Nejen pomocí elektromobilů a hybridů chce Volkswagen snížit produkci škodlivých emisí. Německá značka tak investuje rovněž do výroby vlastní bionafty.
S bionaftou, tedy ekologickým palivem na rostlinné bázi, již experimentovala řada automobilek. Volkswagen však nyní prohlašuje, že jeho vlastní bionafta nazvaná R33 BlueDiesel právě dokončila testovací fázi. Od začátku roku tímto palivem značka poháněla firemní vozidla svého sídla ve Wolfsburgu.
Projekt byl společnou prací německého výrobce a univerzity aplikované vědy v Coburgu, přičemž základ složení bionafty pochází od finské olejářské společnosti Neste, která na palivu pracovala již před deseti lety. I zde se přitom k výrobě částečně využívá i použitý kuchyňský olej. Volkswagen tento proces popisuje sloganem „z friťáku do nádrže“.
Podle Volkswagenu bylo měřeními zjištěno, že používání bionafty snižuje emise CO2 o rovných 20 % vůči autům, používajícím konvenční motorovou naftu. Pozitivní výsledky nakonec přesvědčily VW, aby v prostorách továrny ve Wolfsburgu doplnil vlastní čerpací stanici právě o toto palivo. R33 mimochodem splňuje standardní normu pro naftu DIN EN 590.
Stále ovšem mluvíme o čistě experimentálním použití, zatímco nové testy paliva budou probíhat také v továrně Volkswagenu v Salzgitteru. Už nyní však automobilka zvažuje možnost R33BlueDiesel nabízet také na veřejných místech. Pokud by k prodeji bionafty opravdu došlo, VW by ji rád označoval jako ekologickou prémiovou naftu (Green Premium).
„Výsledky testování R33 BlueDieselu jsou velice povzbudivé, jak pro Volkswagen, tak pro jeho partnery. Do budoucna se tedy připravujeme na nárůst zájmu o kapalná biopaliva ze zbytkových produktů a jejich pokročilé varianty. Doufám, že v blízké době začnou R33 jako Green Premium nabízet i klasické čerpací stanice,“ uvedl projektový manažer Thomas Garbe.