Po řadě úniků a upoutávek již BMW naplno představuje SUV iX3, tedy čistě elektrickou verzi standardního X3.
S novou, čistě elektrickou variantou SUV X3 rozjíždí BMW svou novou kapitolu elektrifikace modelového portfolia. Nové iX3 tak přináší nejen poslední generaci elektrického ústrojí BMW, ale zároveň je prvním elektrickým SUV řady X v nabídce, jehož techniku později, ač v jiných úrovních specifikace, využijí i nadcházející elektromobily i4 Gran Coupe a SUV iNext.
Řada X3 je u BMW rovněž první, která začíná nabízet jak normální spalovací zážehové a vznětové motory, tak plug-in hybridní i čistě elektrický pohon. Pátou generací pohonného ústrojí se pak v případě iX3 myslí elektromotor o výkonu 210 kW (286 koní) a točivém momentu 400 N.m, využívající bateriový modul o kapacitě 80 kWh, který má vozu zajistit dojezd až 460 km (WLTP).
Elektromotor pohání jen zadní kola. Zrychlením z nuly na 100 km/h za 6,8 vteřiny se přitom iX3 vyrovnává benzinovému X3 xDrive30i s pohonem všech kol. Maximální rychlost je však u elektromobilu omezena na 180 km/h.
Ústrojí BMW iX3 umožňuje jak jednofázové nabíjení výkonem až 7,4 kW a třífázové nabíjení výkonem až 11 kW, tak rychlonabíjení u veřejných DC nabíječek výkonem až 150 kW – v tomto případě čekejte dobití z 0 na 80 % kapacity za 34 minut. S extrémně plochou baterií v podlaze pak iX3 nenabízí o tolik menší zavazadlový prostor – k dispozici je objem 510 až 1560 litrů (standardní X3 má 550 až 1600 litrů).
Design asi netřeba více rozebírat a jednoduše koukáte na aerodynamičtější verzi X3 se zahlazenou maskou nebo novými aerodynamickými koly. Uvnitř k mnoha změnám také nedochází kromě světle modrých detailů. Ve standardní výbavě iX3 je rovněž adaptivní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. S volitelným tažným zařízením je poté možné tahat přívěs do hmotnosti 750 kg.
Se začátkem produkce iX3, která bude pro všechny světové trhy probíhat v Číně, hledí BMW ještě více na ekologii. Kromě toho, že na konstrukci elektromotoru nebyly využity žádné vzácné suroviny, chce BMW u celého cyklu výroby – včetně nákupu surovin, dodavatelského řetězce, fáze výroby a používání i recyklace – prokázat, že CO2 stopa elektromobilu je podstatně nižší než u konvenčním způsobem poháněného sourozence.
U BMW iX3 má být stopa o 30 % menší než v případě naftového BMW X3 sDrive 20d. To platí, pokud bude během fáze používání automobilu využívána běžně dostupná evropská elektrická energie. Jestliže bude vozidlo nabíjeno zelenou elektřinou, BMW zmiňuje stopu nižší o přibližně 60 %. Vysloužilé baterie iX3 chce nakonec značka sekundárně využívat jako stacionární zdroj energie.
Prodeje započnou nejprve koncem roku 2020 v Číně, poté budou následovat další trhy. České zastoupení BMW už nicméně uvádí cenovku od 1.859.000 Kč a spuštění objednávek na konci července, přičemž svých vozů se první zájemci u nás dočkají v lednu příštího roku.