S novou, čistě elektrickou variantou SUV X3 rozjíždí BMW svou novou kapitolu elektrifikace modelového portfolia. Nové iX3 tak přináší nejen poslední generaci elektrického ústrojí BMW... | BMW iX3 Zdroj: BMW

S novou, čistě elektrickou variantou SUV X3 rozjíždí BMW svou novou kapitolu elektrifikace modelového portfolia. Nové iX3 tak přináší nejen poslední generaci elektrického ústrojí BMW... | BMW iX3 | Zdroj: BMW

...ale zároveň je prvním elektrickým SUV řady X v nabídce, jehož techniku později, ač v jiných úrovních specifikace, využijí i nadcházející elektromobily  i4 Gran Coupe  a  SUV iNext . | BMW iX3 Zdroj: BMW

...ale zároveň je prvním elektrickým SUV řady X v nabídce, jehož techniku později, ač v jiných úrovních specifikace, využijí i nadcházející elektromobily i4 Gran Coupe a SUV iNext. | BMW iX3 | Zdroj: BMW

Řada X3 je u BMW rovněž první, která začíná nabízet jak normální spalovací zážehové a vznětové motory, tak plug-in hybridní i čistě elektrický pohon. | BMW iX3 Zdroj: BMW

Řada X3 je u BMW rovněž první, která začíná nabízet jak normální spalovací zážehové a vznětové motory, tak plug-in hybridní i čistě elektrický pohon. | BMW iX3 | Zdroj: BMW

Pátou generací pohonného ústrojí se pak v případě iX3 myslí elektromotor o výkonu 210 kW (286 koní) a točivém momentu 400 N.m, využívající bateriový modul o kapacitě 80 kWh, který má vozu zajistit dojezd až 460 km (WLTP). | BMW iX3 Zdroj: BMW

Pátou generací pohonného ústrojí se pak v případě iX3 myslí elektromotor o výkonu 210 kW (286 koní) a točivém momentu 400 N.m, využívající bateriový modul o kapacitě 80 kWh, který má vozu zajistit dojezd až 460 km (WLTP). | BMW iX3 | Zdroj: BMW

Elektromotor pohání jen zadní kola. Zrychlením z nuly na 100 km/h za 6,8 vteřiny se přitom iX3 vyrovnává benzinovému X3 xDrive30i s pohonem všech kol. Maximální rychlost je však u elektromobilu omezena na 180 km/h. | BMW iX3 Zdroj: BMW

Elektromotor pohání jen zadní kola. Zrychlením z nuly na 100 km/h za 6,8 vteřiny se přitom iX3 vyrovnává benzinovému X3 xDrive30i s pohonem všech kol. Maximální rychlost je však u elektromobilu omezena na 180 km/h. | BMW iX3 | Zdroj: BMW

Ústrojí BMW iX3 umožňuje jak jednofázové nabíjení výkonem až 7,4 kW a třífázové nabíjení výkonem až 11 kW... | BMW iX3 Zdroj: BMW

Ústrojí BMW iX3 umožňuje jak jednofázové nabíjení výkonem až 7,4 kW a třífázové nabíjení výkonem až 11 kW... | BMW iX3 | Zdroj: BMW

...tak rychlonabíjení u veřejných DC nabíječek výkonem až 150 kW – v tomto případě čekejte dobití z 0 na 80 % kapacity za 34 minut. | BMW iX3 Zdroj: BMW

...tak rychlonabíjení u veřejných DC nabíječek výkonem až 150 kW – v tomto případě čekejte dobití z 0 na 80 % kapacity za 34 minut. | BMW iX3 | Zdroj: BMW

S extrémně plochou baterií v podlaze pak iX3 nenabízí o tolik menší zavazadlový prostor – k dispozici je objem 510 až 1560 litrů (standardní X3 má 550 až 1600 litrů). | BMW iX3 Zdroj: BMW

S extrémně plochou baterií v podlaze pak iX3 nenabízí o tolik menší zavazadlový prostor – k dispozici je objem 510 až 1560 litrů (standardní X3 má 550 až 1600 litrů). | BMW iX3 | Zdroj: BMW

Design asi netřeba více rozebírat a jednoduše koukáte na aerodynamičtější verzi X3 se zahlazenou maskou nebo novými aerodynamickými koly. Uvnitř k mnoha změnám také nedochází kromě světle modrých detailů. | BMW iX3 Zdroj: BMW

Design asi netřeba více rozebírat a jednoduše koukáte na aerodynamičtější verzi X3 se zahlazenou maskou nebo novými aerodynamickými koly. Uvnitř k mnoha změnám také nedochází kromě světle modrých detailů. | BMW iX3 | Zdroj: BMW

Ve standardní výbavě iX3 je rovněž adaptivní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. S volitelným tažným zařízením je poté možné tahat přívěs do hmotnosti 750 kg. | BMW iX3 Zdroj: BMW

Ve standardní výbavě iX3 je rovněž adaptivní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. S volitelným tažným zařízením je poté možné tahat přívěs do hmotnosti 750 kg. | BMW iX3 | Zdroj: BMW

Se začátkem produkce iX3, která bude pro všechny světové trhy probíhat v Číně, hledí BMW ještě více na ekologii. Kromě toho, že na konstrukci elektromotoru nebyly využity žádné vzácné suroviny, chce BMW u celého cyklu výroby... | BMW iX3 Zdroj: BMW

Se začátkem produkce iX3, která bude pro všechny světové trhy probíhat v Číně, hledí BMW ještě více na ekologii. Kromě toho, že na konstrukci elektromotoru nebyly využity žádné vzácné suroviny, chce BMW u celého cyklu výroby... | BMW iX3 | Zdroj: BMW

...– včetně nákupu surovin, dodavatelského řetězce, fáze výroby a používání i recyklace – prokázat, že CO₂ stopa elektromobilu je podstatně nižší než u konvenčním způsobem poháněného sourozence. | BMW iX3 Zdroj: BMW

...– včetně nákupu surovin, dodavatelského řetězce, fáze výroby a používání i recyklace – prokázat, že CO₂ stopa elektromobilu je podstatně nižší než u konvenčním způsobem poháněného sourozence. | BMW iX3 | Zdroj: BMW

U BMW iX3 má být stopa o 30 % menší než v případě naftového BMW X3 sDrive 20d. To platí, pokud bude během fáze používání automobilu využívána běžně dostupná evropská elektrická energie. | BMW iX3 Zdroj: BMW

U BMW iX3 má být stopa o 30 % menší než v případě naftového BMW X3 sDrive 20d. To platí, pokud bude během fáze používání automobilu využívána běžně dostupná evropská elektrická energie. | BMW iX3 | Zdroj: BMW

Jestliže bude vozidlo nabíjeno zelenou elektřinou, BMW zmiňuje stopu nižší o přibližně 60 %. Vysloužilé baterie iX3 chce nakonec značka sekundárně využívat jako stacionární zdroj energie. | BMW iX3 Zdroj: BMW

Jestliže bude vozidlo nabíjeno zelenou elektřinou, BMW zmiňuje stopu nižší o přibližně 60 %. Vysloužilé baterie iX3 chce nakonec značka sekundárně využívat jako stacionární zdroj energie. | BMW iX3 | Zdroj: BMW

Prodeje započnou nejprve koncem roku 2020 v Číně, poté budou následovat další trhy. | BMW iX3 Zdroj: BMW

Prodeje započnou nejprve koncem roku 2020 v Číně, poté budou následovat další trhy. | BMW iX3 | Zdroj: BMW

České zastoupení BMW už nicméně uvádí cenovku od 1.859.000 Kč a spuštění objednávek na konci července, přičemž svých vozů se první zájemci u nás dočkají v lednu příštího roku. | BMW iX3 Zdroj: BMW

České zastoupení BMW už nicméně uvádí cenovku od 1.859.000 Kč a spuštění objednávek na konci července, přičemž svých vozů se první zájemci u nás dočkají v lednu příštího roku. | BMW iX3 | Zdroj: BMW

| BMW iX3 Zdroj: BMW

| BMW iX3 | Zdroj: BMW

| BMW iX3 Zdroj: BMW

| BMW iX3 | Zdroj: BMW

| BMW iX3 Zdroj: BMW

| BMW iX3 | Zdroj: BMW

| BMW iX3 Zdroj: BMW

| BMW iX3 | Zdroj: BMW

| BMW iX3 Zdroj: BMW

| BMW iX3 | Zdroj: BMW

| BMW iX3 Zdroj: BMW

| BMW iX3 | Zdroj: BMW

| BMW iX3 Zdroj: BMW

| BMW iX3 | Zdroj: BMW

| BMW iX3 Zdroj: BMW

| BMW iX3 | Zdroj: BMW

| BMW iX3 Zdroj: BMW

| BMW iX3 | Zdroj: BMW

| BMW iX3 Zdroj: BMW

| BMW iX3 | Zdroj: BMW

| BMW iX3 Zdroj: BMW

| BMW iX3 | Zdroj: BMW

| BMW iX3 Zdroj: BMW

| BMW iX3 | Zdroj: BMW

| BMW iX3 Zdroj: BMW

| BMW iX3 | Zdroj: BMW

| BMW iX3 Zdroj: BMW

| BMW iX3 | Zdroj: BMW

...ale zároveň je prvním elektrickým SUV řady X v nabídce, jehož techniku později, ač v jiných úrovních specifikace, využijí i nadcházející elektromobily  i4 Gran Coupe  a  SUV iNext . | BMW iX3 Zdroj: BMW
Řada X3 je u BMW rovněž první, která začíná nabízet jak normální spalovací zážehové a vznětové motory, tak plug-in hybridní i čistě elektrický pohon. | BMW iX3 Zdroj: BMW
Pátou generací pohonného ústrojí se pak v případě iX3 myslí elektromotor o výkonu 210 kW (286 koní) a točivém momentu 400 N.m, využívající bateriový modul o kapacitě 80 kWh, který má vozu zajistit dojezd až 460 km (WLTP). | BMW iX3 Zdroj: BMW
Elektromotor pohání jen zadní kola. Zrychlením z nuly na 100 km/h za 6,8 vteřiny se přitom iX3 vyrovnává benzinovému X3 xDrive30i s pohonem všech kol. Maximální rychlost je však u elektromobilu omezena na 180 km/h. | BMW iX3 Zdroj: BMW
30
Fotogalerie

Nové BMW iX3 oficiálně: Ujede 460 km a má zadní pohon. A rovnou i českou cenu!

Po řadě úniků a upoutávek již BMW naplno představuje SUV iX3, tedy čistě elektrickou verzi standardního X3.

S novou, čistě elektrickou variantou SUV X3 rozjíždí BMW svou novou kapitolu elektrifikace modelového portfolia. Nové iX3 tak přináší nejen poslední generaci elektrického ústrojí BMW, ale zároveň je prvním elektrickým SUV řady X v nabídce, jehož techniku později, ač v jiných úrovních specifikace, využijí i nadcházející elektromobily i4 Gran Coupe a SUV iNext.

Řada X3 je u BMW rovněž první, která začíná nabízet jak normální spalovací zážehové a vznětové motory, tak plug-in hybridní i čistě elektrický pohon. Pátou generací pohonného ústrojí se pak v případě iX3 myslí elektromotor o výkonu 210 kW (286 koní) a točivém momentu 400 N.m, využívající bateriový modul o kapacitě 80 kWh, který má vozu zajistit dojezd až 460 km (WLTP).

Elektromotor pohání jen zadní kola. Zrychlením z nuly na 100 km/h za 6,8 vteřiny se přitom iX3 vyrovnává benzinovému X3 xDrive30i s pohonem všech kol. Maximální rychlost je však u elektromobilu omezena na 180 km/h.

Ústrojí BMW iX3 umožňuje jak jednofázové nabíjení výkonem až 7,4 kW a třífázové nabíjení výkonem až 11 kW, tak rychlonabíjení u veřejných DC nabíječek výkonem až 150 kW – v tomto případě čekejte dobití z 0 na 80 % kapacity za 34 minut. S extrémně plochou baterií v podlaze pak iX3 nenabízí o tolik menší zavazadlový prostor – k dispozici je objem 510 až 1560 litrů (standardní X3 má 550 až 1600 litrů).

Design asi netřeba více rozebírat a jednoduše koukáte na aerodynamičtější verzi X3 se zahlazenou maskou nebo novými aerodynamickými koly. Uvnitř k mnoha změnám také nedochází kromě světle modrých detailů. Ve standardní výbavě iX3 je rovněž adaptivní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. S volitelným tažným zařízením je poté možné tahat přívěs do hmotnosti 750 kg.

Se začátkem produkce iX3, která bude pro všechny světové trhy probíhat v Číně, hledí BMW ještě více na ekologii. Kromě toho, že na konstrukci elektromotoru nebyly využity žádné vzácné suroviny, chce BMW u celého cyklu výroby – včetně nákupu surovin, dodavatelského řetězce, fáze výroby a používání i recyklace – prokázat, že CO2 stopa elektromobilu je podstatně nižší než u konvenčním způsobem poháněného sourozence.

U BMW iX3 má být stopa o 30 % menší než v případě naftového BMW X3 sDrive 20d. To platí, pokud bude během fáze používání automobilu využívána běžně dostupná evropská elektrická energie. Jestliže bude vozidlo nabíjeno zelenou elektřinou, BMW zmiňuje stopu nižší o přibližně 60 %. Vysloužilé baterie iX3 chce nakonec značka sekundárně využívat jako stacionární zdroj energie.

Prodeje započnou nejprve koncem roku 2020 v Číně, poté budou následovat další trhy. České zastoupení BMW už nicméně uvádí cenovku od 1.859.000 Kč a spuštění objednávek na konci července, přičemž svých vozů se první zájemci u nás dočkají v lednu příštího roku.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud