S tímto provedením Škody Octavia G-Tec se budeme moci na příštích pár let rozloučit. V souvislosti s modernizací dostane nový motor, lehčí tlakové lahve, a především zadní nápravu s vlečenými rameny. Foto: Ondřej Kroutil

S tímto provedením Škody Octavia G-Tec se budeme moci na příštích pár let rozloučit. V souvislosti s modernizací dostane nový motor, lehčí tlakové lahve, a především zadní nápravu s vlečenými rameny. | Foto: Ondřej Kroutil

Motor 1.4 TSI v Octavii G-Tec skončí. Nahradí jej modernější agregát 1.5 TSI. Foto: Ondřej Kroutil

Motor 1.4 TSI v Octavii G-Tec skončí. Nahradí jej modernější agregát 1.5 TSI. | Foto: Ondřej Kroutil

Tlakové lahce budou umístěny před i za zadní nápravou. Ty zadní budou vyrobeny z kompozitu a ušetří spoustu kilogramů.  Foto: Ondřej Kroutil

Tlakové lahce budou umístěny před i za zadní nápravou. Ty zadní budou vyrobeny z kompozitu a ušetří spoustu kilogramů. | Foto: Ondřej Kroutil

Specifickým prvkem verze G-Tec jsou dva ukazatele stavu paliva - pro CNG i benzin zvlášť Foto: Ondřej Kroutil

Specifickým prvkem verze G-Tec jsou dva ukazatele stavu paliva - pro CNG i benzin zvlášť | Foto: Ondřej Kroutil

Reálně není problém jezdit za korunu na kilometr Foto: Ondřej Kroutil

Reálně není problém jezdit za korunu na kilometr | Foto: Ondřej Kroutil

Motor 1.4 TSI v Octavii G-Tec skončí. Nahradí jej modernější agregát 1.5 TSI. Foto: Ondřej Kroutil
Tlakové lahce budou umístěny před i za zadní nápravou. Ty zadní budou vyrobeny z kompozitu a ušetří spoustu kilogramů.  Foto: Ondřej Kroutil
Specifickým prvkem verze G-Tec jsou dva ukazatele stavu paliva - pro CNG i benzin zvlášť Foto: Ondřej Kroutil
Reálně není problém jezdit za korunu na kilometr Foto: Ondřej Kroutil
5
Fotogalerie

Škoda Octavia G-Tec přijde o multilink a verzi liftback. Známe podrobnosti

Octavia G-Tec s novým motorem bude k mání od poloviny června letošního roku. Až do konce života současné generace zůstane pouze v provedení kombi s jednodušší zadní nápravou.

Rozsáhlá modernizace čeká Škodu Octavia G-Tec v souvislosti s ukončením nabídky motoru 1.4 TSI. V současnosti stále ještě prodávaný čtyřválec bude nahrazen agregátem 1.5 TSI, který by měl disponovat výkonem 96 kW a točivým momentem 250 N.m. Jak jsme již uvedli dříve, ocelové tlakové lahve nahradí kompozitové, které sníží hmotnost vozu a pojmou 19 kilogramů CNG. Avšak na úkor nádrže na benzin, jejíž objem se zmenší z 50 na 10,5 litru.

To jsou všechno informace, které už z Autorevue znáte, určitě jste však nevěděli o změnách v konstrukci podvozku a „osekání“ nabídky karosářských verzí. Od června letošního roku, kdy vstoupí Octavia G-Tec s motorem 1.5 TSI do prodeje, totiž pořídíte pouze kombi, a navíc s vlečenými rameny místo dosud standardně dodávané víceprvkové zadní nápravy. Právě ta byla pro řadu zájemců o úspornou Octavii jedním z důvodů, pro který upřednostnili plynovou verzi namísto 1.6 TDI.

Informace se objevily v našem diskusním fóru garáž.autorevue.cz a potvrdil je Vítězslav Pelc, tiskový mluvčí českého zastoupení Škodovky. „V průběhu druhé poloviny letošního roku bude k dispozici již výhradně karosářská varianta Octavia Combi G-Tec s novým motorem 1,5 TSI. Zástavba nového typu hmotnostně lehčích tlakových nádrží na CNG z kompozitu (rozdíl cca 100 kg ve srovnání s původními ocelovými), umožnila našim vývojářům použití vlečné zadní nápravy,“ prozradil na dotaz redakce Autorevue Pelc.

„Vlečná náprava současné generace modelu Octavia je nové konstrukce, vycházející z platformy MQB. Od staršího typu se odlišuje kromě jiného jiným tvarem ramen a použitím moderních materiálů, které vydrží větší zatížení. Jejím použitím dojde k redukci hmotnosti o cca 2 kg při zvýšení nosnosti o 50 kg a zachování torzní tuhosti. Jiným designem se povedlo zlepšit i boční tuhost nápravy a její elastokinematické vlastnosti. Dalším faktorem, který hovoří v její prospěch, je i snížení hmotnosti až o 16 kg, což má přímý dopad na nižší spotřebu paliva a emise CO2," doplnil tiskový mluvčí.

Co se karosářských variant týče, jde o dočasné, avšak nikoliv krátkodobé řešení. S novou, v pořadí již čtvrtou generací Škody Octavia, se provedení liftback u verze G-Tec vrátí, zatím ale není jasno, jaká politika zavládne v oblasti zadní nápravy. Vzhledem k tlaku na snižování emisí CO2, se kterým úzce souvisí i redukce hmotnosti automobilů, bychom se však divili, kdyby Škodovka Octavii G-Tec vrátila multilink.

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud