má na kahánku. Z nabídky prý zmizí už letos na podzim

Emisní normy a malá poptávka mají zajistit odchod dvanáctiválcové „sedmičky“ ještě letos. Nejspíš ale jen v Evropě.

Dvanáctiválcové BMW řady 7 nesoucí označení M760Li xDrive by mohlo už letos na podzim zmizet z nabídky značky. Alespoň to tedy říká web Bimmer Today, který upřesňuje, že vyřazení motorizace bude krokem především na evropském trhu a BMW neplánuje přímého nástupce této verze u nové generace limuzíny.

Hlavními důvody jsou pochopitelně stále přísnější emisní limity v Evropě, kdy vrcholná sedmička s dvanáctiválcem nehází dobré světlo na flotilové emise značky se svými 285 g CO₂/km – pro srovnání vrcholný osmiválec 750Li xDrive produkuje 217 g CO₂/km, přičemž svým výkonem není tolik pozadu (390 kW (530 k) vs. 430 kW (585 k).

Do karet nemá hrát ani samotná poptávka po nejvyšší verzi řady 7, která je příliš nízká, aby se značce vyplatilo dnes už stále vzácnější motorizaci udržovat při životě. Ostatně loni šéf divize BMW M uvedl, že v blízké budoucnosti nevidí příchod nového modelu značky s motorem V12 pod kapotou.

Navíc, když vývoj nové generace se ubírá opačným směrem a finance mají mířit do příchodu řady 7 s čistě elektrickým pohonem. Ta bude podle předsedy představenstva automobilky Olivera Zipse zastávat novou nejvýkonnější variantu, kterou doplní slabší plug-in hybrid a konvenční šestiválcové a osmiválcové verze.

Dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec řady N74 však z produkce úplně nezmizí, stejně jako doposud by měl v upravené variantě nadále představovat srdce Rolls-Royců. Očekává se totiž v nové generaci modelu Ghost.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud