Jméno Puma už nebude známo pouze ve spojitosti s dostupným kupéčkem z přelomu tisíciletí. Ford totiž nyní jméno recykluje a používá na zbrusu nový crossover začleněný mezi modely EcoSport a Kuga. | Ford Puma Zdroj: Ford

Jméno Puma už nebude známo pouze ve spojitosti s dostupným kupéčkem z přelomu tisíciletí. Ford totiž nyní jméno recykluje a používá na zbrusu nový crossover začleněný mezi modely EcoSport a Kuga. | Ford Puma | Zdroj: Ford

Po stránce designu nová Puma rozvádí zavedené křivky a prvky posledních Fordů, zákazníky pak bude chtít zaujmout hlavně svou praktičností. | Ford Puma Zdroj: Ford

Po stránce designu nová Puma rozvádí zavedené křivky a prvky posledních Fordů, zákazníky pak bude chtít zaujmout hlavně svou praktičností. | Ford Puma | Zdroj: Ford

Architektura palubní desky ve velkém kopíruje dnešní Fiestu nebo Focus, i když standardně najdete v Pumě digitální přístrojový štít. Jako první malý crossover bude mít novinka i volitelně masážní sedačky vpředu. | Ford Puma Zdroj: Ford

Architektura palubní desky ve velkém kopíruje dnešní Fiestu nebo Focus, i když standardně najdete v Pumě digitální přístrojový štít. Jako první malý crossover bude mít novinka i volitelně masážní sedačky vpředu. | Ford Puma | Zdroj: Ford

Hlavní předností Pumy má být ovšem inovativní rozvržení zavazadlového prostoru, kterému Ford říká MegaBox. | Ford Puma Zdroj: Ford

Hlavní předností Pumy má být ovšem inovativní rozvržení zavazadlového prostoru, kterému Ford říká MegaBox. | Ford Puma | Zdroj: Ford

Jednoduše řečeno se jedná o kufr s dvojitou podlahou, kdy po odklopení víka najdete v tradičním místě rezervy další prostor k uložení věcí. | Ford Puma Zdroj: Ford

Jednoduše řečeno se jedná o kufr s dvojitou podlahou, kdy po odklopení víka najdete v tradičním místě rezervy další prostor k uložení věcí. | Ford Puma | Zdroj: Ford

Při zafixování víka tak vzniká opravdu hluboký zavazadlový prostor, do kterého dáte na výšku třeba dva golfové bagy. | Ford Puma Zdroj: Ford

Při zafixování víka tak vzniká opravdu hluboký zavazadlový prostor, do kterého dáte na výšku třeba dva golfové bagy. | Ford Puma | Zdroj: Ford

A jelikož je tento prostor odlit z plastu a vybaven zátkou na dně, klidně zde můžete hodit třeba zablácené boty a celý prostor následně snadno opláchnout. | Ford Puma Zdroj: Ford

A jelikož je tento prostor odlit z plastu a vybaven zátkou na dně, klidně zde můžete hodit třeba zablácené boty a celý prostor následně snadno opláchnout. | Ford Puma | Zdroj: Ford

Tímto řešením se Puma pyšní rekordním objemem kufru ve své třídě s celkem 456 litry. V případě zvolení hybridní motorizace, která má pod podlahou baterii, se však objem snižuje na 402 litrů. | Ford Puma Zdroj: Ford

Tímto řešením se Puma pyšní rekordním objemem kufru ve své třídě s celkem 456 litry. V případě zvolení hybridní motorizace, která má pod podlahou baterii, se však objem snižuje na 402 litrů. | Ford Puma | Zdroj: Ford

A pokud si zvolíte klasické rezervní kolo (namísto lepící sady), prostor se zase zmenší. Box s povinnou výbavou je poté uložen pod sedačkou spolujezdce, místu pro nohy ale nemá bránit. | Ford Puma Zdroj: Ford

A pokud si zvolíte klasické rezervní kolo (namísto lepící sady), prostor se zase zmenší. Box s povinnou výbavou je poté uložen pod sedačkou spolujezdce, místu pro nohy ale nemá bránit. | Ford Puma | Zdroj: Ford

Nakonec nechybí ani bezdotykové otevírá dveří kufru mávnutím nohou pod nárazníkem vozu. | Ford Puma Zdroj: Ford

Nakonec nechybí ani bezdotykové otevírá dveří kufru mávnutím nohou pod nárazníkem vozu. | Ford Puma | Zdroj: Ford

Když je řeč o hybridu, Ford u Pumy sází hlavně na své mild-hybridní 48V ústrojí kombinující litrový tříválec, řemenem poháněný startér-generátor a lithium-iontovou baterii. | Ford Puma Zdroj: Ford

Když je řeč o hybridu, Ford u Pumy sází hlavně na své mild-hybridní 48V ústrojí kombinující litrový tříválec, řemenem poháněný startér-generátor a lithium-iontovou baterii. | Ford Puma | Zdroj: Ford

Nabízeno bude ve dvou úrovních naladění – 114 kW (155 koní) a 92 kW (125 koní). Obě motorizace budou spojeny s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol. | Ford Puma Zdroj: Ford

Nabízeno bude ve dvou úrovních naladění – 114 kW (155 koní) a 92 kW (125 koní). Obě motorizace budou spojeny s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol. | Ford Puma | Zdroj: Ford

Nabídku motorů však rozšíří i jednotky bez elektrické pomoci. Půjde opět o litrový tříválec EcoBoost o výkonu 70 kW (95 koní) či 92 kW (125 koní), přičemž u druhého zmíněného bude později dostupná i sedmistupňová automatická převodovka. | Ford Puma Zdroj: Ford

Nabídku motorů však rozšíří i jednotky bez elektrické pomoci. Půjde opět o litrový tříválec EcoBoost o výkonu 70 kW (95 koní) či 92 kW (125 koní), přičemž u druhého zmíněného bude později dostupná i sedmistupňová automatická převodovka. | Ford Puma | Zdroj: Ford

S dostupností příští rok bude portfolio uzavírat taky přeplňovaný naftový čtyřválec 1.5 EcoBlue s manuálním převodovkou a výkonem 88 kW (120 koní). | Ford Puma Zdroj: Ford

S dostupností příští rok bude portfolio uzavírat taky přeplňovaný naftový čtyřválec 1.5 EcoBlue s manuálním převodovkou a výkonem 88 kW (120 koní). | Ford Puma | Zdroj: Ford

Samozřejmě bude Puma vybavena nejnovějšími asistenčními a bezpečnostními systémy – adaptivním tempomatem s funkcí Stop&Go, krizovým brzděním s detekcí chodců, čtením dopravních značek, udržováním jízdy v pruhu nebo parkovacím asistentem. | Ford Puma Zdroj: Ford

Samozřejmě bude Puma vybavena nejnovějšími asistenčními a bezpečnostními systémy – adaptivním tempomatem s funkcí Stop&Go, krizovým brzděním s detekcí chodců, čtením dopravních značek, udržováním jízdy v pruhu nebo parkovacím asistentem. | Ford Puma | Zdroj: Ford

Kromě standardní specifikace bude crossover nabízen také ve sportovnější verzi ST-Line a luxusnější Titanium. | Ford Puma Zdroj: Ford

Kromě standardní specifikace bude crossover nabízen také ve sportovnější verzi ST-Line a luxusnější Titanium. | Ford Puma | Zdroj: Ford

Do prodeje vstoupí Puma na konci letošního roku, cenovky zatím neznáme. Vyrábět se bude v rumunském závodě ve městě Craiova. | Ford Puma Zdroj: Ford

Do prodeje vstoupí Puma na konci letošního roku, cenovky zatím neznáme. Vyrábět se bude v rumunském závodě ve městě Craiova. | Ford Puma | Zdroj: Ford

Ford Puma Zdroj: Ford

Ford Puma | Zdroj: Ford

Ford Puma Zdroj: Ford

Ford Puma | Zdroj: Ford

Ford Puma Zdroj: Ford

Ford Puma | Zdroj: Ford

Ford Puma Zdroj: Ford

Ford Puma | Zdroj: Ford

Ford Puma Zdroj: Ford

Ford Puma | Zdroj: Ford

Ford Puma Zdroj: Ford

Ford Puma | Zdroj: Ford

Ford Puma Zdroj: Ford

Ford Puma | Zdroj: Ford

Ford Puma Zdroj: Ford

Ford Puma | Zdroj: Ford

Ford Puma Zdroj: Ford

Ford Puma | Zdroj: Ford

Ford Puma Zdroj: Ford

Ford Puma | Zdroj: Ford

Po stránce designu nová Puma rozvádí zavedené křivky a prvky posledních Fordů, zákazníky pak bude chtít zaujmout hlavně svou praktičností. | Ford Puma Zdroj: Ford
Architektura palubní desky ve velkém kopíruje dnešní Fiestu nebo Focus, i když standardně najdete v Pumě digitální přístrojový štít. Jako první malý crossover bude mít novinka i volitelně masážní sedačky vpředu. | Ford Puma Zdroj: Ford
Hlavní předností Pumy má být ovšem inovativní rozvržení zavazadlového prostoru, kterému Ford říká MegaBox. | Ford Puma Zdroj: Ford
Jednoduše řečeno se jedná o kufr s dvojitou podlahou, kdy po odklopení víka najdete v tradičním místě rezervy další prostor k uložení věcí. | Ford Puma Zdroj: Ford
27
Fotogalerie

Nový Ford Puma oficiálně: Je to hybridní crossover s fakt hlubokým kufrem!

Od dostupného sporťáku k městskému crossoveru. Ford již oficiálně představuje novou éru pro známé jméno Puma.

Jméno Puma už nebude známo pouze ve spojitosti s dostupným kupéčkem z přelomu tisíciletí. Ford totiž nyní jméno recykluje a používá na zbrusu nový crossover začleněný mezi modely EcoSport a Kuga. Po stránce designu nová Puma rozvádí zavedené křivky a prvky posledních Fordů, zákazníky pak bude chtít zaujmout hlavně svou praktičností.

Nový Ford Puma 2019: Srovnání s dalšími crossovery Ford
Model Ecosport Puma Kuga
Délka [mm] 4096 4186 4524
Šířka [mm] 1765 1805 1838
Výška [mm] 1653 1537 1689
Maximální objem kufru [l] 356 456 l 406

Architektura palubní desky ve velkém kopíruje dnešní Fiestu či Focus, i když standardně najdete v Pumě digitální přístrojový štít. Jako první malý crossover bude mít novinka i volitelně masážní sedačky vpředu. Hlavní předností Pumy má být ovšem inovativní rozvržení zavazadlového prostoru, kterému Ford říká MegaBox.

Jednoduše řečeno se jedná o kufr s dvojitou podlahou, kdy po odklopení víka najdete v tradičním místě rezervy další prostor k uložení věcí. Při zafixování víka tak vzniká opravdu hluboký zavazadlový prostor, do kterého dáte na výšku třeba dva golfové bagy. A jelikož je tento prostor odlit z plastu a vybaven zátkou na dně, klidně zde můžete hodit třeba zablácené boty a celý prostor následně snadno opláchnout.

Tímto řešením se Puma pyšní rekordním objemem kufru ve své třídě s celkem 456 litry. V případě zvolení hybridní verze, která má pod podlahou baterii, se však objem snižuje na 402 litrů. A pokud si zvolíte klasické rezervní kolo (namísto lepicí sady), prostor se ještě zmenší. Box s povinnou výbavou je poté uložen pod sedačkou spolujezdce, místu pro nohy ale nemá bránit. Nakonec nechybí ani bezdotykové otevírá dveří kufru mávnutím nohou pod nárazníkem vozu.

Když je řeč o hybridu, Ford u Pumy sází hlavně na své mild-hybridní 48V ústrojí kombinující litrový tříválec, řemenem poháněný startér-generátor a lithium-iontovou baterii. Nabízeno bude ve dvou úrovních naladění – 114 kW (155 koní) a 92 kW (125 koní). Obě motorizace budou spojeny s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol.

Nabídku motorů však rozšíří i jednotky bez elektrické pomoci. Půjde opět o litrový tříválec EcoBoost o výkonu 70 kW (95 koní) či 92 kW (125 koní), přičemž u druhého zmíněného bude později dostupná i sedmistupňová automatická převodovka. S dostupností příští rok bude portfolio uzavírat taky přeplňovaný naftový čtyřválec 1.5 EcoBlue s manuálním převodovkou a výkonem 88 kW (120 koní).

Samozřejmě bude Puma vybavena nejnovějšími asistenčními a bezpečnostními systémy – adaptivním tempomatem s funkcí Stop&Go, krizovým brzděním s detekcí chodců, čtením dopravních značek, udržováním jízdy v pruhu nebo parkovacím asistentem. Kromě standardní specifikace bude crossover nabízen také ve sportovnější verzi ST-Line a luxusnější Titanium.

Do prodeje vstoupí Puma na konci letošního roku, cenovky zatím neznáme. Vyrábět se bude v rumunském závodě ve městě Craiova.

Nový Ford Puma 2019: Základní přehled motorů
Motor 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost
Hybrid
1.0 EcoBoost
Hybrid
1.5
EcoBlue
Převodovka 6M 6M(7A) 6M 6M 6M
Největší výkon [kW] 70 92 92 114 88
Komb. spotřeba [l/100 km] zatím neuvedeno 5,8(-) 5,4 5,6 zatím neuvedeno
Dostupnost 11/2019 11/2019
(5/2020)
11/2019 11/2019 5/2020

Podrobnější technické údaje Ford zatím nezveřejnil.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud