Dá se čekat, že CX-50 bude jemnou evolucí aktuálního designového jazyka Kodo, v nabídce tedy nebude příliš vyčnívat nějakou extravagancí. Zdroj: Kolesa.ru

Dá se čekat, že CX-50 bude jemnou evolucí aktuálního designového jazyka Kodo, v nabídce tedy nebude příliš vyčnívat nějakou extravagancí. | Zdroj: Kolesa.ru

CX-50 bude součástí technologické skupiny menších vozů, nedostane tedy pohon zadních kol a šestiválce, jako  chystané větší modely CX-60 a CX-80 . Zdroj: Kolesa.ru

CX-50 bude součástí technologické skupiny menších vozů, nedostane tedy pohon zadních kol a šestiválce, jako chystané větší modely CX-60 a CX-80. | Zdroj: Kolesa.ru

Pokud se vám zdálo, že  uvedení Mazdy CX-30  (vyplňující místo mezi SUV CX-3 a CX-5) jaksi narušilo linii označení modelů japonské značky, v blízké budoucnosti bude portfolio Mazdy ještě o něco komplikovanější.

Pokud se vám zdálo, že uvedení Mazdy CX-30 (vyplňující místo mezi SUV CX-3 a CX-5) jaksi narušilo linii označení modelů japonské značky, v blízké budoucnosti bude portfolio Mazdy ještě o něco komplikovanější.

Automobilka totiž oznamuje chystané rozšíření nabídky modelů v Evropě o nová SUV CX-60 a CX-80.

Automobilka totiž oznamuje chystané rozšíření nabídky modelů v Evropě o nová SUV CX-60 a CX-80.

Nové Mazdy CX-60 a CX-80 se mají na evropském trhu objevit v následujících dvou letech. Určitou představu o svém umístění v modelové řadě doplňuje potvrzení, že novinky budou „k dispozici se dvěma, respektive třemi řadami sedadel“.

Nové Mazdy CX-60 a CX-80 se mají na evropském trhu objevit v následujících dvou letech. Určitou představu o svém umístění v modelové řadě doplňuje potvrzení, že novinky budou „k dispozici se dvěma, respektive třemi řadami sedadel“.

Očekáváme tedy, že Mazda vstoupí na starém kontinentu do kategorie ještě větších SUV než zastává současná CX-5.

Očekáváme tedy, že Mazda vstoupí na starém kontinentu do kategorie ještě větších SUV než zastává současná CX-5.

Nové modely dostanou u Mazdy také poprvé plug-in hybridní ústrojí kombinující benzinový čtyřválec s elektromotorem. Ostatně nutnou elektrifikaci  potvrdila značka dříve , s možným využitím techniky od Toyoty.

Nové modely dostanou u Mazdy také poprvé plug-in hybridní ústrojí kombinující benzinový čtyřválec s elektromotorem. Ostatně nutnou elektrifikaci potvrdila značka dříve, s možným využitím techniky od Toyoty.

Dále však máme čekat i uvedení nového šestiválce Skyactiv-X a dieselu Skyactiv-D, oba využívající 48V mild-hybridní systém.

Dále však máme čekat i uvedení nového šestiválce Skyactiv-X a dieselu Skyactiv-D, oba využívající 48V mild-hybridní systém.

Dále však uvede Mazda i nový šestiválec Skyactiv-X a diesel Skyactiv-D, oba využívající 48V mild-hybridní systém.

Dále však uvede Mazda i nový šestiválec Skyactiv-X a diesel Skyactiv-D, oba využívající 48V mild-hybridní systém.

S novinkami pokračuje Mazda také v případě  elektromobilu MX-30 . Automobilka totiž potvrzuje, že v rámci modernizace v první polovině roku 2022 přinese model řadu inovací...

S novinkami pokračuje Mazda také v případě elektromobilu MX-30. Automobilka totiž potvrzuje, že v rámci modernizace v první polovině roku 2022 přinese model řadu inovací...

...a to včetně nasazení malého Wankelova rotačního motoru ve funkci pomocného generátoru elektrické energie.

...a to včetně nasazení malého Wankelova rotačního motoru ve funkci pomocného generátoru elektrické energie.

 Už dříve zaznělo , že prodejní cíle automobilky naplňuje MX-30 zhruba z poloviny a vina padá především na nízký dojezd (asi 200 km) ve spojení s cenovkou vůči konkurenci.

Už dříve zaznělo, že prodejní cíle automobilky naplňuje MX-30 zhruba z poloviny a vina padá především na nízký dojezd (asi 200 km) ve spojení s cenovkou vůči konkurenci.

Malý Wankelův motor by tedy fungoval čistě ve formě generátoru dobíjecího 35,5kWh akumulátor vozu, kdykoliv to bude nutné. Dojezd by tak mohla Mazda zvýšit z původních 200 na zhruba 400 km. 

Malý Wankelův motor by tedy fungoval čistě ve formě generátoru dobíjecího 35,5kWh akumulátor vozu, kdykoliv to bude nutné. Dojezd by tak mohla Mazda zvýšit z původních 200 na zhruba 400 km. 

Nakonec automobilka v tiskové zprávě dodává, že přibližně v roce 2025 představí řadu dalších modelů na platformě určené pro elektromobily – odtud vede přímá cesta ke kompletní elektrifikaci modelové řady do roku 2030.

Nakonec automobilka v tiskové zprávě dodává, že přibližně v roce 2025 představí řadu dalších modelů na platformě určené pro elektromobily – odtud vede přímá cesta ke kompletní elektrifikaci modelové řady do roku 2030.

CX-50 bude součástí technologické skupiny menších vozů, nedostane tedy pohon zadních kol a šestiválce, jako  chystané větší modely CX-60 a CX-80 . Zdroj: Kolesa.ru
Pokud se vám zdálo, že  uvedení Mazdy CX-30  (vyplňující místo mezi SUV CX-3 a CX-5) jaksi narušilo linii označení modelů japonské značky, v blízké budoucnosti bude portfolio Mazdy ještě o něco komplikovanější.
Automobilka totiž oznamuje chystané rozšíření nabídky modelů v Evropě o nová SUV CX-60 a CX-80.
Nové Mazdy CX-60 a CX-80 se mají na evropském trhu objevit v následujících dvou letech. Určitou představu o svém umístění v modelové řadě doplňuje potvrzení, že novinky budou „k dispozici se dvěma, respektive třemi řadami sedadel“.
14
Fotogalerie

Nová Mazda CX-50 se už rýsuje. Bude-li vypadat takto, zlobit se nebudeme

Oficiální premiéra je ještě daleko, ale podle patentových nákresů a tohoto digitálního odhadu si můžeme udělat představu o designu již dnes.

Nový model CX-50 se v nabídce Mazdy zařadí nad CX-5 v podobném duchu, jako stojí CX-30 nad CX-3. Šikovným kolegům ze serveru kolesa.ru se podařilo vytvořit její možnou podobu podle patentových snímků a jak již víme z minulosti, ve svých odhadech se mýlí jen v drobných detailech. Dá se čekat, že půjde o jemnou evoluci aktuálního designového jazyka Kodo, v nabídce tedy nebude příliš vyčnívat nějakou extravagancí.

CX-50 bude součástí technologické skupiny menších vozů, nedostane tedy pohon zadních kol a šestiválce, jako chystané větší modely CX-60 a CX-80. Půjde o předokolku s možností dostat na přání i pohon všech kol. Pokud si už chystáte šekovou knížku, zabrzděte – tento model bude k dostání pouze ve Spojených státech, kde se bude také vyrábět v nové továrně Mazdy a Toyoty v Huntsville v Alabamě.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud