Vozem s řadou unikátních nápadů byla Škoda 256.

Vozem s řadou unikátních nápadů byla Škoda 256.

Ta se nabízela v celé řadě variant, včetně autobusů, sanitek a nákladních aut.

Ta se nabízela v celé řadě variant, včetně autobusů, sanitek a nákladních aut.

V jinak nevyužitém prostoru se nacházel vysouvací box se štěrkem a lopatkou, což mělo řidičům pomoci při problémech s trakcí.

V jinak nevyužitém prostoru se nacházel vysouvací box se štěrkem a lopatkou, což mělo řidičům pomoci při problémech s trakcí.

Dnes už máme elektronické kontroly trakce...

Dnes už máme elektronické kontroly trakce...

Ukázkovým příkladem chytrosti nápadů Škody byl model Popular z roku 1930.

Ukázkovým příkladem chytrosti nápadů Škody byl model Popular z roku 1930.

Během svého životního cyklu obdržel automobil celou řadu užitečných doplňků, včetně sady kovových lyží.

Během svého životního cyklu obdržel automobil celou řadu užitečných doplňků, včetně sady kovových lyží.

Ty byly poprvé testovány v roce 1935 v lyžařském areálu Špindlerův Mlýn.

Ty byly poprvé testovány v roce 1935 v lyžařském areálu Špindlerův Mlýn.

Hlavním důvodem této novinky byl fakt, že během tuhých zim se řidiči se svými vozy těžko dostávali do horských chat. Následně se ukázalo, že vychytávkou mohou využít i bezpečnostní složky při hlídkování na hranicích v horských hřebenech.

Hlavním důvodem této novinky byl fakt, že během tuhých zim se řidiči se svými vozy těžko dostávali do horských chat. Následně se ukázalo, že vychytávkou mohou využít i bezpečnostní složky při hlídkování na hranicích v horských hřebenech.

Ukázka jednoho z mnoha chytrých řešení Škodovky - legendární škrabka ve víčku nádrže.

Ukázka jednoho z mnoha chytrých řešení Škodovky - legendární škrabka ve víčku nádrže.

Praktickým prvkem je také magnetická lampička. Přichytíte ji třeba na blatník, když v noci měníte kolo.

Praktickým prvkem je také magnetická lampička. Přichytíte ji třeba na blatník, když v noci měníte kolo.

Ta se nabízela v celé řadě variant, včetně autobusů, sanitek a nákladních aut.
V jinak nevyužitém prostoru se nacházel vysouvací box se štěrkem a lopatkou, což mělo řidičům pomoci při problémech s trakcí.
Dnes už máme elektronické kontroly trakce...
Ukázkovým příkladem chytrosti nápadů Škody byl model Popular z roku 1930.
10
Fotogalerie

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní spojení, které si mladoboleslavská Škoda vysloužila za řadu svých neotřelých nápadů.

Do pátrání po významu sloganu české automobilky se pustil Adrian Padeanu z amerického serveru Motor 1. Ten připomněl, že vznik společnosti se datuje už do roku 1895. V té době, pod názvem Laurin & Klement, vyráběla firma jízdní kola a motocykly. Na automobily přišla řada až o deset let později.

Jedním z posledních výrobků L&K, než společnost v roce 1925 koupila plzeňská Škoda, byl Model 110. Ten je mnohými považován za předchůdce sloganu "Simply Clever". Automobil totiž nabízel plně skládací prostřední řadu sedadel, takže mohl poskytnout mnohem více místa pro cestující vzadu. Vůz zaujal také vyklápěcím čelním sklem a chytrým umístěním rezervy. Při výměně kola nebylo nutné vyndávat zavazadla.

Dalším vozem s řadou unikátních nápadů byla Škoda 256. Ta se nabízela v celé řadě variant, včetně autobusů, sanitek a nákladních aut. V jinak nevyužitém prostoru se nacházel vysouvací box se štěrkem a lopatkou, což mělo řidičům pomoci při problémech s trakcí. 

07.jpg08.jpg09.jpg11.jpg
Do jinak nevyužitého prostoru byl umístěn box se štěrkem a lopatkou. Využíval se ale na ukládání nejrůznějších drobných předmětů

Ukázkovým příkladem chytrosti nápadů Škody byl model Popular z roku 1930. Během svého životního cyklu obdržel automobil celou řadu užitečných doplňků, včetně sady kovových lyží. Ty byly poprvé testovány v roce 1935 v lyžařském areálu Špindlerův Mlýn. Hlavním důvodem této novinky byl fakt, že během tuhých zim se řidiči se svými vozy těžko dostávali do horských chat. Následně se ukázalo, že vychytávkou mohou využít i bezpečnostní složky při hlídkování na hranicích v horských hřebenech. Speciální vozy Popular měly kovové lyže na přední nápravě a řetězy na zadních kolech.

15.jpg14.jpg16.jpg13.jpg
Píše se rok 1935 a Škoda na kola nasazuje sadu lyží. Nápad se poprvé testoval v lyžařském areálu Špindlerův Mlýn

Jednoduše chytré nápady aplikuje mladoboleslavská společnost do svých automobilů dodnes. Jedná se například o deštník umístěný v předních dveřích, obdobně jako u vozů Rolls-Royce. Zaujme také odnímatelná LED lampička v zadním zavazadlovém prostoru či škrabka, která se schovává ve víku nádrže. A lze údajně využít také jako lupa...

Ko_028.jpgSKODA_Kodiak_Mallorca_51.jpg
Vynalézavé nápady aplikovala Škoda i do Kodiaqu. Ten nabízí škrabku uschovanou ve víku nádrže, či vyjímatelnou LED svítilnu

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud